У К Р А Ї Н А
Овруцька міська рада
Р І Ш Е Н Н Я
Десята сесія VIII скликання
від 22 липня 2021 року №___
Житомирської області в новій редакції
У зв’язку з переходом на нові освітні програми відповідно до «Положення про мистецьку школу» затвердженого наказом Міністерства культури України від 09.08.2018 року № 686, «Концепції сучасної мистецької школи» затвердженої наказом Міністерства культури України від 20.12.2017 року № 1433, а також із необхідністю приведення установчих документів Овруцької дитячої художньої школи Овруцької міської ради Житомирської області у відповідність до діючих законодавчих актів, які регламентують діяльність мистецьких шкіл, відповідно до Закону України «Про культуру», Закону України «Про позашкільну освіту», наказу Міністерства культури України «Про затвердження Положення про мистецьку школу», з метою ефективного управління Овруцькою дитячою художньою школою Овруцької міської ради Житомирської області, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Овруцька міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Статут Овруцької дитячої музичної школи Овруцької міської ради Житомирської області (код ЄДРПОУ 20412584) в новій редакції (додається).
- Директору Овруцької дитячої художньої школи Овруцької міської ради Житомирської області (Кондратчук Т.В.) забезпечити проведення відповідних реєстраційних дій.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на начальника відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради Ткачука В.Г.
Овруцький міський голова Іван КОРУД
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням ____ сесії __ скликання
від____________ №_____
Овруцької міської ради
Овруцький міський голова
__________________ Іван КОРУД
С Т А Т У Т
Овруцька дитяча художня школа
Овруцької міської ради
(нова редакція)
Код ЄДРПОУ 20412549
м. Овруч
2021 рік
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Заклад Овруцька дитяча художня школа Овруцької міської ради (далі – Заклад) – мистецька школа, яка є закладом позашкільної освіти сфери культури, створений і здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про культуру», «Положення про мистецьку школу», затвердженого наказом Міністерства культури України від 09.08.2018 р. №686, «Концепції сучасної мистецької школи», затвердженої наказом Міністерства культури України від12.2017 р. №1433, постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» від 03.11.2010 р. № 996, інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства культури та інформаційної політики України (постанова Кабінету Міністрів України від 26.03.2020 року №238), рішень засновника мистецької школи, а також цього Статуту, який регламентує діяльність Закладу.
- Заклад заснований на комунальній власності Овруцької міської об`єднаної територіальної громади, в особі Овруцької міської ради.
- Заклад підзвітний і підконтрольний Овруцькій міській раді та її виконавчому комітету, міському голові та підпорядкований Відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради в межах повноважень, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
- Заклад є юридичною особою, має відповідні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із своїм найменуванням, а також штамп із зазначенням свого повного найменування, бланки та інші реквізити, бухгалтерський облік та бухгалтерське обслуговування ведеться самостійно або Централізованою бухгалтерією відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради.
- Зміни та доповнення до Статуту Закладу підлягають державній реєстрації згідно чинного законодавства.
- Повне найменування Закладу:
Овруцька дитяча художня школа Овруцької міської ради Житомирської області
Скорочене найменування Закладу:
Овруцька ДХШ.
Повне найменування англійською мовою:
Ovruch Children’s Art School of the Ovruch City Council of Zhytomyr Region.
Скорочене найменування англійською мовою:
Ovruch CASh.
- Заклад несе відповідальність за своїми зобов’язаннями у відповідності з чинним законодавством України.
- Заклад не несе відповідальності за зобов’язаннями Засновника;
- Засновник не несе відповідальності за зобов’язаннями Закладу.
- Заклад має право укладати договори, набувати майнові і особисті немайнові права, виконувати зобов’язання, бути позивачем і відповідачем в суді.
- Юридична адреса: 11100, Житомирська область, м. Овруч, вул. Богдана Хмельницького, 11.
