ПРОЄКТ
ДОДАТОК № 1
до рішення ________сесії міської ради
VІІ скликання
від «____»______________2020 року № _____
Міська Програма
«Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки»
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Міська Програма «Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки» спрямована на реалізацію державної політики щодо забезпечення населення якісною питною водою відповідно до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про житлово-комунальні послуги» та забезпечення гарантованих Конституцією України прав громадян на достатній життєвий рівень та екологічну безпеку шляхом забезпечення питною водою в необхідних обсягах та відповідно до встановлених нормативів.
Забезпечення населення міста питною водою є однією з пріоритетних проблем, розв’язання якої необхідно для збереження здоров’я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення.
Розроблення Програми обумовлено:
– незадовільним екологічним станом підземних джерел питного водопостачання;
- загрозою ускладнення санітарно-епідемічної ситуації внаслідок низької якості питної води;
– незадовільним технічним станом та зношеністю основних фондів систем питного водопостачання та водовідведення;
– застосування застарілих технологій та обладнання в системах питного водопостачання та водовідведення, високою енергоємністю централізованого питного водопостачання та водовідведення;
– обмеженістю інвестицій та дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для розвитку, утримання в належному технічному стані та експлуатації системи питного водопостачання та водовідведення.
Програма щодо забезпечення населення якісною питною водою визначає цілі реформування підприємств підгалузі, завдання та заходи, фінансові ресурси щодо їх досягнення, головні проблеми розвитку господарства, ступінь невідкладності, ресурсозабезпеченості та терміни їх вирішення.
РОЗДІЛ І1. ПЕРЕДУМОВИ СТВОРЕННЯ ПРОГРАМИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА ЯКОСТІ ПИТНОЇ ВОДИ
Централізоване питне водопостачання – господарська діяльність із забезпечення споживачів питною водою за допомогою комплексу об’єктів, споруд, розподільних водопровідних мереж, пов’язаних єдиним технологічним процесом виробництва та транспортування питної води; централізоване водовідведення – господарська діяльність із відведення та очищення стічних вод за допомогою системи централізованого водовідведення.
Система питного водопостачання – сукупність технічних засобів, включаючи мережі, споруди, устаткування (пристрої), для централізованого та нецентралізованого питного водопостачання; система централізованого водовідведення – сукупність технічних засобів, включаючи мережі, споруди, устаткування (пристрої), для централізованого відведення та очищення стічних вод, що пов’язані єдиним технологічним процесом.
Питна вода – вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам. Питна вода не вважається харчовим продуктом в системі питного водопостачання та в пунктах відповідності якості питної води; водовідведення – діяльність із збирання, транспортування та очищення стічних вод за допомогою систем централізованого водовідведення або інших споруд відведення та/або очищення стічних вод
Надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення здійснюють комунальні підприємства «Водоканал» – по місту Овруч та «Відродження» – по населених пунктах Овруцької ОТГ.
Цілодобовим водопостачанням та водовідведенням місто забезпеченено на 100 %.
По місту забезпечено централізованим водопостачання – 14778 осіб (93,5 %) із загальної кількості населення – 15795 осіб (дані Вікіпедії станом на 2018 рік); централізованим водовідведенням – 8687 осіб (58,8 %).
Станом на початок вересня 2020 року по місту укладено 7211 договорів на надання послуг з населенням та 318 договорів з юридичними особами, підприємствами, організаціями, бюджетними установами та фізичними особами-підприємцями. Кількість споживачів має тенденцію до зростання. Лічильниками обліку обладнано 6101 абонентів – 84,6 %, відповідно без лічильників, де нарахування здійснюється по нормі – 1110 – 15,4 %.
У місті підприємством «Водоканал» обслуговується 90 км водопровідних мереж та 56 км каналізаційних мереж, дві насосні станції другого підйому подачі води, 6 каналізаційних насосних станцій, дві станції знезалізнення, очисні споруди, бювети, шахтні колодязі та 23 км ливневої каналізації. Мережі міста зношені на 50 %.
На водопровідній мережі знаходиться 580 оглядових колодязів та близько 580 шт. засувок, з них – 30 % потребують заміни, оскільки закінчився експлуатаційний термін. 90 % каналізаційних мереж прокладено в 1937-1960 рр., з них 52 % втратили пропускну спроможність і потребують гідродинамічного очищення та заміни.
