Овруцька міська рада
Р І Ш Е Н Н Я
Четверта сесія VІІІ скликання
від 18 лютого 2021 року № 144
господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки.
З метою забезпечення належної роботи комунальних підприємств та з метою вчасного надання послуг комунальними підприємствами, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про благоустрій населених пунктів», відповідно до Бюджетного кодексу України, враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань бюджету, комунальної власності та соціально-економічного розвитку від 16.02.2021 р., міська рада
В И Р І Ш И Л А :
- Внести зміни до Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням Овруцької міської ради від 22.12.2020р. №2749 (далі -Програма):
По всьому тексту Програми та додатку №1 до Програми після слів та знаків «КП «Відродження» Овруцької міської ради доповнити словами та знаками «КП «Джерело» Овруцької міської ради».
- Програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки викласти у новій редакції (додаток №1).
- Директорам комунальних підприємств «Овруч», «Водоканал», «Гарне місто», «Відродження», «Джерело», відділу житлово – комунального господарства, благоустрою щоквартально звітувати про хід виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Гришковця В.М. та начальника відділу житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Редчиця О.П.
Міський голова Іван Коруд
ДОДАТОК № 1
до рішення 4-ї сесії
Овруцької міської ради VІIІ скликання
від 18.02.2021 р. № 144
ПРОГРАМА
реформування та розвитку житлово-комунального господарства
Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки
ПАСПОРТ
програми реформування та розвитку житлово-комунального
господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки
Розробник Програми – відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області , співрозробники – КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Овруч» Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради.
Відповідальні виконавці: Овруцька міська рада, КП «Овруч» Овруцької міської ради» Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради.
Одержувачі бюджетних коштів – КП «Овруч» Овруцької міської ради» Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради.
Термін виконання – 2021-2025 роки
Джерела фінансування: міський бюджет, Житомирський обласний бюджет, Державний бюджет, інші бюджети та інші джерела не заборонені законодавством.
Орієнтовні обсяги фінансування на 2021-2025 роки – в межах фінансових можливостей (бюджетних призначень бюджетів).
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки (далі – Програма) розроблена з врахуванням основних напрямків стратегії реформування житлово-комунального господарства України, з метою підвищення ефективності та надійності функціонування житлово-комунальних систем життєзабезпечення населення міста, поліпшення якості житлово-комунальних послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги».
Виконання Програми передбачає удосконалення системи управління підприємствами житлово-комунального господарства, розвиток ринкових відносин у галузі, зменшення витрат та втрат енергоносіїв у житлово-комунальному господарстві, проведення ефективної енергозберігаючої політики, підтримку розвитку різних форм самоорганізації населення (ОСББ, ОСН, громадські об’єднання), як партнерів у реалізації Програми.
РОЗДІЛ 1. ПЕРЕДУМОВИ СТВОРЕННЯ ПРОГРАМИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ОВРУЦЬКОЇ ОТГ
Житлово-комунальне господарство – це важлива соціальна галузь, яка забезпечує населення, підприємства та організації необхідними житлово-комунальними послугами, суттєво впливає на розвиток економічних взаємовідносин у місті.
Житлово-комунальне господарство є найбільш технічно відсталою галуззю економіки з багатьма проблемами, які останнім часом особливо загострилися.
Проблеми та причини, які не дозволяють сьогодні якісно утримувати житлово-комунальне господарство та якісно надавати послуги населенню:
- несвоєчасне оновлення основних фондів;
- низький рівень впровадження енергозберігаючих технологій;
- відсутність комплексної системи обліку та регулювання споживання води, газу, теплової енергії на всіх етапах виробництва, транспортування, постачання та споживання житлово-комунальних послуг;
- недостатність бюджетних коштів, які передбачаються на утримання об’єктів благоустрою міста, капітальний ремонт житлового фонду, доріг, мостів, мереж зовнішнього освітлення, озеленення тощо;
- недостатність залучення у галузь інвестицій та обігових коштів, що призвело до морального та фізичного зносу основних фондів підприємств, підвищення аварійності комунальних об’єктів, збільшення питомих та непродуктивних витрат матеріальних та енергетичних ресурсів, що негативно впливає на рівень та якість надання житлово-комунальних послуг;
- відсутність ефективного власника багатоквартирних будинків, як цілісного житлового комплексу;
- відсутність механізму стягнення заборгованості з населення за житлово-комунальні послуги та механізму нарахування штрафних санкцій за невчасно оплату за спожиті послуги;
- відсутність дієвого механізму контролю за якістю житлово-комунальних послуг споживачами та їх представниками – ОСН та громадськими об’єднаннями;
- відсутність ОСББ для управління, утримання житла;
- неощадливе та неекономне використання ресурсів.