- Заклад провадить свою діяльність за такими напрямами позашкільної освіти:
- художньо-естетичний, що забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;
- мистецький, що забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.
1.10.3. заклад організовує освітній процес за освітніми програмами середнього (базового) підрівня початкової мистецької мистецтва початкового професійного спрямування.
1.10.4. початкова мистецька освіта може здобуватися одночасно із здобуттям дошкільної, повної загальної середньої освіти.
1.10.5. компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, можуть враховуватися та визнаватися на відповідному рівні формальної освіти.
1.10.6. заклад може здійснювати освітню діяльність за освітніми програмами початкової мистецької освіти для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до їхніх потреб і запитів.
- Інституційний аудит та громадська акредитація мистецької школи – Закладу, здійснюються на підставах та у порядку, визначених законодавством України.
- Мова навчання у Закладі визначається Конституцією України.
- Реорганізація та ліквідація Закладу здійснюється відповідно до законодавства.
- ОРГАНІЗАЦІЙНО–ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
- Заклад, як суб’єкт господарювання, діє і має статус бюджетного неприбуткового закладу освіти.
- Доходи Закладу у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних Закладом на здійснення або від здійснення діяльності, передбаченої її Статутом, звільняються від оподаткування.
- Заклад заснований на комунальній формі власності, є позашкільним закладом початкової мистецької освіти і діє як початкова ланка професійної мистецької освіти.
- Основним видом діяльності Закладу є освітня і мистецька діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою. Як заклад освіти сфери культури Заклад також є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їх художньо-естетичного розвитку.
- З метою виконання завдань, що стоять перед Закладом та забезпечення найбільш сприятливих умов для розвитку інтересів i здібностей учнів, Заклад може створювати відділення.
- Основними функціями Закладу є:
- надання початкової мистецької освіти;
- організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;
- створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти – учня;
- популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, та сфери зайнятості;
- формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їх інтересу до творчості, мистецьких практик, спілкування з мистецтвом;
- пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;
- здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
- виховання громадянина України шляхом вивчення та виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;
- здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.
2.7.Заклад може мати відокремлені структурні підрозділи. Ініціює створення структурного підрозділу педагогічна рада Закладу, погоджує Відділ з гуманітарних питань Овруцької міської ради. Рішення про їх створення приймається засновником та затверджується наказом керівника Закладу.
2.8. Заклад може організовувати роботу своїх структурних підрозділів (груп, класів) у приміщеннях загальноосвітніх закладів, вищих навчальних закладів, підприємств, організацій відповідно до укладених угод. Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місця навчання до місця проживання громадян.
2.8.1. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення їхньої діяльності здійснюється засновником в тому самому порядку, що й основного закладу.
2.8.2.У закладі можуть функціонувати методичні об’єднання, що охоплюють учасників навчально-виховного процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
2.8.3.Методичні об’єднання створюються у закладі для координації методичної, організаційної та практичної діяльності закладу.
2.8.4. Заклад має право:
2.8.5. самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу;
2.8.6. здійснювати освітній процес за наскрізними освітніми програмами;
2.8.7. реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію в межах законодавства;
2.8.8. реалізовувати освітні та мистецькі проєкти;
2.8.9. брати участь у грантових програмах та проєктах;
2.8.10. входити до складу освітніх комплексів та інших об’єднань із закладами освіти різних рівнів, освітніх округів за умови збереження статусу юридичної особи та своїх функцій, визначених Статутом закладу;
2.8.11. входити (у тому числі через своїх представників) до асоціацій, інших професійних та громадських об’єднань або створювати такі організації;
2.8.12. бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл;
2.8.13. здійснювати іншу діяльність, не заборонену законодавством.
- Заклад зобов’язаний:
- надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти;
- виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені Міністерством культури та інформаційної політики України;
- створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів в межах освітніх програм, набуття ними відповідних компетентностей;
- створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти;
- дотримуватися вимог законодавства з питань господарської та фінансової діяльності;
- забезпечувати реалізацію вимог законодавства з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;
- здійснювати інші обов’язки, передбачені законодавством.