На балансі комунального підприємства 78 пожежних гідрантів. З часом гідранти виходять з ладу і потребують заміни. На даний час 5 – несправні і потребують заміни.
Водопостачання міста забезпечується з двох насосних станцій. ВНС № 1 була збудована в 1961 р., реконструкція проводилась – в 1980 р. ВНС № 2 була збудована в 1955 році, реконструкція виконувалась – в 1967 році.
Встановлена виробнича потужність станцій – 3,2 тис. м. куб. на добу. Фактично у 2019 році добувалося в середньому 1,65 тис. м. куб. на добу, 603,2 тис. м. куб. на рік. Тоді, як у 2018 році добувалося в середньому 1,71 тис. м. куб. на добу, 621 тис. м. куб. на рік, а у 2017 році – 1,91 тис. м.куб. на добу, 697 тис. м. куб. на рік.
ВНС обладнані резервуарами чистої води в кількості – 8 шт., два на 1000 м3, і шість на 250 м3.
Водоочистка здійснюється станціями знезалізнення:
ВНС № 1 – безнапірні фільтри з важким гравійним завантаженням.
ВНС № 2 – напірні фільтри з піщаними завантаженням.
За 2019 рік піднято 603230 м3 води, з них 544100 м3 подано в розподільчу водопровідну мережу міста, а 59130 м3 використано на власні технологічні потреби насосних станції, це на промивання фільтрів знезалізнення, резервуарів для зберігання чистої води та на промивання артезіанських свердловин, мереж міста.
Реалізовано послуг з водопостачання – 397 638 м. куб., з них населенням спожито 334 991 м3 води, та 62 647 м3 іншими споживачами. Втрати при транспортуванні збільшилися на 16,8 % порівняно з 2018, але зменшилися на 18 % порівняно з 2017 роком і склали – 146462 м.куб. (544100 м.куб.- подано – 397 638 м.куб.-реалізовано). Відповідно у 2018 році -125363 м.куб. (562000 м.куб.- подано – 436637 м.куб.-реалізовано), у 2017 році – 178612 м.куб. (637837 м.куб. –подано – реалізовано – 459225 м.куб.).
На балансі 25 артезіанських свердловин, з них 17 працюючих та 8 безводні. Фактично цілодобово працюють на ВНС № 1 – 5 свердловин – середній дебіт 100 м.куб./на годину; на ВНС № 2 – 3 свердловини – середній дебіт 70 м.куб/на годину. (4 свердловини пробурено у 2017-2018 рр.). Ще 4 нові свердловини пробурено у 2019 році.
У 2017 році проведено технічне переоснащення та встановлено насосні станції другого підйому Грундфос з енергоефективним насосним обладнанням.
У 2017 році було замінено фільтруючий матеріал в існуючих фільтрах очистки води та виготовлено проєкт на встановлення додаткових станцій очистки води.У поточному 2020 році проведено вигрузку і загрузку фільтруючого матеріалу на станціях знезалізнення ВНС № 1 та ВНС № 2.
Встановлено дві нові станції знезалізнення на ВНС № 1 та ВНС № 2, загальною вартістю 5 млн. 339 тис. грн. На даний час проводиться коригування документації у зв’язку з неможливістю досягнення бажаного ефекту, передбаченого розробленим проектом.
Очисні споруди пропускною спроможністю 3600 м.куб. на добу, 5 КНС. Фактично за 2019 рік пропущено стоків – 331800 м3, в тому числі реалізовано – 295081 м3. З 2009 року за кошти обласного бюджету ведеться реконструкція.
Ще у 1987 р. була проведена реконструкція первинних і вторинних відстійників аерофільтрів, мулевих майданчиків, ілососів, біостанків. Чотири каналізаційні станції були збудовані з 1973 по 1987 рр. У 2019 році проведено роботи з Реконструкції каналізаційного колектора господарсько-побутових стічних водоочисних споруд в м. Овруч Житомирської області, вартістю – 5 млн. 159 тис. грн., протяжністю 870 м.