- заборгованість населення по оплаті за спожиті житлово – комунальні послуги;
- відсутність фінансування значущих для міста об’єктів, а саме: реконструкції водопровідної та каналізаційної мережі, переробка твердих побутових відходів;
- зростання рівня мінімальної заробітної плати, цін на енергоносії, матеріали випереджає темпи зростання видатків на потреби ЖКГ, що призводить до зменшення обігових коштів підприємств та, як наслідок, до скорочення обсягів робіт та збитковості;
- зношеність наявної техніки на підприємствах ЖКГ складає 60-70%, що потребує її оновлення;
- низький рівень заробітної плати та тяжкі умови праці не спонукають кваліфікованих спеціалістів працювати в житлово-комунальній сфері, особливо це стосується водопровідно – каналізаційної сфери та житлового фонду;
- пониження рівня та низька якість підземних вод;
- катастрофічний стан дорожнього покриття в сільських населених пунктах
- відсутність необхідних дорожніх знаків та належно облаштованих зупинок громадського транспорту
- зношеність об’єктів житлового фонду (внутрішні водопровідно-каналізаційні мережі, покрівлі, підвальні приміщення, вікна, двері тошо);
- відсутність вуличного освітлення в сільських населених пунктах та в деяких частинах міста;
- значна кількість колодязів в сільських населених пунктах, що потребують очистки, ремонту, поглиблення
- значна кількість несанкціонованих сміттєзвалищ, відсутність переробки ТПВ
- низький рівень благоустрою на кладовищах в сільських населених пунктах
- утримання безпритульних тварин
- велика кількість аварійних дерев, що несуть загрозу життю та діяльності мешканців громади
- відсутність пожежних водойм та водовідвідних каналів в сільських населених пунктах.
Наявна законодавча та нормативна база недостатня і недосконала, не забезпечує правових засад реформування житлово-комунального господарства, взаємовідносин підприємств і організацій галузі та споживачів послуг.
Усе це свідчить про наявність системної кризи в галузі та про міжгалузевий характер проблем, для розв’язання яких і для забезпечення переходу до нової моделі сталого функціонування житлово-комунального господарства необхідне проведення житлово-комунальної реформи.
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО ОВРУЦЬКОЇ ОТГ
Для забезпечення гідних умов проживання мешканців громади та підвищення інвестиційної привабливості громади необхідним є розвиток сфери житлово-комунального господарства та благоустрою. Основними складовими сфери житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької ОТГ є водопровідно-каналізаційне господарство, дорожня інфраструктура, обслуговування багатоповерхових житлових будинків, санітарний стан територій населених пунктів, управління поводження з ТПВ, вуличне освітлення в населених пунктах
Водопровідно-каналізаційне господарство.
В м. Овруч протяжність водопровідних мереж міста – 86 км., наявні 21 артезіанська свердловина(15 працюючих), 2 ВНС та 2 станції знезалізнення, протяжність каналізаційних мереж – 55 км., 6 КНС. В сільській місцевості громади водогони наявні в 9 старостинських округах, 34 сільських населених пунктах (в 27 населених пунктах водопровід експлуатується, в 7 населених пунктах не експлуатується). Основними показниками сільських водогонів є протяжність водопровідних мереж – 189,88 км. (154,94 км. – експлуатується), 33 артезіанські свердловини (24 – експлуатуються, 9-не експлуатуються), 2 шахтні колодязі, 35 водонапірних башт загальним об’ємом 1185 м³ ( 27 –експлуатуються, 8-не експлуатуються), 7 резервуарів чистої води загальним об’ємом 260 м³, 7 станцій знезалізнення (4 – експлуатуються).
Послуги з водопостачання, водовідведення та обслуговування водопровідно-каналізаційних мереж надаються у м. Овруч КП «Водоканал» Овруцької міської ради та у сільській місцевості КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради.
Дорожня інфраструктура.
Загальна протяжність доріг комунальної власності складає 377,5 км, з них у м. Овруч – 59,7 км та в сільських населених пунктах – 317,8 км. Обслуговування даних доріг здійснюється балансоутримувачами: в м. Овруч – КП «Овруч» Овруцької міської ради, в сільських населених пунктах – відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради.
Обслуговування багатоповерхових житлових будинків
На даний час послуги з управління багатоквартирними будинками надаються КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області у 103-х багатоквартирних будинках, площа приміщень, житлових та нежитлових, у яких складає – 185851 м. кв..
