Орієнтовний перелік
- тестових завдань для перевірки знання законодавства у сфері освіти, зокрема Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері освіти та
- ситуаційних завдань з перевірки професійних компетентностей
для кандидатів на посади директорів закладів загальної середньої освіти Овруцької міської ради
ТЕСТИ:
- Згідно із Законом України «Про освіту» посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної категорії підвищується не менше ніж на:
а) 15 відсотків; б) 10 відсотків; в) 20 відсотків; г) 25 відсотків.
- Обов’язковими складовими Єдиної державної електронної бази з питань освіти є:
а) Реєстр суб’єктів освітньої діяльності.
б) Реєстр об’єктів освітньої діяльності.
в) Реєстр документів про освіту.
г) Реєстр сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання.
д) Реєстр сертифікатів педагогічних працівників, які пройшли сертифікацію.
е) Реєстр студентських (учнівських) квитків.
- Засновники закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності мають право:
а) затверджувати переліки платних послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
б) забезпечувати дотримання переліку платних послуг, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
в) затверджувати переліки платних послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, за відповідним дозволом органу управління освітою обласної державної адміністрації.
- Контракт є особливою формою строкового трудового договору. Визначте умову початку роботи за контрактом:
а) контракт є формою строкового трудового договору, тому ніяких інших розпоряджень не потребує.
б) контракт заміняє наказ про прийняття на роботу; дата початку трудових відносин прописана у контракті;
в) контракт передує наказу про прийняття на роботу, але його не заміняє, а є підставою для оформлення трудового договору наказом чи розпорядженням роботодавця, без якого працівник не може бути допущенний до роботи.
- Виберіть з переліку видів юридичної відповідальності ті види, за якими директор закладу освіти відповідальності не несе:
а) дисциплінарна; б) адміністративна; в) кримінальна; г) цивільно-правова;
д) на нього поширюються усі види юридичної відповідальності.
- Вкажіть правильне визначення освітнього округу:
а) сукупність закладів загальної середньої освіти(їхніх філій), що забезпечують доступність освіти для осіб, які проживають на відповідній території.
б) сукупність закладів загальної середньої і дошкільної освіти, що забезпечують доступність освіти для осіб , які проживають на відповідній території.
в) сукупність закладів освіти (їхніх філій) , у тому числі закладів позашкільної освіти, закладів культури, фізичної культури і спорту, що забезпечують доступність освіти для осіб, які проживають на відповідній території.
- Вкажіть зайве. Метою інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:
а) виправлення недоліків в роботі закладу освіти та порушень чинного законодавства, виявлених в ході проведення перевірки;
б) підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
в) приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
- Вкажіть зайве. Заклад освіти залежно від засновника може бути у такій формі власності:
а) державна; б) комунальна; в)власність об’єднаних територіальних громад; г) приватна; д) корпоративна.
- До нових термінів в Законі України “Про освіту” віднесено “Універсальний дизайн у сфері освіти”. Що означає ця категорія:
а) дизайн шкільного середовища;
б) дизайн предметів, навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну;
в) зовнішній дизайн шкільних споруд.
- Яка з новацій стане засадничою в Новій українській школі, що подолала шлях рівневої структури інноваційних процесів, і втілила перспективний план виконання Болонських угод (Левенське, Лондонське й Бергенське комюніке)?
а) інклюзивна освіта; б) педагогіка партнерства; в) вмотивований вчитель.
- Основним документом, що регулює освітній процес, є:
а) робочий навчальний план. б) статут школи. в) план роботи школи. г) перспективний план роботи школи.
- Права і обов’язки директора школи затверджені:
а) Законом України “Про освіту”. б) Положенням “Про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад”. в) Законом України “Про загальну середню освіту”. г) Статутом школи.
- Що розуміють під поняттям ”імідж навчального закладу”?
а) здатність створювати такий свій образ, якій є “найвигіднішій ” з погляду ефективності функціонування;
б) уміння використовувати наявний ресурсний потенціал як інструмент створення бажаних уявлень про навчальний заклад у вищестоящих інстанціях;
в) цілеспрямовано створюваний образ навчального закладу та пропонованих ним освітніх послуг, який забезпечує необхідне становище на ринку;
г) образ, який створює навчальний заклад відповідно до уявлень учнів та їхніх батьків про нього;
д) комплекс характеристик навчального закладу, що забезпечують його престиж.
- Виберіть 2 основних принципи розбудови НУШ:
а) моделювання; б) інтеграція; в) компетентнісний підхід.
- Чи може посаду директора закладу загальної середньої освіти обіймати негромадянин України?
а) Може. б) Ні.
- Скільки ключових компетентностей затверджено Новим Державним стандартом початкової освіти?
а) 7 ключових компетентностей. б) 9 ключових компетентностей.
в) 11 ключових компетентностей.
- Скільки освітніх галузей затверджено ДС ?
а) 9 галузей. б) 7 галузей. в) 11 галузей.
- Як називається учень НУШ, згідно Закону України «Про освіту?»
а) учень б) здобувач освіти в) дитина.
- Яким документом затверджено Державний стандарт початкової освіти?
а) Законом України «Про освіту».
б) Постановою кабінету міністрів № 87.
в) Законом України «Про загальну середню освіту».
- Скільки відсотків резервного часу в навчальних програмах з усіх предметів і курсів вчитель може використовувати на свій розсуд?
а) 20 % резервного часу. б) 7 %. в) 15 %.
- Чи може керівник закладу загальної середньої освіти відмовити у зараховуванні дитини з особливими освітніми потребами:
А) може через відсутність належних умов;
Б) може через відсутність відповідної заяви батьків та/або висновку психолого-медико-психологічної консультації/інклюзивно-ресурсного центру;
В) може в раз відповідного наказу чи рекомендацій місцевого органу управління освітою;
Г) може в разі протесту батьків інших дітей;
Д) не може за будь-якої з перелічених причин.
- Згідно Закону України “Про освіту”(від 5 вересня 2017 року №2145-VІІІ), інклюзивне навчання – це…
а) діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
б) система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості шляхом формування та застосування її компетентностей;
в) динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність;
г) система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
- Що належить до системи загальної середньої освіти?