Протягом 2017-2018 рр. виконано будівництво та відкрито 11 бюветів, з яких 2 – розвідувальні (Бювети: № 3 – по вул. Героїв Майдану, 2а та № 4 – по вул. Древлянській, 4а). 9 бюветів по місту працюють в постійному режимі, люди цілодобовому користуються водою, це бювети: № 1 – вул. М. Ващука, 3а; № 2 – вул. Танкістів, 25; № 5 – вул. Київська, 70б; № 6 – вул. Тараса Шевченка, 42б; № 7 – вул. Тараса Шевченка, 24а; № 8 – вул. Героїв Майдану, 25б; № 10 – вул. Набережна, 12б; № 11 – вул. Б. Хмельницького, 34д; № 12 – провул. Стадіонний, 4а.
По всіх бюветах, колодязях, свердловинах, насосних станціях регулярно проводиться забір зразків води для визначення її якості.
КП «Водоканал» постійно проводяться роботи по дослідженню стану та якості води. З цією метою заключено договори з Державною установою «Житомирський обласний лаборатоний центр Міністерства охорони здоров’я» на проведення аналізів.
Планово проводяться такі аналізи:
щоквартально – на очисних спорудах – відбір проб води здійснюється на виході, нижче і вище,
щоквартально – на 2 нових свердловинах, 2 фільтра на залізо,
щоквартально – на визначення санітарно-гігєнічних показників – відбір проб води здійснюється на виході, в РЧВ, ВРК,
щомісячно – на бактеріальні показники – відбір проб води здійснюється на виході, в РЧВ, ВРК.
А у випадку необхідності замовляються додатково проведення лабораторних досліджень.
Згідно Правил технічної експлуатації водопровідих мереж та Дозволу на спецводокористування планове хлорування води проводиться в обов’язковому порядку – 2 рази на рік.
Завдяки всім проведеним заходам з переоснащення досягнуто більш ефективне енерговикористання. Споживання електроенергії зменшилося на 411873 кВт/год (36%) – з 1137073 кВт/год у 2017 році – до 930526 кВт/год у 2018 році – до 725200 кВт/год у 2019 році. Всього у І-му півріччі 2020 року використано 296600 кВт/год.
Кількість проривів зменшилася з 232 у 2017 році до 124 у 2018 році, 91 у 2019 році, та за 8 місяців 2020 р. – 34.
Покращився тиск у водопровідній мережі.
Проте, незважаючи на низку проведених заходів, водопровідно-каналізаційне господарство потребує реконструкції та переоснащення. Технічний стан мереж і споруд, які експлуатуються комунальними підприємствами Овруцької міської ради, погіршується та доходить до критичної межі. Планово-попереджувальний ремонт поступається місцем аварійно-відбудовним роботам.
Основними проблемними питаннями для забезпечення якісною питною водою споживачів міста є те, що хоч вода і добувається гарної якості за фізико-хімічними показниками, але через застарілість обладнання, зношеність водопровідних мереж, втрачає якість під час транспортування трубопроводами до споживачів.
Водопровідні труби мають високий рівень замуленості, товстий шар відкладень із залишків окису заліза, що накопичувався роками. А особливо, в моменти вимкнення Овруцьким РЕМом АТ «Житомиробленерго» без попередження струму, на водонасосних станціях міста відбувається зупинка руху води в водопроводі, після запуску піднімається весь осад, мул в трубах – і потрапляє до споживачів.
Вода подається у місто з показником по вмісту заліза 0,3 міліграм на 1 літр, а через зношеність та замуленість мереж до споживачів уже доходить із показником 1 міліграм на 1 літр.
Водогінні мережі є в наступних 9 старостинських округах ОТГ: Кирданівський, Черепинський, Невгодівський, Покалівський, Великохайчанський, Норинський, Шоломківський, Піщаницький, Хлуплянський, до складу яких входять 24 села. Водопровідні та каналізаційні мережі знаходяться в незадовільному стані. Проведення робіт з ремонту та модернізації цих мереж є першочерговим заходом. Загальна протяжність водопровідних мереж в межах Овруцької ОТГ складає 148,06 км. 32 свердловини, які забезпечують водопостачання, з них робочі – 18, резервні – 2. Павільйони свердловини потребують невідкладного ремонту. Паспорти на свердловини відсутні. Труби водопровідних мереж частково поліетиленові, частково чугунні, металеві.
Кількість абонентських рахунків – 3078.