Благоустрій
Роботи з благоустрою населених пунктів Овруцької міської ради здійснюються в наступних напрямках: вуличного освітлення (мережа складається із 1693 світлоточок в м. Овруч та 2195 світлоточок з світлодіодних ламп у 50-ти населених пунктах Овруцької ОТГ, обслуговується КП «Овруч»), санітарний стан (КП «Овруч», прибиральники старостинських округів), прибудинкова територія (КП «Гарне місто»), зливова каналізація (КП «Водоканал»), послуги з вивозу та захоронення ТПВ надаються КП «Овруч» (по місту та селах Підруддя, Заськи, Дубовий Гай – 58 сміттєвих майданчиків, де розміщено 290 контейнерів для збору ТПВ. Розпочато надання послуг з вивезення ТПВ у Норинському, Бондарівському, Великохайчанському, Шоломківському старостинських округах), обслуговування об’єктів благоустрою (відділ ЖКГБ, КП «Овруч»).
РОЗДІЛ 2. МЕТА ПРОГРАМИ
Мета Програми полягає у реалізації державної політики реформування житлово-комунального господарства, здійснення заходів щодо підвищення ефективності та надійності його функціонування, забезпечення сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів та стандартів, забезпечення стабільності роботи комунальних підприємств громади відповідно до їх функціональних призначень, виконання зобов’язань з виплати заробітної плати працівникам, забезпечення надійності та безпеки експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж шляхом фінансової підтримки господарських суб’єктів які перебувають у комунальній власності Овруцької територіальної.
Для виконання поставлених завдань необхідно розробити механізми стимулювання створення ОСББ, сприяти розвитку конкурентного середовища на ринку ЖКГ, залученню в міське господарство інвестиційних надходжень, зокрема на засадах публічно-приватного партнерства для вирішення проблемних питань.
Передбачається здійснення заходів Програми в таких напрямках:
- утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, у тому числі проведення реконструкції застарілого житлового фонду;
- надання послуг з вивезення побутових відходів;
- надання послуг у сфері обслуговування вуличного освітлення;
- надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
- ремонт приміщень, будинків, споруд;
- благоустрій населених пунктів;
- утримання та ремонт автомобільних доріг;
- утримання та ремонт внутрішніх та зовнішніх водопровідних мереж;
- покращення благоустрою та поліпшення умов проживання громадян в приватному секторі;
- створення цивілізованої інфраструктури об’єктів комунального та соціального призначення;
- соціальна рівноправність мешканців приватного сектору та задоволення їх потреб у якісних послугах.
- проведення реконструкції, поточного та капітального ремонту доріг;
- проведення ремонтів тротуарів громади;
- будівництво нових доріг;
- облаштування зупинок громадського транспорту;
- виготовлення проектно-кошторисних документацій;
- підтримання в належному стані дорожньої інфраструктури (виготовлення та встановлення знаків, турнікетів, банерів тощо);
- експлуатаційне утримання вулиць громади, з забезпеченням водовідводу з поверхні дорожнього і земляного полотна;
- проведення реконструкції будинків житлового фонду із застосуванням енергозберігаючих технологій та матеріалів, що передбачає, зокрема, забезпечення оснащення наявного житлового фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води, електричної енергії тощо;
- проведення капітального ремонту житлового фонду;
- проведення ремонтів під’їзних шляхів до будинків та проїздів між будинками та дорогами;
- продовження заміни вхідних дверей та вітрових вікон в підїзді по принципу «50%(кошти населення)та 50%(кошти міського бюджету).
- проведення з населенням житлового фонду роботи, щодо створення ОСББ;
- надання фінансової підтримки для реалізації інвестиційних проектів з технічного переоснащення та капітального ремонту об’єктів житлово- комунального господарства;
- реалізацію заходів із ремонту колодязів і заміни люків, інженерних мереж громади;
- проведення капітальних, поточних ремонтів водопровідних та каналізаційних мереж з використанням сучасних матеріалів;
- проведення поточного ремонту з гідродинамічним очищенням зливової каналізації;
- будівництво нових об’єктів водопровідно-каналізаційної сфери;
- залучення інвестицій для вирішення екологічних і комунальних проблем громади;
- придбання сучасної спеціалізованої техніки, запчастин та обладнання для комунальних підприємств;
- впровадження на підприємствах комунального господарства енергозберігаючих технологій та зменшення споживання електроенергії;
- реконструкція та модернізація вуличного освітлення в громаді з метою раціонального використання електроенергії, зменшення енерговитрат;
- будівництво нових об’єктів вуличного освітлення;
- проведення робіт (капітальний ремонт, реконструкція, поточний ремонт, будівництво) по покращенню вуличного освітлення
- обслуговування мереж зовнішнього освітлення
- корегування тарифів на житлово-комунальні послуги у разі зміни вартості складових тарифу;
- впровадження комплексної системи санітарної очистки, яка базується на організації роздільного збирання твердих побутових відходів із подальшим їх сортуванням на спеціальних технологічних лініях.