- Педагогічна рада Закладу здійснює планування діяльності школи, у тому числі розробляє стратегію (перспективний план) розвитку мистецької школи.
2.11. Школа проводить методичну роботу, яка спрямована на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.
2.11.1. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів, майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів та за іншими організаційними формами.
2.11.2. Заклад може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
2.12. Заклад здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості в межах, передбачених законодавством.
2.13. Заклад веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу. Службова та навчальна документація, а також окремі її форми визначаються Міністерством культури та інформаційної політики України.
2.14. Заклад подає статистичну звітність за формами та в строки, визначені законодавством.
- УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
3.1.Управління Закладом в межах повноважень, визначених законодавством та Статутом, здійснюють:
засновник;
керівник (директор);
відділ з гуманітарних питань (в межах своїх повноважень);
колегіальний орган управління (педагогічна рада);
піклувальна рада (у разі створення);
3.2.Права та обов’язки засновника мистецької школи визначаються ст.25 Закону України «Про освіту», ч.6 ст.10 Закону України «Про позашкільну освіту», Положенням про мистецьку школу та цим Статутом.
3.3.Засновник Закладу:
3.3.1.затверджує Статут мистецької школи – Закладу та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням;
3.3.2.забезпечує створення умов для інклюзивної мистецької освіти початкового рівня;
3.3.3.забезпечує доступ громадян до початкової мистецької освіти відповідно до їх потреб і запитів шляхом розвитку Закладу та відкриття відокремлених структурних підрозділів;
3.3.4.забезпечує фінансування діяльності Закладу у частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються мистецькою школою у межах затверджених освітніх програм;
3.3.5. забезпечує розвиток матеріально-технічної бази Закладу;
3.3.6.забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників Закладу у межах, визначених законодавством України;
3.3.7.компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України «Про позашкільну освіту»;
3.3.8.забезпечує соціальний захист здобувачів початкової мистецької освіти, педагогічних працівників та інших працівників Закладу;
3.3.9.у разі реорганізації чи ліквідації мистецької школи забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншому закладі;
3.3.10.ініціює проведення аудиту Закладу в разі зниження закладом якості освітньої діяльності;
3.4.Засновник не має права втручатися в діяльність Закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законами та Статутом.
3.5.Відділ з гуманітарних питань затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Закладу у випадках та порядку, що визначені законодавством, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу.
3.6.Безпосереднє управління Закладом здійснює його керівник – директор, який забезпечує освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.
3.6.1.Директор призначається на посаду розпорядження міського голови та звільняється з посади, відповідно до чинного законодавства України.
3.6.2.Директор Закладу призначається з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою, мають вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше ніж 5 років. Додаткові кваліфікаційні вимоги до директора та порядок його призначення визначаються Законом України «Про позашкільну освіту».
3.7.Директор представляє Заклад у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без доручень у межах повноважень, передбачених законодавством України та цим Статутом.
3.8.Директор в межах наданих йому повноважень:
3.8.1.організовує діяльність Закладу;
3.8.2.вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;
3.8.3.забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
3.8.4.забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
3.8.5.укладає договори про надання освітніх та додаткових освітніх послуг із батьками або їх законними представниками;
3.8.6.забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу;
3.8.7.здійснює кадрову політику, призначає на посади та звільняє з посад педагогічних та інших працівників, визначає їх функціональні обов’язки, затверджує посадові обов’язки (інструкції) працівників Закладу;
3.8.9.затверджує план прийому учнів на відповідний навчальний рік;
3.8.10.видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
3.9.приймає, у разі необхідності, рішення щодо створення піклувальної ради Закладу та сприяє створенню благодійних фондів;
- вводить в дію та забезпечує реалізацію рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам відповідно до законодавства;
- сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу;
- затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Закладу та освітні програми, розроблені педагогічною радою;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством та Статутом.
