Рішення №1476 від 29 липня 2019 року (ІІ) “Про затвердження Концепції розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради на 2019-2021роки.”

У К Р А Ї Н А

Овруцька міська рада Житомирської області

Р І Ш Е Н Н Я

Тридцять перша  сесія                                                   VІІ  скликання

Від 29 липня 2019 року    №­­­­­1476

Про затвердження Концепції розвитку
та підвищення ефективності функціонування
Центру надання адміністративних послуг

Овруцької міської ради на  2019-2021 роки.

Відповідно до п.22 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», розпорядження Кабінету Міністрів України №90-р від 15.02.2006 року «Про схвалення Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади», з метою удосконалення, створення зручних і сприятливих умов для отримання послуг громадянами та суб’єктами господарювання, забезпечення відкритості інформації про діяльність органів виконавчої влади, шляхом узгодження роботи між суб’єктами надання адміністративних послуг та Центром надання адміністративних послуг виконкому Овруцької міської ради, міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Концепцію розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг виконкому Овруцької міської ради на 2019-2021 роки. (Додається).
  2. При внесенні змін до бюджету на 2019 рік та при формуванні бюджету на 2020-2021 роки врахувати, в межах можливості дохідної частини бюджету, потребу у видатках на здійснення заходів з реалізації Концепції розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради на 2019-2021 роки.
  3. Секретарю ради Дєдух І.М. оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Овруцької міської ради в мережі Інтернет.
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії з питань бюджету, комунальної власності та соціально-економічного розвитку, з питань законності і правопорядку, депутатської етики, регламенту та регуляторної діяльності та начальника центру надання адміністративних послуг виконкому Овруцької міської ради.

 

 Міський голова                                                                                  І.Я.Коруд


Додаток 1


Додаток

до № 1476 від 29.07.2019р.

Концепція
розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради
(на 2019-2021 роки)

Вступ

Концепція розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради (далі Концепція) розроблена відповідно до законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та «Про місцеве самоврядування в Україні».

Концепція визначає організаційно-правові засади поліпшення якості надання адміністративних послуг шляхом вдосконалення діяльності Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради (далі – ЦНАП).

Сучасний стан надання адміністративних послуг та обґрунтування необхідності прийняття Концепції

 

Системі надання адміністративних послуг в Овруцькій міській раді  притаманний ряд особливостей об’єктивного і суб’єктивного характеру, а саме:

  • органи виконавчої влади міської ради та району, які надають адміністративні послуги, розміщені в різних приміщеннях;
  • необхідність звернення до декількох органів виконавчої влади для отримання адміністративної послуги вимагає від одержувача послуг здійснення цілої низки погоджувальних дій, що збільшує термін отримання адміністративної послуги;

–  необлаштовані умови для обслуговування суб’єктів звернення в міській раді, в тому числі кабінетна система прийому, відсутність умов для очікування для окремих груп громадян, відвідувачів з дітьми тощо;

– відсутність належних умов доступу до адміністративних послуг в ОТГ для осіб з обмеженими можливостями, інвалідністю, з додатковими потребами;

– погіршення доступності адміністративних послуг у зв’язку з утворенням ОТГ. Особливо важливо, щоб у процесі утворення ОТГ якість послуг не погіршилася, тобто наявні раніше у сільських радах послуги не віддалялися або ж залишалися в межах розумної територіальної доступності (не більше 10 км).

– у більшості виконавчих органів, які надають адміністративні послуги, існують обмежені дні та години прийому;

  • відсутність достатньої інформації щодо порядку надання адміністративних послуг;
  • наявність різноманітних баз даних органів виконавчої влади та інших відомств, не пов’язаних між собою, та необхідність збору одержувачем послуг підтверджуючої інформації з різних організацій для отримання кінцевого результату;
  • відсутність єдиної системи взаємодії органів виконавчої влади щодо надання адміністративних послуг;
  • недостатній організаційний та технічний рівень комунікації між органами виконавчої влади;
  • відсутність відкритої та зрозумілої інформації щодо надання адміністративних послуг;
  • відсутність моніторингу реалізації органами виконавчої влади функцій у сфері надання адміністративних послуг.

