Рішення №437 від 14 травня 2021 року “Про звіт начальника Служби у справах дітей Овруцької міської ради”

У К Р А Ї Н А

Овруцька міська рада

Р І Ш Е Н Н Я

Сьома сесія                                                                      VIII скликання    

від 14 травня 2021 року     № 437

Про звіт начальника Служби у справах дітей

Овруцької міської ради

Заслухавши звіт начальника Служби у справах дітей Овруцької міської ради Нестеренко М.М., відповідно до ст.ст. 26, 54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи рекомендації засідання постійної депутатської комісії з гуманітарних питань, освіти, медицини, культури, фізичного виховання та соціального захисту населення від 11.05.2021 року, міська рада

В И Р І Ш И Л А:

Затвердити звіт начальника Служби у справах дітей Овруцької міської ради Нестеренко М.М. (звіт додається).

Міський голова                                                                Іван КОРУД

Звіт про роботу Служби у справах дітей

Овруцької міської ради

Сім’я – це чітка гармонійна система у якій є свої правила та закони. З народженням дитини життя сім’ї змінюється – ця, здавалося б, давня істина, для багатьох виявляється сюрпризом.

На жаль, не кожному малюку у нашій державі щастить народитися у благополучній сім’ї, де йому надаються всі умови для повноцінного проживання та виховання, тому службою у справах дітей Овруцької міської ради проводиться  робота з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах та не в змозі подолати їх самостійно.

Складні життєві обставини, в яких перебуває дитина, – умови, що негативно впливають на життя дитини, стан її здоров’я та розвиток (інвалідність, тяжка хвороба, безпритульність, перебування у конфлікті із законом, залучення до найгірших форм дитячої праці, залежність від психотропних речовин, інші види залежності, жорстоке поводження, зокрема домашнє насильство, у тому числі у разі, коли кривдником є дитина, ухиляння батьків, осіб, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків, обставини стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф, воєнних дій чи збройних конфліктів тощо), установлені за результатами оцінювання потреб дитини та її сім’ї у соціальних послугах.

Виявлення дитини, що перебуває у складних життєвих обставинах, здійснюється шляхом:

Самозвернення дитини (в усній та (або) письмовій формі, зокрема із застосуванням засобів електронної комунікації, зокрема щодо порушення її прав і свобод, жорстокого поводження, домашнього насильства) до будь-якого суб’єкта;

Звернення та надсилання повідомлень підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, зокрема з використанням дитячої “гарячої” телефонної лінії, кол-центрів з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей, громадських об’єднань та міжнародних неурядових організацій, фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, які надають соціальні послуги, громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, в інтересах дитини, що перебуває у складних життєвих обставинах (в усній та (або) письмовій формі, зокрема із застосуванням засобів електронної комунікації) до будь-якого суб’єкта;

отримання інформації про дитину, що перебуває у складних життєвих обставинах, під час виконання професійних чи службових обов’язків посадовими особами, працівниками суб’єктів.

Служба у справах дітей за місцем проживання (перебування) дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, під час прийняття рішення про взяття її на облік:

1) отримує інформацію про дитину, її законних представників, а також складні життєві обставини дитини та її сім’ї від:

центру соціальних служб, фахівця із соціальної роботи або іншого надавача соціальних послуг, що проводив оцінювання потреб дитини та її сім’ї у соціальних послугах, – про результати такого оцінювання, а також про соціальні послуги, що вже надавалися дитині та її сім’ї;

органів Національної поліції – про обставини вчинення жорстокого поводження з дитиною, зокрема домашнього насильства стосовно дитини та за участю дитини, про факти притягнення законних представників дитини до відповідальності за ухилення від виконання своїх обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання дитини, злісне невиконання встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною, інші порушення прав дитини тощо з подальшим отриманням копій відповідних матеріалів, що підтверджують зазначені обставини чи факти;

закладів охорони здоров’я – про результати медичного обстеження дитини, надання їй медичної допомоги, про стан здоров’я її законних представників, стан дотримання законними представниками дитини рекомендацій лікарів;

закладів освіти – про особливості виховання, навчання та розвитку дитини, її особливі освітні потреби, особливості поведінки дитини з однолітками та дорослими, стан відвідування нею занять, у тому числі частоту їх пропусків без поважних причин, випадки булінгу (цькування), вчиненого дитиною або стосовно неї, стан заінтересованості законних представників дитини у виховному/навчальному процесі дитини тощо;

інших суб’єктів – інформацію про дитину та її сім’ю, необхідну для забезпечення її соціального захисту;

2) видає наказ про взяття дитини на облік.