- Директор Закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом. За відсутності Директора обов’язки голови виконує заступник Директора з навчальної роботи. Обов’язки секретаря педагогічної ради виконує один з викладачів, який обирається строком на один рік.
- Педагогічна рада об’єднує педагогічних працівників Закладу і створюється з метою розвитку та вдосконалення освітнього процесу, підвищення професійної майстерності та творчого зростання педагогічного колективу.
- Педагогічна рада:
- планує роботу Закладу;
- розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Закладу;
- схвалює освітні програми та оцінює результативність їх виконання;
- розглядає питання формування контингенту та схвалює план прийому на поточний навчальний рік, надає на затвердження директору відповідні пропозиції;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, в тому числі систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- заслуховує та обговорює доповіді, звіти керівника Закладу, його окремих педагогічних працівників щодо стану освітнього процесу і методичної роботи в закладі;
- приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту, переведення учнів до наступного класу, залишення на повторний рік навчання, призначення повторного складання іспитів, виключення учнів із Закладу;
- обговорює заходи, пов’язані з проведенням набору учнів, визначає порядок i строки проведення вступних іспитів, прослуховувань, вимоги до вступників;
- розглядає актуальні питання організації та забезпечення освітнього процесу;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників мистецької школи та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом та нормативними актами до її повноважень.
- Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора.
- Робота педагогічної ради проводиться на постійній основі, засідання педагогічної ради відповідно до потреб Закладу. Обов’язковим є проведення засідань педагогічної ради на початку та в кінці навчального року.
- У Закладі, за рішенням загальних зборів, можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, тощо.
- Процедура формування піклувальної ради Закладу, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються законодавством. До складу піклувальної ради мистецької школи не можуть входити здобувачі початкової мистецької освіти та працівники цього Закладу.
- Вищим органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори колективу. Повноваження, засади формування та діяльності загальних зборів колективу визначаються законодавством.
- Загальні збори колективу мають права (повноваження), визначені Законом України «Про позашкільну освіту».
- Рішенням загальних зборів може створюватися рада Закладу, що діє в період між загальними зборами.
- Кількість членів ради Закладу визначається загальними зборами трудового колективу.
- До складу ради Закладу делегуються педагогічні працівники, представники громадських організацій та керівництва Закладу.
- Засідання ради є правочинним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів. Рішення приймаються більшістю голосів членів ради, присутніх на засіданні. Рішення ради мають рекомендаційний характер. Засідання ради оформлюються протоколами.
- Директор Закладу не зобов’язаний виконувати рішення органів громадського самоврядування, якщо вони суперечать законодавству та цьому Статуту.
- УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Учасниками освітнього процесу в Закладі є:
4.1.1.здобувачі початкової мистецької освіти – учні;
4.1.2.директор;
4.1.3.педагогічні працівники;
4.1.4.батьки учнів або їхні законні представники;
4.2.Учні Закладу мають гарантоване державою право на:
4.2.1.доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
4.2.2.індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір мистецької школи та освітніх програм, що нею пропонуються, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;
4.2.3.якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням в межах освітніх програм Закладу;
4.2.4.справедливе та об’єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності;
4.2.5.свободу творчості, культурної та мистецької діяльності;
4.2.6.безпечні та нешкідливі умови навчання;
4.2.7.повагу до людської гідності;
4.2.8.користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу та послугами його структурних підрозділів;
4.2.9.доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
4.2.10.демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-мистецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, виставках, у виставах тощо;
4.2.11.інші необхідні умови для здобуття мистецької освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
4.3. Учні користуються правом переведення з іншого мистецького навчального закладу початкової мистецької освіти за наявності вільних місць та відповідності програмним вимогам. Переведення здійснюються наказом директора.