- збирання, вивіз та утилізація ТВП;
- надання послуг з вивезення ТПВ в сільських населених пунктах;
- забезпечення старостинських округів матеріально-технічним обладнанням для здійснення заходів з благоустрою;
- створення полігонів для вивезення сміття;
- проведення робіт по озелененню громади, впорядкування парків, скверів, клумб, газонів, обрізка та кронування дерев;
- упорядкування прибудинкових територій дитячими ігровими та спортивними майданчиками, встановлення таких в сільський місцевості;
- упорядкування контейнерних майданчиків для збору сміття;
- розробка санітарної схеми громади;
- утримання в належному стані кладовищ;
- боротьба з безпритульними тваринами;
- залучення суб’єктів господарювання до благоустрою зупинок громадського транспорту та інших об’єктів комунальної інфраструктури;
- утримання та ремонт комунального майна територіальної громади;
- залучення громадян, що перебувають на обліку у центрі зайнятості до робіт з благоустрою територій;
- проведення конкурсів, акцій з питань благоустрою;
- запровадження в навчальних закладах громади семінарів, тренінгів з питань збереження навколишнього середовища;
- запровадження роботи підприємства з обслуговування сільських територій.
- Видалення зелених насаджень, що несуть загрозу життю та діяльності мешканців громади
- Створення та розчищення пожежних водойм та водовідвідних каналів в сільських населених пунктах.
- Впровадження систем альтернативних джерел енергії на об’єктах житлово-комунального господарства.
РОЗДІЛ 3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ ТА ЗАСОБИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЇХ ВИКОНАННЯ
Основними завданнями Програми є:
– узгодження економічних інтересів держави та суб’єктів господарювання;
– стимулювання створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
– створення умов для надійного і безпечного надання житлово-комунальних послуг за доступними цінами, які стимулюють енергозбереження;
– підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів, радикального зниження енергоємності виробництва, підвищення енергоефективності будинків, створення стимулів та умов для переходу економіки на раціональне використання та економне витрачання енергоресурсів;
– мінімізація техногенного впливу галузі на навколишнє середовище і людину в цілому;
– поліпшення якості управління житлом та комунальною інфраструктурою;
– стимулювання інноваційної, інвестиційної та енергозберігаючої активності суб’єктів господарювання;
– будівництво, ремонт, реконструкція вулично-дорожньої мережі;
– розроблення прозорого механізму формування цін і тарифів на продукцію та послуги підприємств, що проводять діяльність у житлово-комунальній сфері;
– стимулювання інвестиційного процесу та ефективного використання енергетичних і матеріальних ресурсів виробниками та споживачами послуг;
– залучення громадськості до процесів формування житлової політики та реформування житлово-комунального господарства;
– реалізація існуючих та розробка нових проектів з комплексного благоустрою територій населених пунктів.
– забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств міської ради відповідно до їх функціональних призначень щодо надання мешканцям громади належних послуг.
Шляхи розв’язання проблем передбачають наступне:
- Розраховувати та затверджувати побудинкові тарифи на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій згідно з чинним законодавством.
2021-2025 р | Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради |
- Продовжити роботу з організації проведення загальних зборів мешканців житлових будинків щодо створення ініціативних груп ОСББ/ОСН та роз’яснення переваг створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків і передачі будинку на баланс ОСББ.
Постійно Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області,
- Забезпечити беззбиткове функціонування підприємств житлово-комунального господарства міста за рахунок затвердження економічно- обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги з урахуванням інвестиційної складової.
При наявності фінансових можливостей розглядати питання надання дотації житлово-комунальному господарству на відшкодування збитків, а також на відшкодування обсягів заборгованості з різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).
2021- 2025 роки | Комунальні підприємства, відділ житлово- комунального господарства Овруцької міської ради, виконком міської ради |
- З метою оптимізації та поліпшення роботи з обслуговування житлово-комунального господарства міста, підприємств, які надають відповідні послуги, визнані одержувачами бюджетних коштів, відповідно до Порядку надання та використання коштів, затверджених в кошторисі головного розпорядника для відшкодування за виконані роботи, надання фінансування, включаючи дотацію, фінансову підтримку підприємствам комунальної власності, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені місцевими програмами.