Однією з актуальних проблем при формуванні громадянського суспільства є потреба в розвитку та підтримці довіри громадян до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Складовою частиною цього напряму є своєчасне, повне і якісне надання адміністративних послуг населенню, рівень якості якого має відповідати європейським стандартам. За цих обставин особливо актуальним є формування підходів, що дозволяють отримати максимальний суспільно-корисний результат за мінімальних витрат ресурсів (матеріальних, людських, часових, тощо).

При тих чи інших життєвих обставинах кожна людина звертається до відповідного органу влади за отриманням будь-якої довідки, виписки, витягу, за здійсненням певних реєстраційних дій (реєстрація народження, місця проживання, нерухомості, підприємницької діяльності, земельної ділянки тощо), нарахуванням окремих видів соціальної допомоги і таке інше. Усі ці послуги мають надаватися максимально зручно, доступно, зрозуміло, за спрощеними процедурами і в територіальній близькості до заявника. Послуги мають бути прозорими та якісними. З метою забезпечення максимального сервісу для громадян, підвищення авторитету місцевої влади, саме ЦНАП має ефективно співпрацювати з мешканцями у сфері надання адміністративних послуг.

У зв’язку з здійсненням політики децентралізації, збільшується кількість адміністративних послуг, які передаються від прямого надання суб’єктами до надання через ЦНАП.

Концепція розвитку та підвищення ефективності функціонування  ЦНАП спрямована на втілення у практику нових підходів у взаємовідносинах органів виконавчої влади та громадян за принципом «єдиного вікна», що дасть можливість громадянам отримувати в одному приміщенні послуги різних адміністративних органів.

  1. Мета та завдання Концепції

Метою розробки, затвердження та реалізації цієї Концепції є створення рівних умов для надання суб’єктам господарювання, мешканцям громади, незалежно від статті, віку та фізичних можливостей необхідних адміністративних послуг в зручний та доступний способи та втілення у практику нових підходів у взаємовідносинах органів виконавчої влади та громадян за принципом «єдиного вікна», забезпечення відкритості інформації про діяльність органів виконавчої влади, шляхом узгодження роботи між суб’єктами надання адміністративних послуг та Центром надання адміністративних послуг, що дасть можливість громадянам отримувати в одному приміщенні послуги різних адміністративних органів.

Основними завданнями Концепції є:

  • впровадження ефективної системи надання адміністративних послуг шляхом удосконалення роботи Центру надання адміністративних послуг;
  • підвищення якості надання адміністративних послуг;

– забезпечення отримання громадою повноважень з надання максимальної кількості адміністративних послуг, необхідних громадянам та суб’єктам господарювання, які делеговані або можуть бути делеговані державою органам місцевого самоврядування відповідного рівня;

– забезпечення доступних та безбар’єрних умов для отримання адміністративних послуг усіма мешканцями об’єднаної територіальної громади, в тому числі завдяки створенню віддалених місць для роботи адміністраторів в адміністративних центрах колишніх сільських рад, інших найбільших населених пунктах, залучення старост до надання адміністративних послуг, впровадження інформаційних технологій;

– забезпечення гендерної рівності та особливих потреб громадян на всіх етапах створення та функціонування ЦНАП;

– розвиток співпраці між владою та громадою як дієвого інструменту покращення якості надання адміністративних послуг, формування позитивного іміджу органів місцевого самоврядування, а також забезпечення вищого рівня довіри до їх діяльності з боку громадян.

Досягнення поставлених завдань передбачається шляхом реалізації заходів, наведених у додатку до Концепції.

  1. Заплановані заходи

Для досягнення мети цієї Концепції та усунення наявних проблем будуть вживатися наступні заходи:

  • отримання місцевою радою повноважень, визначених Законом України № 888-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», з урахуванням можливості організаційного та технічного забезпечення їх реалізації;
  • здійснення заходів щодо розвитку Центру надання адміністративних послуг;

–     забезпечення максимального сервісу для мешканців громади;