Рішення про взяття на облік дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у зв’язку із жорстоким поводженням з нею або наявності загрози життю чи здоров’ю дитини, приймається протягом семи робочих днів з дати отримання повідомлення про виявлення такої дитини.

Рішення про взяття на облік дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, не пов’язаних безпосередньо із жорстоким поводженням з нею або наявністю загрози життю чи здоров’ю дитини, приймається протягом 14 календарних днів з дати отримання повідомлення про виявлення такої дитини;

3) вносить інформацію про дитину, яка перебуває у складних життєвих обставинах, до журналу обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, згідно з додатком та до банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів (далі – єдиний банк даних) шляхом заповнення електронної обліково-статистичної картки дитини, що ведеться за формою, встановленою Мінсоцполітики;

4) звертається до органу соціального захисту населення для організації оцінювання потреб дитини та її сім’ї у соціальних послугах протягом п’яти робочих днів після виявлення дитини, якщо таке оцінювання не проводилось, у тому числі після оцінки рівня безпеки дитини;

5) формує особову справу дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, до якої, зокрема, друкується дублікат картки (у паперовому вигляді) із зазначенням дати виготовлення, який підписується оператором єдиного банку даних, засвідчується підписом керівника, а також додаються копії усіх наявних документів, що стосуються дитини (документи, отримані відповідно до підпункту 1 пункту 15 цього Порядку додаються до особової справи обов’язково);

6) готує проект рішення органу опіки та піклування про надання згоди на внесення персональних даних про дитину, яка є постраждалою від домашнього насильства, до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі відповідно до Порядку формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 234 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 906), якщо батьки, інші законні представники дитини є кривдниками або ухиляються від захисту прав та інтересів дитини.

Робота Служби у справах дітей  Овруцької міської ради з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах, є одним з пріоритетних напрямів діяльності і вимагає міжвідомчої співпраці. Для вирішення ключових проблем сімей та з метою організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, рішенням виконкому №3 від 26.01.2021 року  у Овруцькій міській територіальній громаді створено міждисциплінарну команду, до складу якої входять представники Служби у справах дітей, відділу з гуманітарних питань, відділу муніципальної інспекції, Центру надання соціальних послуг, поліції та Управління ДСНС

Старостами щонеділі відвідуються кризові сім’ї які проживають на території старостинських округів Овруцької ОТГ для здійснення контролю за виконанням батьками їх батьківських обов’язків. У разі виявлення чинників, які загрожують життю та здоров’ю дітей, одразу повідомляється ССД.

Станом на 01.05.2021 р. на території Овруцької ТГ і м.Овруч  проживає 75 сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують матеріальної допомоги і здійснення контролю за вконанням батьками їх батьківських обов’язків.  В них виховується 210 неповнолітніх дітей. 59 сімей знаходяться на обліку Служби, як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах у них виховується 158 дітей.

№ зп. Старостинський округ Кількість сімей СЖО та таких, що потребують допомоги Кількість дітей у сім’ях Примітка
1 Бондарівський 6 20
2 Великофоснянський 5 14
3 Великохайчанський 4 10
4 Великочернігівський 8 13
5 Гошівський 3 20
6 Зарічанський 5 11
7 Кирданівський 2 8
8 Невгодівський 1 1
9 Норинський 4 13
10 Підруднянський 2 4
11 Піщаницькийй 3 12
12 Покалівський 4 10
13 Раківщинський 3 8
14 Слобідський 1 3
15 Хлуплянський 3 10
16 Черепинський 3 7
17 Шоломківський 4 12
18 Левковицький 4 12
19 Ігнатпільський 3 5
20 Руднянський 3 10
21 м. Овруч 4 10
Всього: 75 213

Основними чинниками, які призвели до розвитку складних життєвих обставин в більшості вищезгаданих сімей є неналежне виконання (ухиляння) батьками від їх батьківських обов’язків,  зловживання алкогольними  напоями, скрутне матеріальне становище.

Найбільшне таких сімей на території –  Бондарівського СО  – 6 сімей (20 дітей), Великофоснянського – 5 сімей ( 14 дітей), Великохайчанського – 4 сім’ї (10 дітей), Великочернігівського  – 8 сімей (13 дітей), Зарічанського – 5 сімей (10 дітей), Норинського – 4 сім’ї (13 дітей), Покалівського – 4 сім’ї (10 дітей),  Шоломківського – 4 (12 дітей), Левковицького – 4 сім’ї (12 дітей).