а) заклади позашкільної освіти, гуртки, секції, клуби, культурно-освітні, спортивно-оздоровчі, науково-пошукові об’єднання на базі закладів загальної середньої освіти, навчально-виробничих комбінатів, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти;
б) заклади вищої освіти всіх форм власності, рівні та ступені (кваліфікації) вищої освіти, галузі знань і спеціальності, освітні та наукові програми, ліцензійні умови провадження освітньої діяльності та ліцензійні умови провадження вищої освіти, органи, що здійснюють управління у сфері вищої освіти;
в) зміст повної загальної середньої освіти на кожному її рівні, мережа закладів освіти, учасники освітнього процесу, кадрове, фінансове, науково-методичне, ресурсне та нормативно-правове забезпечення освітньої та управлінської діяльності у сфері загальної середньої освіти
г) заклади дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, наукові і методичні установи, органи управління освітою, освіта та виховання в сім’ї.
- На яких рівнях здобувається повна загальна середня освіта?
а) початкова, базова та повна; б) початкова, основна та середня; в) початкова, базова та академічна; г) початкова, базова та профільна.
- Якою є тривалість здобуття профільної середньої освіти?
а) протягом двох років; б) протягом трьох років; в) протягом чотирьох років; г) протягом п’яти років.
- Що таке «цикл освітнього процесу»?
а) сукупність умов, що сприяють забезпеченню права дитини на здобуття якісної повної загальної середньої освіти за кошти державного та місцевого бюджетів у найбільш доступному і наближеному до її місця проживання закладі освіти;
б) документ, що містить комплекс освітніх компонентів, які забезпечують досягнення учнями результатів навчання, визначених державним стандартом (стандартом спеціалізованої освіти) для відповідного рівня повної загальної середньої освіти;
в) складова рівня повної загальної середньої освіти, що враховує спільні вікові особливості розвитку учнів в організації їх навчальної діяльності (освітнього процесу) та під час формування змісту освіти;
г) рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної повної загальної середньої освіти на кожному рівні та відповідає вимогам, встановленим законодавством.
- Які роки навчання охоплює адаптаційний період базової середньої освіти?
а) 5-6 роки навчання б) 7-9 роки навчання в) 10 рік навчання г) 11-12 роки навчання
- В якому циклі базової середньої освіти організовується базове предметне навчання?
а) першому циклі базової середньої освіти
б) другому циклі базової середньої освіти
в) третьому циклі базової середньої освіти
г) четвертому циклі базової середньої освіти
- Як забезпечується рівний доступ до здобуття повної загальної середньої освіти?
а) всі шляхи, вказані у варіантах б), в) і г) вірні
б) шляхом дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування відповідно до найкращих інтересів дитини
в) шляхом використання розвиваючих засобів і методів навчання, що враховують особливі освітні потреби учнів та сприяють успішному засвоєнню змісту навчання і розвитку дитини
г) шляхом зарахування до початкової школи та гімназії без проведення конкурсу, забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти, дотримання вимог законодавства щодо доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами
- Який структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти забезпечує проживання та утримання учнів?
а) пансіон в) група дітей старшого дошкільного віку
б) інклюзивний клас г) група продовженого дня
- За якими закладами загальної середньої освіти закріплюється територія обслуговування?
а) за всіма закладами загальної середньої освіти
б) за державними, приватними і корпоративними закладами освіти
в) за комунальними закладами освіти (їхніми структурними підрозділами), що забезпечують здобуття початкової та/або базової середньої освіти
г) за закладами загальної середньої освіти, що забезпечують здобуття виключно профільної середньої освіти
- Які заклади загальної середньої освіти забезпечують здобуття освіти особою, яка перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я?
а) інклюзивно-ресурсні центри б) заклади спеціалізованої освіти
в) спеціальні заклади загальної середньої освіти
г) заклади загальної середньої освіти, їхні філії, за якими засновниками закріплено заклади охорони здоров’я
- Який тип закладу забезпечує здобуття загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми погребами, зумовленими складними порушеннями розвитку?
а) спеціальна школа б) заклад спеціалізованої освіти
в) навчально-реабілітаційний центр г) заклад професійно-технічної освіти
- Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?
а) гімназія в) академічний ліцей
б) початкова школа г) професійний ліцей
- Що належить до установчих документів закладу загальної середньої освіти?
а) статут закладу, запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації юридичної особи
б) статут закладу, освітня програма, колективний договір
в) статут закладу та колективний договір
г) рішення засновника (засновників) про його утворення та статут, а також у випадках, визначених цим Законом, засновницький договір, укладений між засновниками
- За якої умови допускаються реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості?
а) у зв’язку з відсутністю коштів у місцевому бюджеті на утримання закладу
б) лише за результатами місцевого референдуму з цього питання
в) лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника
г) реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості заборонена Законом
- Який внутрішній структурний підрозділ не може функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти?
а) дошкільний підрозділ (у складі початкової школи або гімназії)
б) позашкільний підрозділ
в) пансіон (у складі ліцеїв, спеціальних закладів загальної середньої освіти та закладів спеціалізованої освіти)
г) центр професійного розвитку педагогічних працівників
- В яких випадках підлягає переоформленню ліцензія закладу загальної середньої освіти?
а) у разі зміни керівника закладу освіти
б) у разі зміни найменування закладу освіти та/або реорганізації закладів освіти шляхом злиття чи приєднання
в) у разі зміни місцезнаходження закладу освіти
г) у разі зміни засновника (засновників) закладу освіти та/або затвердження нової редакції статуту
- Якими є форми державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти?
а) ліцензування освітньої діяльності
б) сертифікація педагогічних працівників
в) громадська акредитація закладу загальної середньої освіти
г) плановий (позаплановий) інституційний аудит та позапланова перевірка
- З якою періодичністю проводиться інституційний аудит закладу загальної середньої освіти?
а) не більше одного разу на 10 років
б) не більше одного разу на 5 років
в) одночасно з проведення ліцензування освітньої діяльності
г) при призначенні нового керівника закладу
- Скільки років є чинним сертифікат, що засвідчує успішні результати громадської акредитації закладу загальної середньої освіти?
а) протягом одного року в) протягом трьох років
б) протягом десяти років г) протягом п’яти років
- Які умови в закладі загальної середньої освіти не є складовими створеного безпечного освітнього середовища?