4.4. Учні Закладу зобов’язані:
4.4.1.виконувати вимоги освітньої програми, дотримуватись принципу академічної доброчесності та досягати передбачених нею результатів навчання;
4.4.2.поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
4.4.3.дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров’я, довкілля, майна Закладу;
4.4.4.дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг.
4.4.5. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством.
4.5. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України
4.6. Педагогічними працівниками Закладу є директор, викладачі, інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.
4.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність навчання та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в Закладі.
4.8. Педагогічні працівники Закладу мають право на:
4.8.1.академічну свободу, в тому числі свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
4.8.2.педагогічну ініціативу;
4.8.3.розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентністного навчання;
4.8.4.участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, у заходах, пов’язаних з організацією освітнього процесу;
4.8.5.користування навчальною, культурною, побутовою інфраструктурою Закладу;
4.8.6.підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
4.8.7.проходження сертифікації відповідно до законодавства;
4.8.9.доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
4.10.відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об’єктивне її оцінювання;
4.9.1.захист професійної честі та гідності;
4.9.2.індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами Закладу;
4.9.3.об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
4.9.4.безпечні та нешкідливі умови праці;
4.9.5.відпустку відповідно до законодавства;
4.9.6.матеріальне заохочення за досягнення вагомих здобутків у освітньому процесі, громадській роботі, участь у позашкільних та позакласних заходах, виконання доручень дирекції та з нагоди державних, професійних свят, ювілейних дат тощо на підставі Колективного договору, Положень про преміювання та виплату грошової винагороди;
4.9.7.участь у роботі колегіальних органів управління Закладу.
4.10. Педагогічні працівники зобов’язані:
4.10.1.постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
4.10.2.виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
4.10.3.сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
4.10.4.дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності;
4.10.5.проходити атестацію в порядку, визначеному Міністерством культури України;
4.10.6.дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
4.10.7.настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
4.10.8.формувати в учнів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
4.10.9.виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
4.10.10.формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
4.10.11.захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
4.10.12.проводити роботу для залучення дітей та юнацтва до занять мистецтвом;
4.10.13.брати участь у роботі педагогічної ради, методичних об’єднань, відділів, нарад, зборів, заходах, пов’язаних з організацією освітнього процесу;
4.10.14.дотримуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку Закладу, виконувати посадові обов’язки згідно з посадовими інструкціями;
4.10.15.виконувати накази і розпорядження керівників Закладу, органів державного управління, до сфери управління яких належить Заклад.
4.11. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним та трудовим договором. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
4.12. Загальні вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника школи визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про позашкільну освіту». Специфічні кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників Закладу встановлюються законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності) до відповідних посад педагогічних працівників.
4.13. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Закладу встановлюється керівником відповідно до законодавства і подається на затвердження органу управління, якому підпорядкований Заклад.
4.13.1.Норма годин на одну тарифну ставку викладача Закладу становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
4.14.Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається річним навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року, а також за письмовою заявою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року здійснюється директором.
4.15.Викладачі Закладу працюють відповідно до розкладу занять, який затверджується директором.
4.16.Права та обов’язки батьків або інших законних представників учнів визначаються законодавством, Статутом закладу і договором про надання освітніх послуг.
4.17. Батьки учнів або інші їхні законні представники мають право:
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу за їх наявності;
звертатися до керівників Закладу, до органів громадського самоврядування Закладу з питань навчання та виховання дітей.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
5.1.Право вступу до Закладу мають громадяни України. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, вступають до Закладу в порядку, встановленому для громадян України.
5.2.Зарахування учнів до Закладу може здійснюватися впродовж навчального року як на без конкурсній основі, так і за конкурсом на підставі укладеного договору про надання освітніх послуг. До договору додається довідка медичного закладу про відсутність протипоказань до занять у закладі, копія свідоцтва про народження, довідка про реєстрацію вступника, копія паспорта фізичної особи, з якою укладається договір про надання освітніх послуг. У договорі обов’язково зазначаються права й обов’язки сторін, відповідальність сторін за невиконання обов’язків, передбачених договором.