2021-2025 роки | Відділ житлово- комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, виконком міської ради |
- Проводити щорічне аналітичне дослідження щодо оцінювання рівня задоволення жителів ОТГ якістю надання житлово-комунальних послуг із залученням коштів різних джерел фінансування.
2021 -2025 роки | Міська рада, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради |
- Проводити комплексне інформування населення про значні події в місті, рішення міської ради у сфері ЖКГ, для залучення громадян в систему реформування ЖКГ, створення ОСББ, ОСН, інформування населення про стан оплати за житлово-комунальні послуги.
Постійно | Міська рада, відділ житлово -комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради |
- Провести інвентаризацію об’єктів зовнішнього освітлення, діючих кладовищ, парків, зелених зон загального користування, необхідних обсягів робіт та обсягів фінансування для приведення в належний стан.
2021 -2025 р. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради,
КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово -комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Залучення до виконання Програми самих мешканців приватного сектору без особливих матеріальних вкладень. Кожен мешканець повинен мати договір на вивіз твердих побутових відходів та своєчасно виконувати прибирання прилеглої до домоволодіння території, а також благоустроювати її.
2021 -2025 р. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Забезпечити впровадження гуманних методів регулювання чисельності безпритульних тварин на території міста
2021-2025 р. | КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Проводити роботи з утримання, ремонту, реконструкції існуючих об’єктів благоустрою та утримання зелених насаджень міста згідно з технологічними картами та висадка зелених насаджень з урахуванням змін клімату.
2021-2025р. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради , КП «Джерело» Овруцької міської ради , КП «Водоканал» Овруцької міської ради, відділ житлово -комунального господарства, благоустрою виконкому Овруцької міської ради Житомирської області |
- Створення інформаційно-аналітичних баз даних та організація моніторингу всіх діючих систем водопостачання та водовідведення з наступним коригуванням напрямів розвитку. Проведення ремонтів, реконструкції та утримання в належному стані систем водопостачання та водовідведення.
2021-2025 р. | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово –комунального господарства благоустрою виконкому Овруцької міської ради |
- Формування єдиної системи моніторингу і контролю за ефективним використанням паливно-енергетичних ресурсів.
2021-2025р. | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово – комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області |
- Впровадження енергозберігаючих технологій в житлово -комунальному господарстві.
2021 -2025р. КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області.
- Проведення утримання, ремонтних та інших видів робіт для забезпечення нормального функціонування зовнішніх та внутрішніх водопровідно-каналізаційних мереж, мереж освітлення, доріг (місцевого та державного значення), будинків та прибудинкових територій, парків, скверів, площ та інших об’єктів благоустрою.
2021-2025 р. КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області.
- Виконання робіт, надання послуг з водопостачання сіл, благоустрою територій, охорона та обслуговування будівель (майна) та територій комунальної власності Овруцької міської територіальної громади.
2021-2025 р. КП «Відродження» Овруцької міської ради КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області.
- Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам для забезпечення нормального функціонування водопровідно- каналізаційного господарства , об’єктів благоустрою та інших напрямків роботи комунальних підприємств Овруцької міської ради.
2021-2025 р. відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Житомирської області, Овруцька міська рада,
- Оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку.