а) сукупність умов, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпеки харчових продуктів та/або надання неякісних послуг з харчування
б) сукупність умов, що унеможливлюють фізичне та/або психологічне насильство, експлуатацію, дискримінацію за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (булінг (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганду та/або агітацію, у тому числі з використанням кіберпростору
в) сукупність умов, що унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин
г) сукупність умов, що сприяють забезпеченню права дитини на здобуття якісної повної загальної середньої освіти за кошти державного та місцевого бюджетів у найбільш доступному і наближеному до її місця проживання закладі освіти
- Хто приймає рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти?
а) керівник закладу б) засновник (засновники)
в) педагогічна рада закладу г) вищий колегіальний орган громадського
самоврядування закладу
- Хто зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіта у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти?
а) орган управління освітою
б) територіальний підрозділ Державної служби якості освіти
в) наглядова (піклувальна) рада закладу
г) засновник (засновники)
- Хто схвалює стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти і річний план роботи?
а) педагогічна рада в) наглядова (піклувальна) рада закладу
б) керівник закладу г) засновник (засновники)
- За якої умови підвезення учнів і педагогічних працівників до закладу загальної середньої освіти та у зворотному напрямку може здійснюватися не шкільними автобусами, а іншим транспортом?
а) за умови узгодження з перевізником графіка руху та маршруту руху
б) за умови супроводу учнів під час перевезення медичною сестрою закладу
в) за умови, що кількість учнів і педагогічних працівників, які потребують такого перевезення, не перевищує 8 осіб
г) за умови, що дальність перевезення становить не менше 3 км
- Що може бути підставою для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти?
а) досягнення керівником пенсійного віку
б) зміна засновника (засновників) закладу
в) порушення вимог статей 30 і 31 Закону України “Про освіту”
г) реорганізація закладу
- На який строк укладається трудовий договір (контракт) з особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше?
а) на 4 роки в) на 2 роки
б) на 1 рік г) на 6 років
- Хто затверджує посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти?
а) засновник (засновники) закладу в) заступник директора закладу
б) керівник закладу г) орган управління освітою
- 50. Яку автономію держава гарантує закладам освіти?
а) академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти
б) академічну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти
в) організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти
- Яка особа не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти?
а) особа, яка обрана депутатом відповідної місцевої ради
б) особа, яка має дисциплінарне стягнення
в) особа, яка досягла пенсійного віку
г) особа, яка за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією
- Хто здійснює управління закладом загальної середньої освіти?
а) засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган, керівник закладу освіти, наглядова (піклувальна) рада
б) керівник закладу освіти, органи громадського самоврядування закладу освіти
в) засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган, керівник закладу освіти, педагогічна рада, вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти
г) наглядова (піклувальна) рада, керівник закладу освіти, педагогічна рада, вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти
- Хто визначає посадові обов’язки працівників закладу загальної середньої освіти?
а) наглядова (піклувальна) рада закладу освіти в) педагогічна рада
б) профспілковий комітет закладу освіти г) керівник закладу освіти
- На кого покладається відповідальність за організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти?
а) на засновника (засновників) та керівника закладу
б) на орган батьківського самоврядування закладу
в) на педагогічну раду закладу
г) на орган управління освітою закладу
- За якої умови засідання педагогічної ради закладу загальної середньої освіти є правомочним?
а) якщо на ньому присутні не менше половини її складу
б) якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу
в) якщо на ньому присутні не менше 75 відсотків її складу
г) якщо на ньому присутні представники засновника (засновників)
- Що не належить до повноважень загальних зборів трудового колективу?
а) розгляд та схвалення проекту колективного договору
в) схвалення стратегії розвитку закладу освіти та річного плану роботи;
б) затвердження правил внутрішнього трудового розпорядку
г) обрання комісії з трудових спорів
- З якою періодичністю скликаються загальні збори трудового колективу закладу загальної середньої освіти?
а) кожного місяця впродовж навчального року
б) чотири рази на рік
в) не менш як один раз на рік
г) не менш як два рази на рік
- Що не належить до прав органів учнівського самоврядування?
а) здійснювати контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів
б) брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування
в) захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти
г) вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм
- Якими є вимоги до осіб, які приймаються на посади педагогічних працівників?
а) На посади педагогічних працівників приймаються громадяни України, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою, моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки
б) На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки
в) На посади педагогічних працівників приймаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків
г) На посади педагогічних працівників приймаються громадяни України, які мають педагогічну освіту, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, вільно володіють державною мовою, моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки
- Що не належить до обов’язків педагогічних працівників?
а) організовувати освітній процес та видачу документів про освіту
б) дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками
в) володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям
г) забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України “Про освіту”
- Яких принципів зобов’язані дотримуватися педагогічні працівники у відносинах з учнями та їх батьками?
а) принципів верховенства права
б) принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства
в) принципів колегіальності
г) принципів гуманізму, науковості, системності, справедливості
- Що вимагається від особи, яка не має досвіду педагогічної діяльності та приймається на посаду педагогічного працівника?
а) протягом перших трьох місяців роботи пройти випробування
б) протягом першого року роботи пройти підвищення кваліфікації
в) протягом першого року роботи пройти педагогічну інтернатуру
г) протягом перших двох років роботи пройти сертифікацію
- Які заходи не може передбачати педагогічна інтернатура?
а) супровід та підтримка у педагогічній діяльності з боку досвідченого педагогічного працівника (педагога-наставника)
б) відвідування навчальних занять
в) опрацювання відповідної літератури
г) участь в конкурсі фахової майстерності
- У який спосіб керівник закладу загальної середньої освіти мотивує педагогічних працівників до виконання обов’язків педагога-наставника?
а) за виконання обов’язків педагога-наставника призначається доплата у граничному розмірі 20 відсотків його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти
б) за виконання обов’язків педагога-наставника призначається доплата у граничному розмірі 40 відсотків його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти
в) за виконання обов’язків педагога-наставника здійснюється щомісячне преміювання в розмірі 50 відсотків його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти
г) за виконання обов’язків педагога-наставника надається щорічна додаткова відпустка тривалістю до 7 календарних днів
- Які дії не можуть бути здійснені щодо педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності?