Службою у справах дітей спільно з представниками відділу муніципальної інспекції, Центру надання соціальних послуг, поліції з початку 2021 року по даний час проведено 30 (9 – до 25.02.21. і 21 – впродовж березня та квітня 2021 р.) профілактичних рейдів «Діти вулиці», «Вокзал», обстежено умови проживання 176 дітей із 86 сімей:

Піщаницький СО – 5

Підруднянський СО – 1

Левковицький СО – 6

Хлуплянський СО – 6

Ігнатпільський СО – 6

Руднянський СО – 8

Зарічанський СО – 7

Покалівський СО – 3

Раківщинський СО – 8

Норинський СО – 4

Великофоснянський СО – 11

Шоломківський СО – 3

Великочернігівський СО – 2

Бондарівський СО – 6

Черепинський СО – 1

НевгодівськийСО  – 1

Гошівський СО – 1

м. Овруч – 7

У разі надходження повідомлення  про надзвичайні випадки, Служба у справах дітей  негайно реагує на вирішення проблем, здійснюються екстрені виїзди. Таких виїздів з січня по квітень 2021 року здійснено – 7, у сім’ї – *********.

На обліку Служби у  справах дітей Овруцької міської ради перебуває 101 дитина-сирота та дитина, позбавлена батьківського піклування. У січні І кварталі надано статус та влаштовано від опіку 2-є дітей-сиріт.

Під час проведення профілактичних рейдів Служба у справах дітей овруцької міської ради проводить профілактично-роз’яснювальні бесіди із батьками щодо формування відповідального батьківства та належного виконання батьківських обов’язків. Протягом І кварталу 2021 року було проведено 56 профілактично-роз’яснювальних бесід з батьками. Впродовж І кварталу 2021 року органом опіки і піклування було подано 1 позовну заяву щодо позбавлення матері батьківських прав відносно 4 дітей.

На сьогоднішній день 7 дітей із сімей Піщаницького та Левковицького старостинських округів – сім’я ********* (3-є дітей) і сім’я ********* (4 дітей) тимчасово влаштовані у сім’ї родичів та знайомих.

Службою у справах дітей здійснюється контроль за умовами утримання, навчання, виховання дітей, над якими встановлено опіку, піклування, які влаштовані в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу шляхом відвідування їх родин за місцем проживання.

Впродовж вищевказаного періоду було тимчасово влаштовано до КНП «Словечанська лікарня» та «Овруцька міська лікарня» дітей із сімей СЖО  –  *********. Після проведеної роботи з батьками щодо виконання батьківських обов’язків, заборони вживання алкоголю, 6 дітей було повернуто у 2 сім’ї, 1 дитину влаштовано у спеціальну школу, 7 дітей у тимчасові форми влаштування.  Дітям надано гуманітарну допомогу (продукти харчування, одяг, памперси).

Постійно проводиться інформаційно-просвітницька робота серед населення про розвиток сімейних (прийомна сім’я, ДБСТ, опіка (піклування)) та інших форм альтернативного догляду (патронатна сім’я) та проводяться заходи з пошуку кандидатів на створення сімейних форм виховання.

Впродовж звітного періоду  відбулося 4 засідання Комісії з питань захисту прав дитини, на яких  розглянуто 37 питань  щодо належного виконання батьками  батьківських обов’язків, питання щодо доцільності (недоцільності) позбавлення батьківських прав та інші питання, які стосуються неповнолітніх дітей.

Служба у справах дітей  бере участь у судових засіданнях, пов’язаних із питаннями  неналежного виконання батьківських обов’язків, здійснення правопорушень неповнолітніми та з іншими питаннями, які стосуються неповнолітніх. Впродовж січня- квітня 2021 року ССД Овруцької міської ради взяла участь у 42 таких судових засіданнях:

  • Про позбавлення батьків батьківських прав – 11;
  • Про вчинення правопорушень неповнолітніми – 16;
  • Про право користування житлом – 3;
  • Про усунення перешкод у спілкуванні з дітьми – 6;
  • По встановлення місця проживання дітей – 6.

Старостами щонеділі відвідуються кризові сім’ї які проживають на території старостинських округів Овруцької ОТГ для здійснення контролю за виконанням батьками їх батьківських обов’язків. У разі виявлення чинників, які загрожують життю та здоров’ю дітей, одразу повідомляється ССД.