  • протидія корупції, уникнення використання посередницьких послуг при отриманні адміністративних послуг;
  • спрощення процедур отримання замовниками адміністративних послуг;
  • підвищення рівня задоволеності замовників якістю наданих адміністративних послуг, оптимізація наявної ситуації з надання адміністративних послуг та підвищення авторитету місцевої влади;
  • забезпечення ЦНАП належним приміщенням (в тому числі з комфортною зоною обслуговування та очікування, дитячим куточком та місцем для візків), технікою, меблями, програмним забезпеченням;
  • забезпечення безбар’єрного доступу до приміщення ЦНАП для осіб з інвалідністю та батьків з дитячим візочком;
  • забезпечення ЦНАП достатньою кількістю персоналу, здійснення регулярних заходів з навчання та підвищення його кваліфікації, зокрема щодо політики недискримінації;
  • проведення заходів, спрямованих на підвищення мотивації працівників виконавчих органів ради, залучених до роботи в ЦНАП, їх позитивне ставлення до реалізації Концепції. Метою навчання є забезпечення його учасників знаннями та практичними навичками, необхідними для надання якісних адміністративних послуг, а також розумінням загального процесу створення та функціонування ЦНАП;
  • організація надання через ЦНАП найбільш запитуваних адміністративних послуг, які належать до власних та делегованих повноважень Овруцької міської ради та її виконавчого комітету;
  • інтеграція на основі узгоджених рішень до ЦНАП послуг, передбачених Розпорядженням КМУ № 523-р від 6 травня 2014 року (з змінами) в редакції від 11.10.2017 року «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг»;

За рішенням органу, що утворив центр надання адміністративних послуг, у центрі також може здійснюватися:

– прийняття звітів, декларацій, скарг;

– надання консультацій;

– прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг;

– укладення договорів і угод з представниками суб’єктів господарювання, що займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо)

–  надання через ЦНАП адміністративних послуг з видачі паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, видачі посвідчень водія та реєстрації транспортних засобів;

–  надання адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення, пенсійного забезпечення;

– організація надання послуг у форматі «віддаленого робочого місця» в Бондарівському старостинському окрузі, залучення до надання окремих адміністративних послуг старост;

  • обслуговування в обґрунтованих випадках суб’єктів звернення з особливими потребами з виїздом до їх населених пунктів та/або помешкання;
  • впровадження інформаційних технологій при наданні адміністративних послуг, в тому числі інтеграція з інформаційними системами органів державної влади, розширення переліку електронних послуг;
  • створення належної системи інформування громади про адміністративні послуги та роботу ЦНАП, в тому числі через веб-сторінку ОТГ/ЦНАП.

Крім того, для реалізації Концепції будуть вжиті такі організаційні заходи:

  • вивчення кращих практик організації надання адміністративних послуг в Україні;
  • створення дієвої системи зворотного зв’язку з суб’єктами звернень та громадою загалом, розгляду пропозицій та зауважень громадян щодо організації надання адміністративних послуг у громаді, в тому числі при формуванні (розширенні) Переліку послуг для ЦНАП, при плануванні облаштування ЦНАП, при впровадженні суттєвих новацій у роботі ЦНАП;

Усі заходи будуть плануватися та впроваджуватися з урахуванням найкращих стандартів та практик гендерної політики, антикорупційної політики, політик захисту навколишнього середовища та енергозбереження.

Робота адміністраторів ЦНАП буде здійснюватися з врахуванням  Єдиних вимог (Стандарту) до якості обслуговування відвідувачів центрів надання адміністративних послуг, розроблених Міністерством економічного розвитку і торгівлі України 2017 року. Єдині вимоги (Стандарт) рекомендовані до застосування центрами надання адміністративних послуг усіх рівнів по всій території України.

В межах виконання зазначених заходів можуть використовуватися також механізми:

  • співробітництва територіальних громад (спільного надання окремих адміністративних послуг, придбання обладнання, створення «мобільного робочого місця» тощо);
  • узгоджених рішень з органами виконавчої влади для надання адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення; пенсійного забезпечення, фіскальної служби; організація оперативного документообігу з такими органами.
  1. Очікувані результати

Від реалізації Концепції очікуються наступні результати:

Для одержувачів адміністративних послуг:

– забезпечення прозорості, відкритості та зрозумілості дій у сфері надання адміністративних послуг;

– виконання стандартних, спрощених процедур для отримання бажаного результату;

– отримання максимуму адміністративних послуг в одному місці;

– зручний для споживачів адміністративних послуг режим роботи ЦНАП;

– приязне ставлення і компетентність персоналу.