а) можуть бути позбавлені педагогічного звання
б) можуть бути звільнені з роботи
в) не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року
г) не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання
- Якою є норма педагогічного навантаження вчителя на одну тарифну ставку?
а) 750 навчальних годин на навчальний рік
б) 650 навчальних годин на навчальний рік
в) 20 навчальних годин на тиждень
г) 18 навчальних годин на тиждень
- Яким є розмір доплати педагогічному працівнику за проведення позакласної робота з учнями?
а) 10-15 відсотків в) 5-15 відсотків
б) 10-40 відсотків г) 20 відсотків
- Яким є розмір педагогічного навантаження асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти?
а) 18 годин на тиждень в) 25 годин на тиждень
б) 30 годин на тиждень г) 36 годин на тиждень
- Хто затверджує розподіл педагогічного навантаження в закладі загальної середньої освіти?
а) засновник (засновники) закладу в) педагогічна рада закладу
б) профспілковий комітет закладу г) керівник закладу
- За яких умов допускається перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року?
а) у разі звернення органу батьківського самоврядування закладу
б) у разі зміни кількості годин з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), що передбачається навчальним планом закладу освіти, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю
в) у разі рішення наглядової (піклувальної) ради про внесення змін до тижневого навантаження педагогічних працівників
г) у разі зміни кількості учнів у закладі
- Хто може бути асистентом учня?
а) соціальний робітник, один із батьків учня або уповноважена ними особа
б) тільки педагогічний працівник цього закладу освіти
в) тільки особа з вищою освітою не нижче рівня магістра
г) працівник правоохоронних органів
- На що спрямовується не менше 10 відсотків загальної кількості годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника, що оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?
а) на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з обдарованими дітьми
б) на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами
в) на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у роботі з комп’ютерною технікою
г) на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у організації дистанційного навчання
- Що відбувається за результатами атестації педагогічного працівника?
а) визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді
б) визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєне педагогічне звання
в) присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєне педагогічне звання
г) проводиться нагородження відомчими відзнаками, преміювання
- Якою є мінімальна тривалість навчального року?
а) не менше 9 місяців в) не менше 160 навчальних днів
б) не менше 34 начальних тижнів г) не менше 175 навчальних днів
- Хто визначає структуру і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними?
а) керівник закладу в) загальні збори трудового коллективу
б) педагогічна рада г) орган управління освітою
- Якою є максимальна тривалість безперервної навчальної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти для 2-4 років навчання?
а) 30 хвилин в) 40 хвилин
б) 35 хвилин г) 45 хвилин
- Державні гарантії педагогічним працівникам передбачено 57 статтею закону:
а) «Про освіту»;
б) «Про загальну середню освіту»;
в) «Про дошкільну освіту»;
г) «Про позашкільну освіту».
- Є такі види освіти, як-от:
а) інституційна, індивідуальна, дуальна;
б) формальна, неформальна, інформальна;
в) очна, заочна, екстернатна, інформальна;
г) інституційна, формальна, неформальна, дуальна.
- До складників системи освіти не належить:
а) самоосвіта;
б) фахова передвища освіта;
в) спеціалізована освіта;
г) повна загальна середня освіта.
- Профільна середня освіта передбачає таке спрямування:
а) науково-дослідне та спеціалізоване;
б) наукове та професійне;
в) академічне та професійне;
г) академічне та інтернатуру.
- Керівник закладу освіти в межах повноважень:
а) вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
б)призначає на посаду та звільняє з посади працівників;
в) забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
г) усі зазначені відповіді правильні.
82.«Дотримуватися академічної доброчесності» згідно із Законом України «Про освіту» – це для педагогічних працівників:
а) право;
б) обов’язок;
в) гарантія.
- Сертифікацію педагогічні працівники проходять:
а) планово;
б) обов’язково;
в) примусово;
г) добровільно.
- До видів підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників належать:
а) стажування, участь у тренінгах, навчання за освітньою програмою;
б) асистентура-стажування, інтернатура, участь у тренінгах;
в) атестація, стажування, навчання за освітньою програмою;
г) усі зазначені відповіді правильні.
85. Педагогічному працівникові з вислугою понад три роки встановлюють щомісячну надбавку в розмірі, % посадового окладу:
а) 10;
б) 20;
в) 30;
г) 50.
- Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі, % посадового окладу:
а) 15;
б) 20;
в) 5;
г) 30.
- Як називається Нова українська школа в контексті нового Закону України «Про освіту»?
а) школа майбутнього;
б) школа розвитку та перспектив;
в) школа особистісно-зорієнтованого навчання;
г) школа компетентностей XXI століття;
д) школа радості.
- Оберіть правильні твердження щодо плану впровадження реформ в освіті. Оберіть всі правильні відповіді (3).
а) початкова школа стартує 01.09.2018;
б) всі етапи навчання стартують одночасно;
в) базова школа стартує 01.09.2022;
г) старша профільна школа стартує 01.09.2027;
д) планом ще не визначено старт реформ.
- Позначте поняття, яке є протилежним поняттю «інтеграція»:
а) систематизація;
б) уніфікація;
в) диференціація;
г) класифікація.
- На яких рівнях встановлюють зв’язки між предметами? Оберіть всі правильні відповіді (3).
а) змістовому;
б) операційно-діяльнісному;
в) особистісному;
г) ціннісно-смисловому.
- Тематичне навчання – це навчання на основі:
а) інтеграції на рівні способів дій;
б) інтеграції на рівні змісту навчальних предметів навколо однієї теми;
в) диференціації змісту освіти;
г) систематизації знань в межах окремого навчального предмету;
д) інтеграції на ціннісно-смисловому рівні.
- Модель тематичного навчання реалізує ідею:
а) предметного навчання;
б) інтегрованого навчання;
в) поєднання предметного та інтегрованого навчання.
- Закон вводить перелік з 11 компетентностей і 12 наскрізних вмінь. Що з переліку є саме наскрізним вмінням?
а) Вільне володіння державною мовою;
б) Інноваційність;
в) Навчання впродовж життя;
г) Підприємливість та фінансова грамотність;
д) Критичне та системне мислення.