5.3.Порядок i строки проведення вступних іспитів, прослуховувань і вимоги до учнів під час проведення конкурсних іспитів визначаються педагогічною радою Закладу. Зарахування на навчання проводиться наказом директора.
5.4.Заклад проводить прийом на навчання дітей віком від 8-9 років.
5.5.Документація закладу, яка регламентує організацію та проведення освітнього процесу і адміністративно-господарську діяльність, ведеться за зразками і формами, затвердженими Міністерством культури України відповідно до вимог чинного законодавства.
5.6.Заклад подає статистичні звіти у відповідності до вимог органів державної статистики.
5.7.Організація освітнього процесу в закладі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором.
5.8.План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог з дотриманням вимог законодавства України.
- Навчальний рік у закладі починається 1 вересня.
- Дата закінчення навчального року, терміни шкільних канікул визначаються директором закладу згідно із строками, встановленими Міністерством освіти і науки України.
- Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об’єднань у закладі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, що є робочим часом викладача. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні заклад може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.
- Освітній процес в Закладі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих мистецькою школою з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).
- Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.
- Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їхнього віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я і має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів мистецької освіти.
- Термін навчання учнів Закладу визначається відповідно до Типових освітніх програм та навчальних планів, затверджених Міністерством культури або створених Закладом.
- Заклад може здійснювати освітній процес за власними, в тому числі наскрізними освітніми програмами або типовими освітніми програмами затвердженими Міністерством культури.
- Для осіб з особливими освітніми потребами закладом можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює заклад, може включатися корекційно-розвитковий складник.
- На підставі освітньої програми заклад складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад уроків (занять), що конкретизують організацію освітнього процесу.
- У річному плані роботи визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за чвертями, семестрами, півріччями тощо), форми роботи, інші особливості організації навчання в закладі.
- Перерви між уроками (навчальними заняттями) є робочим часом педагогічного працівника.
- Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів бюджету Овруцької міської об`єднаної територіальної громади, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітньої програми, конкретизованого в навчальному плані Закладу.
- Групи учнів комплектуються залежно від можливостей організації освітнього процесу, виходячи із середньої наповнюваності груп. Загальна кількість груп не може перевищувати їх кількості, що визначена розрахунком навчальних годин.
- Форми роботи, її види, перелік уроків (навчальних занять) й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах закладу та навчальних програмах навчальних дисциплін (предметів).
- Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти.
- Освітній процес поєднує індивідуальні і колективні форми роботи:
- групові уроки;
- перегляди навчальних робіт, вистави, конкурси, фестивалі, олімпіади;
- лекції, бесіди, вікторини, екскурсії;
- позаурочні та позакласні заходи.
- Строки проведення контрольних заходів (заліків, контрольних уроків, іспитів, переглядів навчальних робіт) визначаються рішенням педагогічної ради Закладу.
Основною формою роботи є урок. Тривалість одного уроку в закладі визначається освітніми програмами і навчальними планами і становить для учнів – 45 хвилин.
Кількість, тривалість та послідовність уроків і перерв між ними визначається розкладами, що затверджуються директором.
- У зонах екологічного лиха місцевими органами влади або органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи Закладу відповідно до законодавства.
- У період епідемій, карантину заклад може працювати за особливим режимом роботи, встановленим відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування та наказом, затвердженим директором закладу.
- У разі надзвичайної ситуації природного або техногенного характеру (в тому числі у період карантину, пандемії), воєнного конфлікту, проживання (перебування) на тимчасово окупованій території України, та коли учні за станом здоров’я тимчасово не можуть відвідувати навчальні заняття в мистецькій школі організовується дистанційна форма навчання.
- Дистанційна форма навчання організовується відповідно до освітніх програм, навчальних програм та навчальних планів, що затверджуються наказом керівника мистецького закладу.