Для надання послуг підприємства мають матеріально-технічне забезпечення, яке також потребує оновлення.
В господарському віданні КП «Водоканал» знаходяться наступні одиниці транспорту:
– вантажний автомобіль ГАЗ-53, державний номер АМ 35-14 ВС, 1993 року випуску;
– автокран КС-3575 А, державний номер АМ 3958 ВС, 1992 року випуску;
– асинезаційна машина КО-503, державний номер АМ 35-16 ВС, 1990 року випуску;
– легковий автомобіль ГАЗ-3110, державний номер АМ 3517 ВС, 2001 року випуску;
– легковий автомобіль ВАЗ-21061, державний номер АМ 39-57 ВС, 1995 року випуску;
– трактор ЮМЗ-6, державний номер 14608 АМ, 1992 року випуску;
– фургон пасажирський ГАЗ-5312, державний номер АМ 2323 АК, 1989 року випуску;
– екскаватор-навантажувач JCB 3 CX SITEMASTER, державний номер 66945АА, 2017 року випуску.
А також каналопромивочна установка високого тиску, апарат тиску, пересувна компресорна станція, установка для проколу грунту.
В господарському віданні КП «Відродження» знаходяться наступні одиниці транспорту:
– екскаватор-навантажувач JCB 3 CX SITEMASTER, державний номер 66945АА, 2017 року випуску.
Неможливість своєчасної заміни чи реконструкції мереж і об’єктів водопостачання та водовідведення призводить до щорічного збільшення ветхих та аварійних мереж, відсотка замортизованого обладнання, що у свою чергу веде до збільшення аварійних ситуацій і погіршення якості послуг, що надаються. Використання та експлуатація фізично і морально застарілого обладнання на КОС, КНС, ВНС, свердловинах призводить до перевитрат енергоресурсів, матеріальних і трудових ресурсів.
На сьогодні технічний стан систем водопостачання та водовідведення потребує капітального ремонту. До 70 % водопровідних мереж та водозаборів експлуатуються понад 40-50 років. Необхідна модернізація водопровідно-каналізаційного господарства міста, вирішення питання забезпечення автономним живленням.
Проблеми та причини, які не дозволяють сьогодні якісно утримувати водопровідно-каналізаційне господарство та якісно надавати послуги населенню:
– незадовільний екологічний стан джерел питного водопостачання;
– недосконалі технології очищення питної та стічних вод;
– несвоєчасне оновлення основних фондів;
– недостатній рівень впровадження енергозберігаючих технологій;
– відсутність комплексної системи обліку та регулювання споживання води та відведення стоків на всіх етапах виробництва, транспортування, постачання та споживання комунальних послуг;
– недостатність бюджетних коштів, які передбачаються на утримання водопровідно-каналізаційного господарства міста та ОТГ, капітальний ремонт водопровідних та каналізаційних мереж, проведення заходів щодо покращення якості питної води тощо;
– недостатність залучення у галузь інвестицій та обігових коштів, що призвело до морального та фізичного зносу основних фондів підприємств, підвищення аварійності комунальних об’єктів, збільшення питомих та непродуктивних витрат матеріальних та енергетичних ресурсів, що негативно впливає на рівень та якість надання комунальних послуг;
– відсутність механізму стягнення заборгованості з населення за комунальні послуги та механізму нарахування штрафних санкцій за невчасно оплату за спожиті послуги;
– відсутність дієвого механізму контролю за якістю комунальних послуг споживачами та їх представниками – ОСН та громадськими об’єднаннями;
– неощадливе та неекономне використання ресурсів.
Наявна законодавча та нормативна база недостатня і недосконала, не забезпечує правових засад реформування водопровідно-каналізаційного господарства, взаємовідносин підприємств і організацій галузі та споживачів послуг.
РОЗДІЛ ІІІ. МЕТА ПРОГРАМИ
Метою Програми є забезпечення гарантованих Конституцією України прав громадян на достатній життєвий рівень та екологічну безпеку шляхом забезпечення питною водою в необхідних обсягах та відповідно до встановлених нормативів. Розроблення програми спрямовано на забезпечення населення якісною питною водою в достатній кількості, нормативної якості в межах науково-обгрунтованих норм питного водопостачання, покращення системи водопостачання та водовідведення, реформування водопровідно-каналізаційного господарства, підвищення надійності та ефективності його функціонування, відновлення, охорону та раціональне використання джерел питного водопостачання, поліпшення стану здоров’я населення та покращення екологічної ситуації.