- Скільки дітей може бути в одному класі ЗЗСО, згідно чинного законодавства?
а) Скільки директор дозволить;
б) Скільки вмістить клас;
в) Не більше 30 учнів.
- Хто контролюватиме якість освіти за новим законом?
а) Ніхто, якщо вчителі будуть добре підвищувати свою кваліфікацію, то й контролювати нічого не треба;
б) Державна служба якості освіти
в) Управління освіти;
г) Міністерство освіти і науки України.
- Ким, згідно НУШ, має бути випускник ЗЗСО. Оберіть всі правильні відповіді (3).
а) громадянином; б) патріотом; в) винахідником; г) індивідуальністю;
д) особистістю; ж) інноватором; з) інтелектуалом.
- Що має стати інструментом забезпечення успіху Нової української школи?
а) Справедливий розподіл публічних коштів;
б) Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі та управлінні;
в) Система забезпечення якості середньої освіти;
г) Розроблення і затвердження нового Державного стандарту базової освіти.
- Як заклади освіти можуть забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти?
а) за класною системою, у з’єднаному класі (початкова школа) та за індивідуальним навчальним планом учня з використанням різних форм освітньої діяльності, в тому числі дистанційного та домашнього навчання
б) в звичайному, інклюзивному чи спеціальному класі
в) за очною (денною), дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу, а також за очною (вечірньою), заочною формами (на рівнях базової та профільної середньої освіти)
- За якими закладами загальної середньої освіти не закріплюється територія обслуговування?
а) територія обслуговування закріплюється за всіма закладами загальної середньої освіти
б) за закладами, що забезпечують здобуття виключно профільної середньої освіти; державними, приватними і корпоративними закладами освіти; закладами спеціалізованої освіти та спеціальними закладами загальної середньої освіти
в) за закладами, порядок організації здобуття загальної середньої освіти в яких затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки спільно з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я
- Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?
а) початкова школа; б) гімназія; в) ліцей
- Які умови в закладі загальної середньої освіти свідчать про створення безпечного освітнього середовища?
а) забезпечено сукупність умов, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди
б) забезпечено дотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил
в) створено умови для дотримання прав дитини, унеможливлено вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин
- Який сучасний документ стратегічного значення визначив напрями модернізації та пріоритетні завдання розвитку освіти України?
а) Закон України «Про вищу освіту» від 01 липня 2014 року №1556-VII.
б) Закон України «Про позашкільну освіту» 22 червня 2000 року № 1841-III.
в) Закон України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року №2145- VIII.
- У який термін, передбачено оприлюднення на веб-сайтах закладів освіти відповідно до Закону України «Про освіту», інформацію та документи про діяльність закладу з дня їх затвердження чи внесення змін до них:
а) 3 дні; б) 10 днів; в) 15 днів.
- Академічна доброчесність:
а) – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень;
б) – це надання інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу;
в) – це сукупність етичних норм і правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу.
- Що вважається порушенням академічної доброчесності?
а) бездіяльність; б) хабарництво;
в) повторне проходження атестації.
- Призначення на посаду та звільнення з посади працівників, визначення їх функціональних обов’язків – це повноваження:
а) керівника закладу; б) засновника; в) органу управління освітою.
- Вищим колегіальним органам громадського самоврядування закладу освіти є:
а) педагогічна рада; б) рада закладу; в) загальні збори (конференція).
- Відповідно до Закону України «Про освіту» передшкільний вік – це:
а) від одного до трьох років;
б) від трьох до шести (семи) років;
в) від семи до десяти років.
- МОН постійно говорить про компетентності.
В якому з описаних фрагментів змальовано компетентнісне навчання?
а) Учитель пояснив дітям, як розв’язувати задачу. Потім вони розв’язали аналогічну задачу і перейшли до завдань іншого виду. Вдома діти мали зробити завдання з теми, яку вчили минулого тижня.
б) Учитель запропонував дітям в групах розв’язати задачу різними способами. Потім усім класом обговорили кожний спосіб. Учитель пояснив, як ще можна було розв’язати цю задачу. Усі разом обрали найзручніший спосіб. Далі діти практикувались розв’язувати задачі цього виду на прикладах з реального життя.
в) Учитель відчитав лекцію, поставив кілька запитань дітям, аби перевірити рівень запам’ятовування нового матеріалу, і пішов на наступний урок.
- За новим законом, гімназія – це що?
а) Школа, яка дає поглиблені знання з математичних чи гумінатарних наук
б) Школа, яка забезпечує базову освіту. Тобто навчає з 5 по 9 клас
в) Це те ж саме, що й нинішні гімназії, нічого тут не змінюється
- Закон дає багато автономії закладу ЗСО. Що з цього списку НЕ зможе робити керівництво закладу?
а) Самостійно набирати на роботу вчителів і звільняти їх
б) Розпоряджатися фінансами, у тому числі – коштами міжнародних грантів задля покращення якості освітнього процесу
в) Вирішувати (разом з Педрадою), де вчителі будуть проходити підвищення своєї кваліфікації – у громадських організаціях чи інститутах підвищення кваліфікації, а також – як саме
г) Розформовувати заклад і закривати його
- Усі часто повторюють, що зменшується контроль над ЗЗСО. Які саме контрольні функції зникнуть?
А) Атестація ЗЗСО та інспекції, які проводять управління освіти
б) Атестація вчителів
в) Контроль фінансів ЗЗСО
- У законі вводиться поняття “академічна доброчесність” і наводяться види його порушень. Що з цього списку не згадується в переліку таких порушень ?
а) Вигадування фактів і даних
б) Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання Оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових
в) Свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень
г) Усе це згадується в законі
- Закон вводить поняття формальної, неформальної та інформальної освіти. Що таке інформальна освіта?
а) Освіта, яка здобувається за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти. Передбачає визнаних державою кваліфікацій
б) Освіта, яка здобувається за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій
в) Це синонім до самоосвіти
- До якої інформації та документів повинен бути відкритий доступ на веб-сайтах закладів освіти (у разі їх відсутності – на веб-сайтах засновників)?