2021-2025 р. | КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Джерело» Овруцької міської ради, відділ житлово -комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, Овруцька міська рада |
РОЗДІЛ 4. ЗАХОДИ щодо виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки
Перелік заходів Програми | Термін виконання заходу | Виконавці | Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн. | |
Джерела фінансування | 2021-2025 | |||
Благоустрій
-прибирання вулиць, тротуарів, проїздів, парків, скверів, сміттєзвалищ тощо; – поточний ремонт та обслуговування вуличного освітлення, ремонт колодязів ливневої каналізації , роботи по озелененню, встановлення турнікетів, знаків, ремонт об’єктів благоустрою (доріг, проїздів, під’їздів від вулиць, тротуарів, парків скверів тощо); – придбання предметів, матеріалів, інвентарю, придбання транспортних засобів, автомобілів, приладів, машин , механізмів, верстатів, виробничого та невиробничого обладнання ( в тому числі ігрового обладнання), бурового устаткування, інструментів та запчастин до них, придбання багаторічних насаджень, рослин, оргтехніки та комп’ютерної техніки тощо для обслуговування об’єктів благоустрою; – проведення ремонтів транспортних засобів, автомобілів, приладів, машин , механізмів, верстатів, виробничого та невиробничого обладнання; – послуги з відлову собак та витрати по укладених додаткових договорах на проведення відлову та стерилізації, вакцинації тварин тощо) |
2021-2025р. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством |
В межах фінансових можливостей (бюджетних призначень)
В межах фінансових можливостей (бюджетних призначень)
В межах фінансових можливостей (бюджетних призначень)
|
Виконання ремонтних,
будівельних робіт, реконструкції та утримання автомобільних доріг місцевого значення, загального користування місцевого та державного значення |
2021-2025р. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Овруцька міська рада Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
– Проведення ремонтних робіт по внутрішніх і зовнішніх водопровідних мережах
– Обслуговування водопровідних мереж, колодязів, бюветів – Придбання предметів, матеріалів, інвентарю, обладнання, в тому числі придбання транспортних засобів, автомобілів, приладів, машин, механізмів, верстатів, виробничого та невиробничого обладнання, бурового устаткування, інструментів та запчастин до них, оргтехніки та комп’ютерної техніки, оплата електроенергії, заробітна плата працівників тощо для обслуговування водопровідно- каналізаційного господарства |
2021-2025р. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Проведення інших заходів по житлово- комунальному господарству (охорона, утримання та обслуговування будівель (майна) та їх територій комунальної власності Овруцької міської територіальної громади тощо) | 2021-2025р. | Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради
|
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Проведення реконструкції, капітального та поточного ремонтів ремонту
по об’єктах житлового фонду, прибудинкових територій |
2021-2025р. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Проведення робіт з заміни вікон, дверей, ремонтів освітлення, заміні лічильників у під’їздах ,капітальних та поточних ремонтів, реконструкцій прибудинкових територій та інших капітальних та поточних робіт по житловому фонду | 2021-2025 р. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Овруцька міська рада Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Проведення природоохоронних заходів | 2021-2025 р. | Овруцька міська рада
Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою, комунальні підприємства |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Капітальні вкладення: будівництво, реконструкція та технічне переоснащення по об’єктах благоустрою, дорожнього, водопровідно- каналізаційного, житлового господарства, | 2021-2025р. | Комунальні підприємства
(КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради КП «Водоканал» Овруцької міської ради , КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Овруцька міська рада Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам | 2021-2025р. | Відділ житлово- комунального господарства, благоустрою, комунальні підприємства
Овруцька міська рада |
Міський бюджет | |
Нагородження кращих підприємств галузі «Житлово-комунальне господарство», визначених під час проведення оцінки результатів їх роботи відповідно до Порядку, затвердженого виконкомом міської ради | 2021-2025 р. | Овруцька міська рада
Відділ житлово – комунального господарства, благоустрою комунальні підприємства |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку | 2021-2025р. | Комунальні підприємства
(КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Джерело» Овруцької міської ради,
Овруцька міська рада Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
|
Забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони | 2021-2025р. | Овруцька міська рада
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради |
Міський бюджет,
інші бюджети, інші джерела не заборонені законодавством
|
РОЗДІЛ 5. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок державного, обласного та міського бюджетів, інших бюджетів, інвесторів та інших джерел не заборонених законодавством.
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься у межах видатків, що передбачаються у державному та місцевих бюджетах головними розпорядниками коштів, відповідальними за її виконання. Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи з фінансової можливості бюджету.
Порядок надання та використання коштів по Програмі реформування та розвитку житлово- комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки визначено в додатку 1 до Програми.
РОЗДІЛ 6. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ
Реалізація Програми дозволить:
- підвищити рівень і якість житлово-комунальних послуг, забезпечити надійну роботу інженерних систем життєзабезпечення;
- забезпечити господарську самостійність підприємств житлово-комунального господарства, їх відповідальність за якість обслуговування населення;
- зменшити нераціональні витрати матеріальних і енергетичних ресурсів, створити економічний механізм стимуляції економії паливно-енергетичних ресурсів;
- мінімізувати технологічний вплив ЖКГ на навколишнє середовище і людину в цілому;
- залучити додаткові інвестиції надходження на вирішення проблемних питань у міському господарстві;
- стимулювати розвиток ОСН та ОСББ, створення ОСББ в будинках комунальної власності;
- розвивати конкурентне середовище на ринку житлово-комунальних послуг.
- забезпечення беззбитковості підприємств;
- поліпшення технічного стану будинків та житлових умов громадян;
- оснащення житлового фонду громади приладами обліку використання води і електричної енергії;
- економія енергоресурсів внаслідок заміни насосного обладнання;
- впровадження енергозберігаючих технологій;
- зменшення аварійності та підвищення безпеки дорожнього руху;
- високий рівень транспортного сполучення;
- поліпшення санітарного стану громади;
- поліпшення благоустрою прибудинкових територій.