РОЗДІЛ IV. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ ТА ЗАСОБИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЇХ ВИКОНАННЯ
Основним завданням на сьогоднішній день є забезпечення населення якісною питною водою. Водопровідні мережі знаходяться у вкрай незадовільному стані, що призводить до постійного проведення аварійних ремонтів.
Для досягнення мети цієї Програми необхідним є вирішення завдань щодо попередження забруднення джерел питного водопостачання на основі постійного моніторингу стану підземних вод та прогнозу зміни гідрогеологічної ситуації, забезпечення їх відповідності санітарно-епідемічним вимогам; контролю якості питної води; розвитку систем забору, транспортування питної води та водовідведення; розвитку господарського механізму, що стимулює енергозбереження та економію води за рахунок державної підтримки, розвитку та сталого функціонування водопровідно-каналізаційної мережі.
Основними завданнями Програми є:
– забезпечення населення якісною питною водою в достатній кількості, нормативної якості в межах науково-обгрунтованих норм питного водопостачання;
– забезпечення послугами з водопостачання та водовідведення належних рівня та якості відповідно до національних стандартів;
– створення умов для надійного і безпечного надання комунальних послуг;
– упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання;
– будівництво та реконструкція водозабірних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання;
– упровадження станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого водопостачання;
– реконструкція водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання;
– розроблення схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення;
– підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів, зниження енергоємності виробництва, підвищення енергоефективності, створення стимулів та умов для переходу економіки на раціональне використання та економне витрачання енергоресурсів;
– мінімізація техногенного впливу галузі на навколишнє середовище і людину в цілому;
– поліпшення якості управління комунальною інфраструктурою;
– стимулювання інноваційної, інвестиційної та енергозберігаючої активності суб’єктів господарювання;
– стимулювання інвестиційного процесу та ефективного використання енергетичних і матеріальних ресурсів виробниками та споживачами послуг;
– зменшення технологічних витрат води та втрат ресурсів;
– створення сприятливих умов для беззбиткової діяльності підприємств питного водопостачання, накопичення інвестиційних ресурсів з метою їх технічного переоснащення та впровадження передових технологій та обладнання;
– формування нової системи управління водопровідно-каналізаційним господарством, що базуються на системі договірних відносин.
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є реалізація державної політики щодо розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання та водовідведення; охорони джерел питного водопостачання; доведення якості питної води до вимог державних стандартів; нормативно-правового забезпечення у сфері питного водопостачання та водовідведення; розроблення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання та приладів; забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсозберігаючими та енергозберігаючми технологіями, засобами та приладами очищення стічних вод та обладнанням і приладами контролю, станціями (установками) доочищення питної води.
Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямами:
- охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання;
- будівництво та реконструкція артезіанських свердловин, водозаборів підземних вод;
- впровадження технологій підготовки якісної питної води;
- розвиток та реконструкція систем водопостачання та водовідведення;
- нормативно-правове та науково-технічне забезпечення;
- забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсо- та енергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.
Виконання Програми потребує нормативно-правового та науково-технічного забезпечення, реалізації центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування основних завдань центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування .
Охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання включає:
– благоустрій водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об’єктів;
– захист джерел питного водопостачання від шкідливого впливу тваринницьких і птахівничих підприємств та інших сільськогосподарських об’єктів, що створюють загрозу забруднення вод.
Серед заходів, що дають змогу значно поліпшити якість питного водопостачання, суттєве значення мають заходи щодо покращання стану зон санітарної охорони джерел питного водопостачання, які включають: проведення обстеження стану 1 поясу зон санітарної охорони, їх відновлення; здійснення робіт з упередження міграції забруднюючих речовин у 2 і 3 поясах зон санітарної охорони; винесення за межі 2 зони санітарної охорони особливо небезпечних забруднювачів звалищ, полігонів твердих побутових відходів тощо.
Нормативно-правове забезпечення полягає у використанні нормативно-правових актів з питань регулювання відносин у сфері гарантованого забезпечення населення якісною питною водою; екологічних нормативів якості води у джерелах питного водопостачання; нормативно-правових актів з питань аналізу води, високочутливих методик і засобів контролю та оцінки якості питної води.