а) статут закладу освіти;
б) списки вчителів із зазначенням прізвища та імені, освіти, результатів проходження атестації та курсів підвищення кваліфікації, домашньої адреси;
в) списки учнів із зазначенням прізвища та імені, які проживають на території обслуговування;
г) перелік політичних партій та об’єднань, які розміщені на території мікрорайону.
- Що не входить до системи освіти?
а) освітні програми, стандарти освіти, ліцензійні умови
б) заклади освіти та інші суб’єкти освітньої діяльності
в) органи державного нагляду за охороною праці
г) органи управління у сфері освіти
- Якої освіти немає у переліку невід’ємних складників системи освіти?
а) післядипломної освіти
б) спеціалізованої освіти
в) фахової передвищої освіти
г) академічної освіти
- Хто належить до органів управління у сфері освіти?
а) педагогічна рада закладу освіти
б) центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти
в) науково-методичні установи
г) заклади післядипломної освіти
- Які органи влади планують та забезпечують розвиток мережі закладів початкової та базової середньої освіти?
а) Міністерство освіти і науки України
б) обласні ради
в) районні, міські ради
г) сільські, селищні ради
- Які функції виконує Єдина державна електронна база з питань освіти (ЄДЕБО)?
а) збір, верифікація, оброблення, зберігання та захист інформації про систему освіти
б) соціологічні дослідження суспільного сприйняття освітньої політики
в) розроблення методів навчання, стандартів освіти, типових освітніх програм
г) здійснення моніторингу якості результатів навчання
- Якої автономії закладу освіти, гарантованої державою, не передбачено Законом?
а) академічної б) юридичної в) кадрової г) організаційної
- Якими документами визначається обсяг автономії закладів освіти?
а) Законом України «Про освіту», спеціальними законами та установчими документами закладу освіти
б) постановами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України
в) рішеннями засновників закладу освіти та органів місцевого самоврядування
г) наказами керівника закладу освіти, рішеннями педагогічної ради
- Які заклади освіти можуть визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності?
а) жоден заклад освіти не має права визначати свою релігійну спрямованість
б) державні та комунальні заклади освіти за рішеннями засновників
в) приватні заклади освіти, зокрема засновані релігійними організаціями
г) всі заклади освіти, якщо релігійна спрямованість передбачена в освітній програмі
- Якими є вимоги до опорного закладу освіти?
а) опорний заклад освіти – має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку
б) опорний заклад освіти – має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу
в) опорний заклад освіти – спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття початкової та базової середньої освіти
г) всі варіанти відповідей вірні
- Які рівні повної загальної середньої освіти особа має право здобувати в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до її місця проживання?
а) початкову б) базову
в) початкову та базову г) початкову, базову та повну
- За якої умови юридична особа має статус закладу освіти?
а) якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність
б) якщо зареєстрована у встановленому законом порядку
в) якщо створена на підставі установчих документів
г) якщо є юридичною особою публічного або приватного права
- У якому статусі не може діяти заклад освіти як суб’єкт господарювання?
а) неприбутковий заклад освіти б) прибутковий заклад освіти
в) бюджетна установа г) громадська організація
- До яких документів заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму веб-сайті?
а) персональних даних здобувачів освіти
б) плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
в) результатів семестрового та річного оцінювання і державної підсумкової атестації здобувачів освіти
г) календарного планування педагогічних працівників
- Хто не може бути засновником закладу освіти?
а) орган державної влади від імені держави
б) відповідна рада від імені територіальної громади
в) фізична та/або юридична особа
г) юридична особа з іноземними інвестиціями держави-агресора або держави-окупанта, або зареєстрована на території держави-агресора або держави-окупанта
- Що не належить до обов’язків засновника закладу освіти?
а) забезпечення утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов
б) у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечення здобувачам освіти можливості продовжити навчання на відповідному рівні освіти
в) забезпечення створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами
г) забезпечення організації освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх программ
- Хто здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти?
а) орган управління освітою обласної державної адміністрації
б) територіальний підрозділ Державної служби якості освіти
в) наглядова (піклувальна) рада закладу освіти
г) засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа)
- Хто представляє заклад освіти у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами?
а) керівник закладу освіти
б) керівник закладу освіти разом із головою первинної профспілкової організації закладу освіти
в) голова наглядової (піклувальної) ради закладу освіти
г) засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа)
- Хто забезпечує організацію освітнього процесу в закладі освіти?
а) колегіальний орган управління закладу освіти
б) заступники керівника закладу освіти з навчально-виховної роботи
в) керівник закладу освіти
г) колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти
- Що не належить до прав наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?
а) аналіз та оцінювання діяльності закладу освіти та його керівника
б) скликання загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти
в) контроль виконання кошторису закладу освіти
г) внесення засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом
- У якому документі закріплені вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій?
а) у посадовій інструкції в) у професійному стандарті
б) у трудовому договорі г) у статуті закладу освіти
- Хто має обов’язок захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства?
а) батьки здобувачів освіти
б) працівники науково-методичних установ, центрів
в) педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники
г) працівники правоохоронних органів
- Яким шляхом держава здійснює фінансування освіти осіб з особливими освітніми потребами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?
а) шляхом передачі визначеного для таких осіб обсягу коштів батькам особи з особливими освітніми потребами
б) шляхом передачі визначеного для таких осіб обсягу коштів інклюзивно-ресурсному центру за місцем проживання особи з особливими освітніми потребами
в) шляхом передачі визначеного для таких осіб обсягу коштів особі з особливими освітніми потребами
г) шляхом передачі визначеного для таких осіб обсягу коштів закладу освіти, який обрала особа з особливими освітніми потребами та її батьки
- Якими є типові ознаки булінгу (цькування)?
а) систематичність (повторюваність) діяння
б) наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності)
в) дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого
г) всі ознаки, вказані у варіантах а), б) і в)
- Що має зробити педагогічний працівник, який став свідком булінгу (цькування) здобувача освіти?
а) повідомити керівництво закладу освіти про факт булінгу (цькування) стосовно здобувача освіти, вжити невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)
б) звернутись особисто в найближчий відділ поліції із заявою про факт булінгу (цькування) стосовно здобувача освіти
в) звернутись до відповідного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з повідомленням про факт булінгу (цькування) стосовно здобувача освіти
г) повідомити органи учнівського самоврядування закладу освіти про факт булінгу (цькування) стосовно здобувача освіти
- Що визначає стандарт освіти?