- вдосконалення договірних відносин та розвиток конкуренції на ринку житлово- комунальних послуг;
- покращення експлуатаційних якостей інженерних споруд та мереж, продовження терміну їх експлуатації;
- підвищення якості надання послуг з вивезення та роздільного збору ТПВ;
- покращення благоустрою та екологічного стану міста;
- задоволення потреб мешканців громади якісною питною водою та якісними комунальними послугами;
- покращення умов та оплати праці співробітників комунальних підприємств;
- забезпечення відповідності плати за комунальні послуги, їх кількості та якості
РОЗДІЛ 7. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Контроль за виконанням цієї Програми покласти на постійні комісії міської ради: з питань містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, землекористування, екології, розвитку аграрно-промислового комплексу та сільських територій, з питань бюджету, комунальної власності та соціально-економічного розвитку.
Виконкому міської ради, відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Овруцької міської ради, керівникам КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області забезпечити безумовне виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки та щомісячно інформувати міську раду про хід її виконання.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється у встановленому законодавством порядку.
Секретар ради Віктор КИСІЛЬ
Додаток 1
до Програми реформування
та розвитку житлово – комунального
господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки
ПОРЯДОК
надання та використання коштів по Програмі реформування та розвитку житлово- комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки
- Загальні положення:
1.1. Цей порядок визначає умови та механізм надання та використання коштів за рахунок міського бюджету головним розпорядникам та підприємствам комунальної власності, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені Програмою реформування та розвитку житлово-комунального господарства Овруцької ОТГ на 2021-2025 роки (далі- Програма).
1.2. Розпорядниками, одержувачами бюджетних коштів по даній програмі є:
Назва видатків | Назва комунального підприємства- одержувача бюджетних коштів, розпорядника бюджетних коштів |
Капітальний та поточний ремонт житлового фонду | КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області,
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, Овруцька міська рада |
Водопровідно-каналізаційне господарство | КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області,
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, Овруцька міська рада |
Благоустрій | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області,
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, Овруцька міська рада |
Видатки на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням комунальних автомобільних доріг та доріг загального користування державного, місцевого значення | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області,
КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області , КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради, Овруцька міська рада |
Природоохоронні заходи | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області,
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області, КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Капітальні вкладення, капітальні видатки | КП «Овруч» Овруцької міської ради Житомирської області
КП «Водоканал» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Гарне місто» Овруцької міської ради Житомирської області КП «Відродження» Овруцької міської ради КП «Джерело» Овруцької міської ради, Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради Овруцька міська рада |
Фінансова підтримка комунальних підприємств Овруцької міської ради на поточні та капітальні видатки | Комунальні підприємства
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради
|
Забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони | Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради
Овруцька міська рада |
Головний розпорядник коштів (Відділ житлово- комунального господарства , Овруцька міська рада) може безпосередньо заключати договори з сторонніми підприємствами для виконання заходів Програми у відповідності до затвердженого в установленому порядку кошторису .
Виконання робіт та обслуговування сільських територій (водопровідно- каналізаційне господарство, благоустрій та інші напрямки передбачені даною Програмою) здійснює КП «Відродження» Овруцької міської ради, КП «Джерело» Овруцької міської ради, КП «Овруч» Овруцької міської ради та відділ житлово- комунального господарства Овруцької міської ради .
Дія цього Порядку поширюється на головного розпорядника коштів, розпорядників коштів нижчого рівня та суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку отримали відповідне фінансування на виконання заходів Програми.
1.3. Джерелом фінансування є кошти міського бюджету.
1.4. Головним розпорядником бюджетних коштів є Відділ житлово- комунального господарства Овруцької міської ради або Овруцька міська рада (відповідно до затверджених бюджетних призначень). Одержувачі коштів підпорядковані відділу житлово- комунального господарства Овруцької міської ради.
1.5. Одержувачами бюджетних коштів є комунальні підприємства, які не мають статусу бюджетної установи, але здійснюють заходи, передбачені місцевими програмами.
1.6. Фінансування, відшкодування витрат за виконані роботи підприємствам за рахунок бюджетних асигнувань надається відповідно до затверджених кошторисів доходів та видатків (планів використання бюджетних коштів), в межах відповідних бюджетних призначень на відповідний рік з метою фінансової підтримки, запобігання банкрутству, підвищення платоспроможності, оздоровлення фінансового стану підприємств, забезпечення їх ефективної господарської діяльності та підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг) у відповідності до укладених договорів між комунальними підприємствами та відділом житлово- комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради.