Прикро про це говорити в голос, але сьогодні наші діти ні морально, ні соціально не захищені. Чому «наші» діти? Та все тому, що чужих дітей не буває і турботи вони потребують від нас усіх – чи то батьків, чи то просто пересічних громадян. Адже не виключено, що наша спільна байдужість провокує ситуацію потрапляння у складні життєві обставини.

На засіданні виконавчого комітету у лютому 2021 р., за сприяння міського голови Івана Ярославовича Коруда, служба звернулася до підприємств, установ організацій громади, посадових осіб та громадян з проханням щодо надання згоди на закріплення їх за сім’ями які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують матеріальної допомоги і здійснення контролю за виконанням батьками їх батьківських обов’язків.

На виконання рішенням виконкому Овруцької міської ради від 25.02.2021 року №  старости та закріплені підприємства, установи, організації, посадові особи міської ради  щомісячно, до 10 числа,  інформують службу у справах дітей про надану допомогу.

Станом на 09.04.2021 р. 25 сімеї Овруцької територіальної громади, які перебувають на обліку, як такі, що потребують допомоги, отримали різні види послуг та матеріальної допомоги. 18 сімей  – отримали продуктові набори, 6 – одяг і взуття, 3 – канцелярські товари, 1- миючі засоби, 1 – набір каструль, дитяче ліжко і електроплитку. Голова міської ради Коруд І.Я. для 2-х закріплених сімей та для сім’ї дитячого будинку сімейного типу придбав продуктові набори. Заступник голови міської ради Дєдух І.М. та секретар міської ради Кисіль В.Л. надали консультативну допомогу з надання соціальних виплат і постановки на облік у Центр зайнятості. Начальник відділу муніципальної інспекції Башинський В.І. організував доставку дров (обрізки) 6-ти сім’ям. Начальник загального відділу Васьківська М.О. надала грошову допомогу закріпленій сім’ї. Начальник ССД Нестеренко М.М. придбала продуктові набори 2-м сім’ям. Допомогу закріпленим сім’ям надали ФОП Шадрина Ю.А., ФОП Кобилинська О.М., ТОВ «Агростандарт», Церква «шлях любові», ПП Шваб С.О., ТОВ «Дубовий Гай», ФГ «Дубенків», ФОП Висоцька О.П. Старости Бондарівського, Великочернігівського, Гошівського, Підруднянського, Раківщинського, Левковицького, Ігнатпільського, Руднянськогота Шоломківського старостинських округів також надали різні види матеріальної допомоги.    Зступником директора благодійного фонду «Допомога дітям Чорнобиля» Світланою Калістратовою було придбано комплект постільної білизни для однієї із сімей СЖО Великофоснянського старостинського округу, а також за допомогою Світлани Висилівни та вищезгаданого фонду за кошти громадянина Меміша Алааддіна Гювена придбано пральну машинку-автомат для сім’ї опікуна ********* із Гошівського старостинського округу.

Діти – наше майбутнє, їхня доля в наших руках. Тож на передодні Великодніх свят, за сприяння міського голови Івана Коруда, діти нашої Овруцької територіальної громади, із сімей СЖО, отримали хвилинку радості та частинку  незабутніх вражень казкової несподіванки. На виконання Програми соціального захисту населення Овруцької територіальної громади на 2021- 2025 роки та відповідно до Порядку використання коштів, затвердженого цією програмою, на першому засіданні комісії з обстеження умов і потреб малозабезпечених і соціально незахищених верств населення було прийнято рішення виділити 23000 грн. для придбання 62 продуктових наборів, вартістю – 370 грн кожен. З 21 по 30 квітня службою у справах дітей було доставлено 20 таких наборів сім’ям СЖО та  сім’ям, де виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. Від народного депутата України Андрія Пузійчука  діти-сироти, та діти, позбавлені батьківського піклування, і діти із кризових сімей отримали 52 великодні пряники.  Українською Православною  Церквою, за підтримки Благочестивого Овруцького району протоієрея Петра Савчука, було проведено благодійну акцію «Пасхальний кошик для дитини»  – 80 сімей Овруцької територіальної громади, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують допомоги, отримають продуктові набори.

Шановні друзі, давайте завжди будемо робити так,  щоб кожна родина, яка потрапила у складні життєві обставини, пам’ятала, що вона не одинока. Адже милосердя завжди було притаманне нашому народу, не зважаючи на часи та економічні умови у державі.

Начальник ССД                                                    Нестеренко М.М.



  Завантажити документ
Розмір тексту-+=