а) єдиний комплекс освітніх компонентів (предметів вивчення, дисциплін, індивідуальних завдань, контрольних заходів тощо), спланованих і організованих для досягнення визначених результатів навчання
б) вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня, загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти
в) вимоги до знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначають здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність
г) рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством
- На основі якого документа розробляється освітня програма?
а) на основі професійних стандартів педагогічних працівників
б) на основі стандарту освіти відповідного рівня
в) на основі ліцензійних умов для кожного рівня освіти
г) на основі відповідних положень статуту закладу освіти
- У який спосіб здійснюється організація навчання здобувачів освіти за мережевою формою здобуття освіти?
а) оволодіння освітньою програмою відбувається шляхом поєднання очної форми освіти під час короткочасних сесій і самостійного оволодіння освітньою програмою у проміжку між ним
б) освітня програма повністю засвоюється здобувачем самостійно, а оцінювання результатів навчання та присудження освітньої кваліфікації здійснюються відповідно до законодавства
в) поєднується навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору
г) оволодіння освітньою програмою відбувається за участю різних суб’єктів освітньої діяльності, що взаємодіють між собою на договірних засадах
- Які компетентності здобувачів загальної середньої освіти не віднесені Законом до ключових?
а) підприємливість та фінансова грамотність
б) математична та інформаційно-комунікаційна компетентність
в) політична та партійна компетентність
г) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей
- З якого віку, як правило, здобувається початкова освіта?
а) з шести років в) з семи років
б) з п’яти років г) законом не встановлено
- Що включає академічна свобода педагогічного працівника?
а) право суб’єкта освітньої діяльності на самоврядування, яке полягає в його самостійності, незалежності та відповідальності у прийнятті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законом
б) персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти, суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів і засобів навчання
в) самостійність і незалежність учасників освітнього процесу під час провадження педагогічної, науково-педагогічної, наукової та/або інноваційної діяльності, що здійснюється на принципах свободи слова, думки і творчості, поширення знань та інформації, вільного оприлюднення і використання результатів наукових досліджень з урахуванням обмежень, установлених законом
г) динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність
- Що включає в себе робочий час педагогічного працівника?
а) включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором
б) включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором, час перебування у щорічній основній та додатковій відпустках
в) включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором, перерви між заняттями до робочого часу педагогічного працівника не включаються
г) включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором, канікули до робочого часу педагогічного працівника не включаються
- Хто обирає вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації?
а) педагогічний працівник в) педагогічна рада закладу освіти
б) керівник закладу освіти г) орган управління освітою
- Хто в закладі освіти розподіляє кошти на підвищення кваліфікації педагогічних працівників?
а) керівник закладу освіти за погодженням з органом управління освітою
б) заступник директора закладу, відповідальний за організацію підвищення кваліфікації педагогічних працівників
в) бухгалтерська служба
г) заклад освіти за рішенням педагогічної ради закладу
- За рахунок яких коштів здійснюється фінансування здобуття повної загальної середньої освіти?
а) за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством
б) за рахунок коштів державного бюджету, використання коштів місцевого бюджету та інших джерел для здобуття повної загальної середньої освіти Законом не передбачено
в) за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством
г) у державних закладах загальної середньої освіти за рахунок коштів державного бюджету, а у комунальних – за рахунок коштів місцевого бюджету
- Хто має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України?
а) педагогічна рада закладу
б) наглядова (піклувальна) рада закладу
в) орган управління освіти
г) засновники закладу
- Що лежить в основі формули, згідно з якою визначається порядок розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами?
а) кількість педагогічних працівників закладів освіти на відповідній території
б) спроможність місцевого бюджету здійснювати фінансування закладів освіти
в) кількість здобувачів освіти, які навчаються на відповідній території
г) кількість закладів освіти на відповідній території
- 3а кошти якого бюджету забезпечуються підвезенням до закладу освіти й у зворотному напрямку здобувачі загальної середньої освіти, які проживають у сільській місцевості і потребують підвезення?
а) за кошти державного бюджету, шляхом надання цільової субвенції місцевим бюджетам
б) за кошти місцевих бюджетів
в) за кошти здобувачів загальної середньої освіти, які потребують підвезення
г) за кошти, отримані від надання платних освітніх та інших послуг, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України
- Що означає «якість освіти»?
а) рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг
б) відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг
в) сукупність складників освіти, рівнів і ступенів освіти, кваліфікацій, освітніх програм, стандартів освіти, ліцензійних умов, закладів освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності, учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти, а також нормативно-правових актів, що регулюють відносини між ними
г) знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів
- Що не відноситься до внутрішньої системи забезпечення якості освіти?
а) стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти
б) ліцензування освітньої діяльності
в) система та механізми забезпечення академічної доброчесності
г) оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти
- Що не належить до системи зовнішнього забезпечення якості освіти?
а) зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання
б) ліцензування освітньої діяльності
в) система та механізми забезпечення академічної доброчесності
г) сертифікація педагогічних працівників
- Хто проводить внутрішній моніторинг якості освіти?
а) засновник закладу в) орган управління освітою
б) наглядова (піклувальна) рада г) заклад освіти
157. Якою є мінімальна тривалість канікул у закладах загальної середньої освіти протягом навчального року?
а) не може становити менше 4 тижнів
б) не може становити менше 5 тижнів
в) не може становити менше 35 календарних днів
г) не може становити менше 30 календарних днів
- Яким документом визначається перелік обов’язкових і вибіркових навчальних предметів (інтегрованих курсів), кількість навчальних годин на тиждень для конкретного закладу освіти?
а) освітньою програмою закладу б) статутом закладу
в) річним планом роботи закладу г) річним навчальним планом
- Для чого здійснюється державна підсумкова атестація?
а) для визначення рівня навчальних досягнень учнів після кожного року навчання
б) для вступу до закладів вищої освіти
в) для підсумкового оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми
г) для оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів
160. За якої умови заклади освіти можуть видавати документи про загальну середню освіту?