1.7. Фінансування надається одержувачам бюджетних коштів на рахунки відкриті в управлінні Державної казначейської служби на оплату рахунків за виконані роботи при підрядному способі виконання робіт, для отримання заробітної плати та інших витрат при виконанні робіт господарським способом, а також на відшкодування за виконані роботи на підставі актів виконаних робіт (наданих послуг) у відповідності до укладених договорів. Відшкодування за виконані роботи (надані послуги) здійснюється шляхом перерахування коштів з рахунків комунальних підприємств відкритих в управлінні Державної казначейської служби на рахунки підприємств відкриті в установах банків.
1.8. Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам надається на підставі обгрунтованого подання головного розпорядника бюджетних коштів – відділу житлово- комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради.
Фінансова підтримка комунальних підприємств спрямовується на:
– придбання предметів, матеріалів, обладнання, інвентарю, предметів довгострокового використання, оплата робіт, послуг для стабільної роботи комунальних підприємств та забезпечення надійності та безпечності експлуатації внутрішніх і зовнішніх інженерних мереж (водопровідно- каналізаційних мереж , доріг та тротуарів, прибудинкових територій, інших об’єктів благоустрою та водопровідно- каналізаційних мереж тощо);
– проведення робіт з підготовки підприємств та житлового фонду комунальної власності до осінньо-зимового періоду;
– забезпечення освітлення вулиць ;
– виконання зобов’язань по виплаті заробітної плати;
– розрахунки за спожиті енергоносії;
– оплату податків та зборів, послуг тощо;
– проведення технічної інвентаризації комунального майна;
– повірку та придбання будинкових приладів обліку;
– придбання малоцінних технічних засобів, інструментів, спецодягу, тощо;
– подолання наслідків стихії, надзвичайних ситуацій та аварій.
– зміцнення матеріально-технічної бази підприємств ;
– покращення якості послуг;
– видатки щодо зменшення енерговитрат за рахунок: встановлення енергозберігаючого обладнання, лічильників, дверей, вікон тощо, придбання та повірки приладів обліку, зокрема і побудинкових.
Фінансова підтримка надається головним розпорядником коштів одержувачам бюджетних коштів шляхом надання трансфертів підприємствам за рахунок загального та спеціального фонду міського бюджету на рахунок відкритий в управлінні ДКСУ на цілі визначені планом використання бюджетних коштів.
Контроль за цільовим використанням коштів здійснює головний розпорядник бюджетних коштів (відділ житлово- комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради)
- Розгляд питання про надання фінансування на виконання Заходів до Програми.
2.1. Для одержання фінансування, підприємства (далі – заявники) подають головному розпоряднику:
– звернення, у якому зазначають підстави для проведення фінансування, а також мету його використання;
– обґрунтування необхідності здійснення фінансування на заходи та перелік обладнання та інших товарно-матеріальних цінностей, що планується придбати за рахунок бюджетних коштів;
Копії документів засвідчуються підписом та скріплюються печаткою.
2.2. Одержувач бюджетних коштів використовує їх на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі головного розпорядника коштів на відповідний рік.
2.3. У випадку зменшення (збільшення) бюджетних призначень підприємству, головний розпорядник бюджетних коштів здійснює відповідні коригування суми фінансування, одержувач вносить відповідні зміни до плану використання бюджетних коштів.
2.4. Закупівля товарів, за рахунок бюджетних коштів, здійснюється в установленому законом порядку. Попередня оплата таких товарів здійснюється з урахуванням положень бюджетного законодавства.
2.6. Відкриття рахунків, реєстрація, облік юридичних та фінансових зобов’язань, проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюється у порядку, встановленому Державною казначейською службою України.
2.7. Складання та подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
2.8. Щомісячно, не пізніше 20 числа місяця підприємство – одержувач коштів надає головному розпоряднику бюджетних коштів звіт про фактичне використання бюджетних коштів в розрізі виконаних робіт та наданих послуг та підтвердні документи (акти виконаних робіт, наданих послуг тощо).
- Прикінцеві положення
3.1. Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів (відповідність до плану використання) здійснює головний розпорядник бюджетних коштів, відповідальний – відділ житлово-комунального господарства, благоустрою Овруцької міської ради.
3.2. Відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів несуть розпорядники та одержувачі коштів відповідно до чинного законодавства.
Секретар ради Віктор Кисіль
Завантажити документ