Науково-технічне забезпечення Програми включає використання технологій щодо раціонального використання та економії питної води, вдосконалення джерел питного водопостачання та технологій підготовки питної води.
Здійснення зазначених заходів дозволить забезпечити зниження споживання питної води, витрат на експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, зменшити забруднення водних об’єктів за рахунок кращого очищення стічних вод при незмінній потужності очисних споруд, скоротити капітальні вкладення на будівництво головних споруд водопровідних мереж та питому вагу водоспоживання в житлово-комунальному господарстві.
Розвиток і реконструкція систем питного водопостачання та водовідведення передбачає:
- будівництво та реконструкцію систем питного водопостачання;
- будівництво та реконструкцію систем водовідведення та споруд з очищення стічних вод;
- впровадження енергозберігаючих технологій та обладнання;
- запобігання аваріям на підприємствах питного водопостачання та водовідведення.
Шляхи розв’язання проблем передбачають наступне:
№ п/п | Завданння | Термін виконання | Виконавець |
1. | Охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання |
2021-2025 рр. |
Відділ житлово – комунального господарства та реєстрації Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області |
2. | Будівництво та реконструкція артезіанських свердловин, водозаборів підземних вод | ||
3. | Впровадження технологій підготовки якісної питної води | ||
4. | Розвиток та реконструкція систем водопостачання та водовідведення | ||
5. | Нормативно-правове та науково-технічне забезпечення | ||
6. | Забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсо- та енергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю | ||
7. | Проведення ремонтних та інших видів робіт для забезпечення нормального функціонування зовнішніх та внутрішніх водопровідно-каналізаційних мереж |
Основним завданням розвитку систем питного водопостачання та водовідведення у населених пунктах є здійснення заходів щодо забезпечення населення питною водою нормативної якості.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.
РОЗДІЛ V. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок:
коштів Державного бюджету України;
коштів місцевих бюджетів, у тому числі спрямованих на фінансування заходів інших державних, регіональних та галузевих програм і проектів;
коштів підприємств питного водопостачання та водовідведення відповідно до програм їх розвитку, затверджених в установленому порядку;
зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків.
Обсяги фінансування Програми уточнюються під час підготовки проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпоряднику коштів, відповідальному за виконання завдань і заходів Програми.
Кошти державного бюджету на виконання заходів Програми спрямовуються згідно з порядками їх використання на відповідний рік за умови співфінансування з інших джерел.
Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства подає щороку під час підготовки проекту Державного бюджету України на відповідний рік обґрунтування обсягів робіт та їх фінансування з Державного бюджету України з урахуванням пропозицій міжвідомчої та регіональних комісій.
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься у межах видатків, що передбачаються у державному та місцевому бюджетах головними розпорядниками коштів, відповідальними за її виконання. Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи з фінансової можливості бюджету.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить ___________ млн. гривень, з яких за рахунок державного бюджету – ______ млн., з інших джерел – _______ млн. гривень.
РОЗДІЛ VI. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Контроль за виконанням цієї Програми покласти на постійні комісії міської ради: з питань містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, землекористування, екології, розвитку аграрно-промислового комплексу та сільських територій, з питань бюджету, комунальної власності та соціально-економічного розвитку.
Виконкому міської ради, відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради, керівникам КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області забезпечити безумовне виконання Програму «Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки» та щоквартально інформувати міську раду про хід її виконання.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється у встановленому законодавством порядку.
РОЗДІЛ VIІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ
Виконання Програми дасть можливість:
- забезпечити реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;
- підвищити якість питної води та очищення стічних вод;
- забезпечити утилізацію осадів, що утворюються під час очищення стічних вод та питної води;
- поліпшити санітарну, епідемічну та екологічну ситуацію в Україні;
- забезпечити охорону джерел питного водопостачання;
- впровадити на підприємствах питного водопостачання та водовідведення новітні технології із застосуванням сучасного обладнання, приладів і матеріалів;
- зменшити втрати питної води;
- зменшити нераціональні витрати матеріальних і енергетичних ресурсів, створити економічний механізм стимуляції економії паливно-енергетичних ресурсів;
- забезпечити цілодобове постачання якісної питної води населенню, що має доступ до систем централізованого водопостачання.