- Рішення щодо навчання за дистанційною формою у кожному окремому випадку приймається педагогічною радою та оформлюється наказом керівника закладу.
- Питання внутрішнього переведення учнів закладу, зарахування на освітні програми наступного підрівня початкової мистецької освіти та інші питання, пов’язані із здобуттям початкової мистецької освіти, вирішуються закладом в порядку, визначеному планом організації освітнього процесу.
- Експериментальні освітні програми складаються закладом з урахуванням типових. Запровадження експериментальних освітніх програм здійснюється відповідно до законодавства України за спільним рішенням Міністерства культури України та Академії педагогічних наук України.
- Нормативом для розрахунку навчальних годин є робочий навчальний план, створений на підставі освітньої програми, обраної закладом для організації освітнього процесу.
- Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється в порядку і за критеріями, визначеними типовою освітньою програмою, що затверджена Міністерством культури. Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, що містяться у вимогах навчальних програм дисциплін (предметів) на відповідних етапах навчання.
- Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах. Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів.
- Оцінки навчальних досягнень учня за рік виставляються викладачем на підставі семестрового оцінювання з урахуванням оцінок, одержаних під час контрольних заходів. Оцінки за рік з предметів, з яких іспити не проводяться, є підсумковими.
- Підсумкова оцінка з предметів, з яких проводяться іспити, виставляється екзаменаційною комісією на підставі оцінок за рік та екзаменаційних оцінок.
- Оцінка за рік з предметів виставляється не пізніше ніж за 5 днів до закінчення навчального року.
- Оцінка за рік може бути змінена рішенням педагогічної ради.
- Питання, пов’язані зі звільненням учнів від здачі іспитів або перенесенням їх строків, вирішуються директором закладу на підставі подання відділів за наявності відповідних документів.
- Питання щодо переведення учнів до наступного класу, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв’язку з невиконанням програмних вимог освітньої програми, призначення терміну здачі матеріалу з предметів, програмами яких контрольні заходи не передбачені, залишення на повторний рік навчання та виключення із закладу (при умові систематичного невиконання вимог освітньої програми та програми з предмета), видачі свідоцтв випускникам вирішуються педагогічною радою та затверджуються наказами директора закладу.
- Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму, в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту за формою, затвердженою Міністерством культури.
- Виготовлення Свідоцтв здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
- Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор закладу може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми. Для одержання Свідоцтва цим учням надається право повторного іспиту (іспитів) у першому семестрі наступного навчального року.
- Учням, які хворіли під час випускних іспитів, при умові повного виконання освітньої програми, видається Свідоцтво про закінчення закладу на підставі річних оцінок.
- Учні, які мають високі досягнення у вивченні всіх предметів (дисциплін) за поточний навчальний рік, нагороджуються похвальним листом «За високі досягнення у навчанні».
- Рішення про заохочення приймається педагогічною радою .
- Виключення учня із Закладу може проводитися в разі невиконання умов відповідно договору про надання освітніх послуг і наказу директора Закладу.
- Освітній процес у закладі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.
- Заклад проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання. Ці завдання виконують методичні об’єднання, інші фахові формування, зокрема школа педагогічного наставництва. Методична робота щороку планується закладом і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти.
- У разі організації та проведення на базі Закладу заходів з підвищення кваліфікації директор має право видавати педагогічним працівникам, які взяли в них участь, відповідні довідки (сертифікати).
- Участь педагогічних працівників у заходах підвищення кваліфікації засвідчується керівником закладу і є підставою для проведення атестації.
- ФІНАНСОВО–ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАТЕРІАЛЬНО–ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ
6.1.Фінансово-господарська діяльність Закладу провадиться відповідно до законодавства.
6.2.Фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів бюджету міської об’єднаної територіальної громади, а також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
6.3.Додатковими джерелами фінансування Закладу є:
6.3.1.здача в прокат технічних засобів;
6.3.2.гуманітарна допомога;
6.3.3.дотації з місцевих бюджетів;
6.3.4.добровільні грошові внески батьків, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
6.4.Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються Закладом на діяльність, передбачену її Статутом.
