Останнім часом у багатьох мешканців нашої громади на вустах питання щодо діяльності шкіл Овруччини – чи було доцільним об’єднання, чи стало краще, чи вірне рішення було прийнято та як зараз живеться навчальним закладам?
Отже, відповіді саме на ці питання пропонуємо почути з перших вуст керівників навчальних закладів – як і тих, що стали філіями, так і тих, що стали опорними.
Сьогодні спілкуємось із директором Гошівської філії Люба Карась:
“06.07.2018р Гошівська ЗОШ І-ІІІ ст.. ім. А.М. Барановського припинила свою діяльність і стала філією опорного закладу освіти « Овруцький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст..№ 1».
Усі ці зміни на початку оптимізації громада села сприйняла насторожено. Батьки і вчителі боялися, що якщо школа понизить свій ступінь, то її взагалі закриють, а вчителі залишаться без роботи. Та з часом ситуація нормалізувалася. Шкільна громада бачить, що наша філія не обділена увагою з боку ОЗО: троє вчителів мають години в опорному закладі, учні до школи доїжджають вчасно , а директор опорного закладу щиро переймається проблемами нашої школи. На разі школа працює , як і працювала раніше у звичному режимі, і не втратила своєї привабливості в освітньому процесі і до сьогодні . Адже наші діти навчаються в естетично оформленому приміщенні школи, маємо гарні навчальні кабінети, майстерню, кабінет інформатики, який підключений до мережі Інтернет, і звісно достатнє фінансування завдяки опорному закладу, адже при розрахунках коштів освітньої субвенції на одну дитину Гошівська ЗОШ І-ІІІ ст.. не була економічно вигідною за грошовими критеріями. Але найголовніше, на мою думку, що є сьогодні – це тісна співпраця дирекції опорного закладу з нашим колективом, це і наради при директорі, спільні педагогічні ради, засідання методичних комісій, конкурси, олімпіади, що дає можливість вчителям отримувати професійний досвід та ділитися власними творчими досягненнями.
В подальшому маю надію на покращення матеріально – технічної бази ОЗО, створення сучасних навчальних кабінетів, спортивних об’єктів , що дасть можливість учням і вчителям нашої філії проводити уроки та здобувати якісну освіту.”
Ведемо бесіду із завідувачкою Черепинської філії опорного закладу освіти «Овруцький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1 Світланою Олексіївною Терещук:
«З липня 2017 року наша школа була реорганізована в філію та перестала бути юридичною особою.
Питання реорганізації стало актуальним через недостатню наповнюваність школи учнями. Зараз в школі навчається 40 учнів, педагогічний колектив налічує 13 педагогів та 2 асистенти вчителів. Середня наповнюваність класів – 5 учнів. Жодного педагога не було звільнено з роботи, а навпаки, вчителям було розширено обсяг їхньої трудової діяльності. Два педагоги паралельно викладають у філії та опорному закладі освіти. Інші вчителі також мають можливість працювати на заміні уроків у опорному закладі і навпаки.
Філія не обділена увагою опорного закладу – систематично по понеділках проводяться наради при директору опорного закладу із заступниками директора та завідуючими філій. Це дає змогу роботу закладу робити синхронною, працювати злагоджено. Вчителі мають можливість професійно спілкуватися та обмінюватись досвідом і зростати.»
Продовжуючи тему робіт шкіл у складі опорних закладів освіти спілкуємось з директором Невгодівської філії ОЗО «Овруцька гімназія ім.. А.Малишка» Ольгою Михайлівною Зубрейчук:
«Невгодівська філія при співпраці з опорним закладом освіти отримала свої плюси – збережені робочі місця; дітки залишились навчатись в своєму селі, де збережена школа і не потрібно їхати 20 кілометрів до іншого закладу.
В нашій школі раніше було 3 методичні комісії вчителів: початкові класи, природничо-математична група та суспільно-гуманітарна комісія, а зараз до методичних комісій вчителів-предметників залучені всі 11 вчителів.
Досвід роботи всього педагогічного колективу опорного закладу показав, що це – дружні відносини, обмін досвідом, співпраця творчих педагогів-професіоналів, педагогів-новаторів, які самовіддано працюють в гімназії та філії над спільними освітніми проблемами; використовують інноваційні технології, знаходяться в постійному пошуку впровадження якісної освіти в умовах нової української школи (НУШ), формують конкурентоспроможну особистість.
Я, як завідуюча філії, підпорядковуюсь директору ОЗО І.О. Залізко, та організовую освітній процес у філії, а саме: створюю умови для творчості педагогічних працівників, учнів; забезпечую безпечні умови праці, навчання та виховання; контролюю виконання навчальних планів та програм здійснюю контроль за якістю роботи вчителів, організацією освітньої та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров’я, та ін..
Так як 1-й клас працює за НУШ, для першачків було закуплено багатофункціональну магнітно-маркерну дошку, ляльковий театр, карту України, танграм, набір геометричного матеріалу, логічні та дидактичні розвиваючі ігри.
Ми працюємо та вчимося по-новому, пробуємо себе в новому статусі та ролі, експериментуємо. Як казали китайські філософи, що не дай Боже жити в епоху змін, а в нас стали величезні зміни, якими ми задоволені. Я не можу сьогодні говорити про інші філії – говорю лише за нашу та ОЗО «Овруцька гімназія ім. А.Малишка». Це прекрасний колектив, де працюють професіонали своєї справи, достойні люди професії – вчитель!»