Секретар ради І. М. Дєдух
Додаток 1
до Програми «Питна вода
у м. Овруч та Овруцькій ОТГ
на 2021-2025 роки»
ПАСПОРТ
Програми «Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки»
Програму затверджено рішенням міської ради від __________ №_______.
Розробник Програми – КП «Водоканал» Овруцької міської ради.
Відповідальні виконавці: Овруцька міська рада, Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради.
Одержувачі бюджетних коштів – КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради.
Термін виконання – 2021-2025 роки.
Джерела фінансування: міський бюджет, Житомирський обласний бюджет, Державний бюджет, кошти Фонду Регіонального розвитку.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2021 рік _______ млн. грн.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2022 рік _______ млн. грн.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2023 рік _______ млн. грн.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2024 рік _______ млн. грн.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2025 рік _______ млн. грн.
Секретар ради І. М. Дєдух
Додаток 2
до Програми «Питна вода
у м. Овруч та Овруцькій ОТГ
на 2021-2025 роки»
ПОРЯДОК
надання та використання коштів по Програмі «Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки»
- Загальні положення:
1.1. Цей порядок визначає умови та механізм надання та використання коштів за рахунок міського бюджету підприємствам комунальної власності, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені Програмою «Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки» (далі- Програма).
1.2.Одержувачами бюджетних коштів по даній програмі є:
Назва КТКВК | Назва комунального підприємства, одержувача бюджетних коштів |
100202 «Водопровідно-каналізаційне господарство» | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області
|
200700 «Інші природоохоронні заходи» | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області |
150101 «Капітальні вкладення» | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області |
Головний розпорядник коштів може безпосередньо заключати договори з сторонніми підприємствами для виконання заходів Програми у відповідності до затвердженого в установленому порядку кошторису .
1.2. Дія цього Порядку поширюється на головного розпорядника коштів та суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку отримали відповідне фінансування на виконання заходів Програми.
1.3. Джерелом фінансування є кошти міського бюджету.
1.4. Головним розпорядником бюджетних коштів є Овруцька міська рада.
1.5. Одержувачами бюджетних коштів є комунальні підприємства, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені місцевими програмами.
1.6. Фінансування підприємствам за рахунок бюджетних асигнувань надається відповідно до рішень міської ради, затвердженого кошторису доходів та видатків, в межах відповідних бюджетних призначень на відповідний рік з метою виконання заходів щодо забезпечення населення якісною питною водою, фінансової підтримки, запобігання банкрутству, підвищення платоспроможності, оздоровлення фінансового стану підприємств, забезпечення їх ефективної господарської діяльності та підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг) у відповідності до укладених договорів між комунальними підприємствами та Овруцькою міською радою.
1.7. Фінансування надається одержувачам бюджетних коштів на рахунки, відкриті в управлінні Державної казначейської служби на оплату рахунків за виконані роботи при підрядному способі виконання робіт, для отримання заробітної плати та інших витрат при виконанні робіт господарським способом, а також на відшкодування за виконані роботи на підставі актів виконаних робіт (наданих послуг) у відповідності до укладених договорів. Відшкодування за виконані роботи (надані послуги) здійснюється шляхом перерахування коштів з рахунків комунальних підприємств відкритих в управлінні Державної казначейської служби на рахунки підприємств, відкриті в установах банків.
- Розгляд питання про надання фінансування на виконання Заходів до Програми.
2.1. Для одержання фінансування, підприємства (далі – заявники) подають головному розпоряднику:
– звернення, у якому зазначають підстави для проведення фінансування, а також мету його використання;
– обґрунтування необхідності здійснення фінансування на заходи та перелік обладнання та інших товарно-матеріальних цінностей, що планується придбати за рахунок бюджетних коштів;
Копії документів засвідчуються підписом та скріплюються печаткою.
2.2. Одержувач бюджетних коштів використовує їх на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі головного розпорядника коштів на відповідний рік.
2.3. У випадку зменшення (збільшення) бюджетних призначень підприємству, головний розпорядник бюджетних коштів здійснює відповідні коригування суми фінансування, одержувач вносить відповідні зміни до плану використання бюджетних коштів.