а) за рішенням засновника закладу освіти
б) за умови реєстрації закладу в Єдиній державній електронній базі з питань освіти
в) за умови наявності затвердженої освітньої програми відповідного рівня повної загальної середньої освіти
г) за умови наявності ліцензії на провадження освітньої діяльності на відповідному рівні повної загальної середньої освіти
- Хто виготовляє свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту (їх бланки)?
а) органи місцевого самоврядування
б) центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки
в) заклади освіти або їх засновники з присвоєнням їм відповідного реєстраційного номера в Єдиній державній електронній базі з питань освіти
г) центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти
- В якому випадку може не проводитися конкурс при зарахуванні дітей для здобуття профільної середньої освіти до державних, комунальних і корпоративних закладів освіти?
а) якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах
в) якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує 50 відсотків загальної кількості вільних місць у відповідних класах
б) у випадку прийняття відповідного рішення засновником закладу освіти
г) конкурс при зарахуванні дітей для здобуття профільної середньої освіти до державних, комунальних і корпоративних закладів освіти проводиться незалежно від кількості поданих заяв
- Якою є мінімальна наповнюваність класу державного, комунального закладу загальної середньої освіти?
а) не менше 3 учнів в) не менше 5 учнів
б) не менше 4 учнів г) не менше 7 учнів
- Якою може бути максимальна кількість учнів, які здобувають початкову освіту, у класі державного, комунального закладу освіти в 2021 році?
а) не більше 20 учнів в) не більше 25 учнів
б) не більше 24 учнів г) не більше 30 учнів
- Хто розподіляє учнів між класами (групами)?
а) педагогічна рада закладу освіти
б) керівник закладу освіти за погодженням з органом батьківського самоврядування
в) керівник закладу освіти за рішенням педагогічної ради закладу
г) керівник закладу освіти
- Як може бути забезпечено здобуття освіти учнями, якщо їх кількість не дозволяє утворити клас?
а) учням має бути запропоновано здобуття освіти у іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності
б) учні можуть продовжити навчання в цьому закладі освіти за однією з інших (крім очної) форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності
в) учні не можуть продовжити навчання в цьому закладі освіти і мають бути відраховані із закладу
г) учні можуть продовжити навчання в цьому закладі освіти за дистанційною формою здобуття освіти
- Що є підставою для утворення групи подовженого дня в закладі загальної середньої освіти?
а) за рішенням педагогічної ради закладу загальної середньої освіти керівник приймає рішення про утворення групи подовженого дня
б) за письмовими зверненнями батьків учнів керівник закладу загальної середньої освіти приймає рішення про утворення групи подовженого дня
в) за рішенням засновника закладу освіти утворюється група продовженого дня
г) за рішенням органу батьківського самоврядування закладу загальної середньої освіти керівник приймає рішення про утворення групи подовженого дня
- За рахунок яких коштів здійснюється оплата праці вихователів груп подовженого дня в комунальних закладах освіти?
а) за рахунок коштів освітньої субвенції
б) за кошти затвердженої освітньої програми
в) за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством
г) за батьківські кошти та за інші кошти, не заборонені законодавством
169. За якої умови батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей?
а) за попереднім погодженням з керівником закладу освіти
б) за попереднім погодженням з засновником або наглядовою (піклувальною) радою закладу освіти
в) з дозволу органу місцевого самоврядування або органу управління освітою
г) з дозволу педагогічної ради закладу освіти
- Яке право гарантується особам, які належать до корінних народів або національних меншин України, під час здобуття повної загальної середньої освіти?
а) право осіб, які належать до корінних народів України, здобувати повну загальну середню освіту в державному, комунальному чи корпоративному закладі освіти виключно мовою відповідного корінного народу
б) право осіб, які належать до національних меншин України, здобувати початкову освіту в державному, комунальному чи корпоративному закладі освіти виключно мовою відповідної національної меншини
в) право осіб, які належать до національних меншин України, мови яких є офіційними мовами Європейського Союзу , здобувати профільну середню освіту в державному, комунальному чи корпоративному закладі освіти державною мовою в обсязі не менше 20 відсотків річного обсягу навчального часу
г) право вивчати мову відповідного корінного народу або національної меншини в державних, комунальних і корпоративних закладах загальної середньої освіти або через національні культурні товариства
Орієнтовні зразки ситуаційних завдань
Ситуація 1
Кінець серпня. У кабінет директора закладу освіти приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну. ( у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора закладу?
Ситуація 2.
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класовод працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною.. основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора ЗЗСО з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора?
Ситуація 3.
Делегація від батьків другокласників звернулась до директора з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, обзиває дітей. Мотивуючи свою вимогу тим, що переживають за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора закладу?
Ситуація 4.
У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. На її уроках Оля не відповідає, на спроби з’ясувати ситуацію говорить грубощі або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що б ви порадили вчительці?
Ситуація 5.
Директор усвідомив, що у педагогічному колективі працює педагог, який має непересічні лідерські здібності і є неформальним лідером у колективі. Тобто є потенційним конкурентом директора закладу. Як правильно вибудувати виробничі відносини з таким педагогом?
Ситуація 6.
Заступники директора мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проєкти в закладі освіти, при цьому уміють переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?
Ситуація 7.
Директор ЗЗСО заходить до класу і бачить на дошці карикатуру на себе. Вона виразна, смішна, об’єктивна. Клас мовчки очікує реакції директора. Що має зробити керівник закладу?
Ситуація 8.
До директора закладу освіти звернулися батьки учениці 8 класу з тієї причини, що однокласник їхньої дочки виставив у соцмережі відео, на якому зафіксоване її побиття іншими учнями. Якими мають бути дії директора у такому випадку?
Ситуація 9.
Територія закладу освіти не ізольована від населеного пункту. Як результат – на території закладу відпочивають мешканці населеного пункту, розпивають алкоголь, палять цигарки, вигулюють собак. Яким чином адміністрація закладу освіти може домогтися порядку на своїй території?
Ситуація 10.
У педагогічному колективі вже неодноразово порушували питання необхідності загального обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Педагоги скаржилися, що адміністрація планує, їх ні про що не запитує, а вони лише виконують. Цього навчального року Ви, як керівник, вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи закладу освіти та складання змісту річного плану на наступний навчальний рік.
Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.
Завантажити документ