Для працівників виконавчих органів міської ради, які причетні до надання адміністративних послуг:

– зменшення часу та зусиль для оформлення вхідних/вихідних документів;

– впорядкування роботи з документами, прискорення їх пошуку та виключення втрат документів;

– покращення стану виконавчої дисципліни;

– уникнення дублювання дій, пов’язаних з введенням аналогічної інформації на різних етапах роботи з аналогічними документами;

– створення єдиного інформаційного простору збору, накопичення, аналізу всіх видів інформації;

– підвищення ефективності роботи працівників шляхом зменшення кількості однотипних рутинних операцій та зосередження уваги на підвищенні якості обслуговування замовників.

Для керівництва міської ради:

– підвищення прозорості та керованості діяльністю виконавчих органів у сфері надання адміністративних послуг;

– оперативний моніторинг та контроль за будь-якою діяльністю, пов’язаною з наданням адміністративних послуг, задоволеність громадян, формування в суспільстві позитивного іміджу влади.

Очікувані стандарти:

– усі мешканці громади не більше як за рік з дня ухвалення цієї Концепції матимуть доступ до основного офісу ЦНАП чи віддаленого місця для роботи адміністратора;

– організація роботи ЦНАП не менше 40 прийомних годин протягом тижня, в тому числі роботу ЦНАП один день на тиждень до 20:00;

– надання найважливіших адміністративних послуг за інтегрованим підходом та моделлю життєвих ситуацій («народження», «шлюб», «паспорт», «реєстрація бізнесу», «переїзд/придбання нерухомості», «придбання земельної ділянки», «житлова субсидія», «вихід на пенсію» тощо) в одному місці.

– можливість оплати адміністративних послуг безпосередньо у приміщенні ЦНАП;

– збільшення ресурсної бази місцевого бюджету за рахунок надходжень за надання адміністративних послуг;

– можливість отримати довідкову інформацію щодо адміністративних послуг телефоном, електронною поштою протягом усіх робочих годин міської ради.

  1. Витрати та джерела їх покриття

Покриття витрат на організацію підвищення ефективності функціонування та розвитку ЦНАП здійснюватиметься в межах кошторисних призначень з міського бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.

Розпорядником коштів на фінансування заходів Концепції визначити виконавчий комітет Овруцької міської ради.

  1. Координація та контроль за ходом виконання Концепції

Координацію та взаємне інформування учасників Концепції здійснює керівництво ЦНАП, яке подає на розгляд постійних комісій Овруцької міської ради інформацію про результати виконання заходів Концепції та при потребі розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів, завдань тощо. Звіт про впровадження Концепції проводиться раз у рік на сесії міської ради керівником ЦНАП.

 

                                  Термін реалізації – 2019-2021 рр.

Секретар ради                                                          І.М.Дєдух

ПАСПОРТ

Концепції розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради на  2019-2021 роки

1. Назва Концепція розвитку та підвищення ефективності функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради на  2019-2021 роки
2. Підстава для розробки Концепції Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративні послуги», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»; Указ Президента України від 03.07.2009 № 5089/2009 «Про заходи із забезпечення додержання прав фізичних та юридичних осіб щодо одержання адміністративних (державних) послуг»; розпоряджень Кабінету міністрів України від 15.02.2006 № 90-р «Про схвалення Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади», від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг»,від 25.12.2015 № 1395-р «Деякі питання надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»
3. Мета Концепції Створення зручних і сприятливих умов для отримання адміністративних послуг громадянами, суб’єктами господарювання, забезпечення відкритості інформації про діяльність органів виконавчої влади, шляхом функціонування Центру надання адміністративних послуг Овруцької міської ради.
4. Ініціатор розроблення Концепції Виконавчий комітет Овруцької міської ради, Програма «U-LEAD з Європою”
5. Відповідальний виконавець Концепції Виконавчий комітет Овруцької міської ради, відділ Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Овруцької міської ради
6. Учасники Концепції Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, структурні підрозділи міської ради, виконавчий комітет Овруцької міської ради,  відділу Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Овруцької міської ради, Програма «U-LEAD з Європою”.
7. Термін реалізації Концепції       2019-2021 роки
8. Перелік бюджетів, що беруть участь у виконанні Концепції Міський бюджет та інші джерела фінансування не заборонені законодавством.
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Концепції  В межах фінансових можливостей (кошторисних призначень)

Секретар ради                                                                              І.М.Дєдух



  Завантажити документ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Розмір тексту-+=