2.4. Закупівля товарів, за рахунок бюджетних коштів, здійснюється в установленому законом порядку. Попередня оплата таких товарів здійснюється з урахуванням положень бюджетного законодавства.
2.6. Відкриття рахунків, реєстрація, облік юридичних та фінансових зобов’язань, проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюється у порядку, встановленому Державною казначейською службою України.
2.7. Складання та подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
2.8. Щомісячно, не пізніше 20 числа місяця підприємство – одержувач коштів надає головному розпоряднику бюджетних коштів звіт про фактичне використання бюджетних коштів в розрізі виконаних робіт та наданих послуг та підтвердні документи (акти виконаних робіт, наданих послуг тощо).
- Прикінцеві положення
3.1. Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів фінансової підтримки та дотації (відповідність до плану використання) здійснює головний розпорядник, відповідальний – відділ житлово-комунального господарства та реєстрації виконкому Овруцької міської ради.
3.2. Відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів несуть одержувачі коштів відповідно до чинного законодавства.
Секретар ради І. М. Дєдух
Додаток 3
до Програми «Питна вода
у м. Овруч та Овруцькій ОТГ
на 2021-2025 роки»
ЗАХОДИ
щодо виконання Програми «Питна вода у м. Овруч та Овруцькій ОТГ на 2021-2025 роки»
№
п/п |
Перелік заходів Програми | Зміст заходу | Термін виконання заходу | Виконавці | Очікуваний результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання | 1. Упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання, постійний контроль за належним утриманням зон санітрної охорони, ліквідація стихійних сміттєзвалищ,
2. Благоустрій водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних обєктів 3. 3ахист джерел питного водопостачання від шкідливого впливу сторонніх факторів 4. Укріплення берегів річок і водосховищ 5. Організація і ведення моніторингу у сфері питного водопостачання та водовідведення 6. Будівництво та реконструкція водозабірних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання |
2021 -2025 р.
|
Відділ житлово – комунального господарства та реєстрації Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області | Зменшення надходжень забруднюючих речовин у водні об’єкти – джерела питного водопостачання, підвищення екологічної безпеки |
2. | Доведення якості питної води до встановлених нормативів | 1. Впровадження станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого водопостачання,
2. Будівництво та реконструкція водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання 3. Розроблення схем оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення 4. Забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсо- та енергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю |
2021-2025р. | Відділ житлово – комунального господарства та реєстрації Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області | Покращення якості надання послуг, забезпечення населення питною водою нормативної якості, зниження енергоємності виробництва |
3. | Нормативно-правове та науково-технічне забезпечення | 1. Приведення нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення у відповідність із стандартами Європейського Союзу, у тому числі в частині посилення відповідальності за порушення нормативів забруднення навколишнього природного середовища, насамперед скидів промислових підприємств у водні об’єкти,
2. Розроблення, удосконалення та впровадження науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок |
2021-2025р. | Відділ житлово – комунального господарства та реєстрації Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області | Підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів, зниження енергоємності виробництва, підвищення енергоефективності, створення стимулів та умов для переходу економіки на раціональне використання та економне витрачання енергоресурсів |
4. |
Проведення ремонтних та інших видів робіт для забезпечення нормального функціонування зовнішніх та внутрішніх водопровідно-каналізаційних мереж |
1. Заміна металевих труб на аварійних ділянках мереж на сучасні поліетиленові труби
2. Заміна вузлів регулювання подачі питної воді (засувок), 3. Заміна трійників, запірної арматури, ущільнючих дисків та кілець |
2021-2025р. | Відділ житлово – комунального господарства та реєстрації Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області | Зменшення обсягу витрат води на технологічні потреби, зниження питомих витрат, а також втрат ресурсів,
забезпечення стабільного та безперебійного надання послуг
|
5. | Енергозбереження | 1. Впровадження енергозберігаючих технологій
2. Оснащення індивідуальними засобами обліку споживачів послуг 3. Оснащення приладами комерційного обліку багатоквартирних житлових будинків |
2021-2025р. | Відділ житлово – комунального господарства та реєстрації Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області | Зменшення втрат питної води, зменшення нераціональних витрат матеріальних і енергетичних ресурсів, |
Секретар ради І. М. Дєдух
Завантажити документ