6.5.Договір укладається між Закладом і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою.
6.6.Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом Закладу.
6.7.У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування закладу не зменшуються.
6.8.Заклад самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої її Статутом.
- Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять Закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, культурної, мистецької діяльності, не вважаються прибутком.
- Учні Закладу, яким відповідно до законодавства України надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно.
- Заклад володіє, користується і розпоряджається майном, відповідно до законодавства. Основні фонди та інше майно Закладу не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.
- Майно Закладу може вилучатися засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
- Вимоги до матеріально-технічної бази Закладу в частині забезпечення освітнього процесу визначаються нормативами матеріально-технічного забезпечення, затвердженими Міністерством культури.
- ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
7.1.Заклад має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами мистецької освіти, іншими закладами, підприємствами, установами, організаціями іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.
7.2.Заклад, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних, зокрема мистецьких та мистецько-освітніх проєктів і програм. Заклад, відповідно до законодавства, може залучати гранти міжнародних організацій та фондів.
7.3.Заклад може залучати до проведення майстер-класів та інших форм освітньої і мистецької діяльності іноземних фахівців.
7.4.Учні та педагогічні працівники Закладу мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та/або іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.
- ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
8.1.Діяльність Закладу може бути припинено у випадку його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Припинення діяльності Закладу може бути здійснено на підставі рішення засновника, у встановленому законодавством України порядку або на підставі рішення суду в порядку та випадках, що передбачені законодавством України.
8.2.Рішення про припинення діяльності Закладу шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації засновник приймає після проведення громадських обговорень (консультацій) із громадськістю (жителями регіону, який обслуговує заклад, або жителями територіальної громади, на території якої знаходиться заклад). Тільки після схвалення (погодження) громадськістю питання щодо припинення діяльності закладу шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації засновник може прийняти рішення про припинення діяльності Закладу.
8.3.Припинення діяльності Закладу здійснюється комісією з припинення діяльності закладу, яка утворюється засновником або органом, що прийняв рішення про його припинення. Порядок і строки проведення припинення діяльності закладу, а також строки прийняття заяв претензій кредиторів визначаються засновником або органом, що прийняв рішення про його припинення.
8.4.З моменту призначення комісії з припинення діяльності до неї переходять повноваження щодо управління Закладом. Комісія з припинення діяльності закладу складає передавальний акт (розподільчий баланс, ліквідаційний баланс) і подає його на затвердження органу, який прийняв рішення про припинення його діяльності.
8.5.Реорганізація чи ліквідація Закладу вважаються завершеними, а Заклад таким, що припинив свою діяльність з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
8.6.У разі припинення діяльності Закладу працівникам, які звільняються, гарантується додержання їхніх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
8.7.У разі припинення діяльності Закладу всі активи передаються одному або кільком закладам позашкільної мистецької освіти або зараховуються до доходу бюджету.
8.8.Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо ліквідації, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
- Строк пред’явлення кредиторами своїх вимог обчислюється з моменту оприлюднення відповідної інформації на офіційному сайті про припинення відповідно до вимог чинного законодавства України.
- ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
9.1.Державний контроль за діяльністю Закладу здійснюють Міністерство освіти і науки України, Міністерство культури України, органи виконавчої влади та місцевого самоврядування у сфері управління яких перебуває Заклад.
9.2.Основною формою державного контролю за діяльністю Закладу є інституційний аудит та громадська акредитація.
- ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ ДО СТАТУТУ
10.1.Зміни та доповнення до Статуту затверджуються власником Закладу.
10.2.Зміни та доповнення до Статуту вносяться при змінах чинного законодавства.
10.3.Зміни та доповнення до Статуту набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації або перереєстрації.
Секретар ради Віктор Кисіль
Завантажити документ