Проект “СТАТУТ Овруцького ліцею імені Андрія Малишка Овруцької міської ради (нова редакція)”

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення _____ сесії ___скликання

від_______________ № _________

Овруцької міської ради

Овруцький міський голова

________________ Іван КОРУД

СТАТУТ

Овруцького ліцею

імені Андрія Малишка

Овруцької міської ради

(нова редакція)

Код ЄДРПОУ

місто Овруч

2021 рік

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради є опорним закладом загальної середньої освіти, структурним підрозділом якого є філії, перебуває у комунальній власності Овруцької міської ради та є правонаступником усіх майнових та особистих немайнових прав і обов’язків, та трудових відносин  опорного закладу освіти «Овруцька гімназія імені Андрія Малишка» Овруцької  міської ради Житомирської області.

1.2. Повне найменування опорного закладу: Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради.

1.3. Скорочене найменування опорного закладу: Овруцький ліцей ім. Малишка (далі – ліцей).

1.4. Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради може мати у своєму складі філії як територіально відокремлений структурний підрозділ ліцею.

Фiлія ліцею не є юридичними особою i дiє на пiдставi положення, затвердженого в установленому порядку рішенням сесії  Овруцької міської ради.

До ліцею організовано підвезення учнів з інших навчальних закладів та сіл, в яких ліквідовано або відсутні заклади загальної середньої освіти.

1.5. Юридична адреса ліцею: 11101, вул. Івана Франка, 7, місто Овруч, Коростенський (Овруцький) район, Житомирська область.

1.6. Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки, печатку, штамп, ідентифікаційний код, інші реквізити відповідно до чинного законодавства України, має право відкривати рахунки у відповідних установах, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути позивачем та відповідачем у суді.

1.7. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, рішеннями Овруцької міської ради, розпорядженнями голови Овруцької міської ради, іншими нормативно-правовими документами та цим статутом.

1.8. Мовою навчання і виховання у ліцеї є державна мова.

Ліцей забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти через організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами початкової, базової, профільної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт) на трьох рівнях:

  • початкова освіта;
  • базова середня освіта;
  • профільна середня освіта.

Структура ліцею:

– початкова школа – забезпечує здобуття початкової освіти тривалістю 4 роки;

– гімназія – забезпечує здобуття базової середньої освіти тривалістю 5 років;

– ліцей – забезпечує здобуття профільної середньої освіти тривалістю 3 роки.

1.9. Здобуття профільної середньої освіти передбачає академічне – профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб учнів.

1.10. Головною метою ліцею є надання якісних освітніх послуг, забезпечення Державних стандартів, всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, як найвищої цінності, її інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

  • вільне володіння державною мовою;
  • здатність спілкуватися іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
  • інноваційність;
  • екологічна компетентність;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • навчання впродовж життя;
  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
  • культурна компетентність;
  • підприємливість та фінансова грамотність;
  • інші компетентності, передбачені Державним стандартом освіти.

1.11. Пріоритетними завданнями ліцею є:

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню та дошкільну освіти;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мов, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
  • створення умов для опанування учнями знань понад державний мінімум;
  • здійснення науково-практичної підготовки талановитої молоді;
  • надання учням можливостей для реалізації індивідуальних, творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними уміннями і навичками наукової, дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької, раціоналізаторської діяльності, певного рівня професійної підготовки;
  • пошук і відбір для навчання талановитої молоді;
  • оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання.

1.12. Головними принципами освітньої діяльності ліцею є:

  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • нерозривний зв’язок із          світовою         та         національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;
  • академічна доброчесність;
  • академічна свобода;
  • фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби дотримуватися Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • невтручання політичних партій в освітній процес;
  • невтручання релігійних організацій в освітній процес;
  • різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
  • сприяння навчанню впродовж життя;
  • інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.

1.13. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

безпечні умови освітньої діяльності;

  • дотримання Державних стандартів;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.

1.14. Ліцей має право:

  • розробляти освітні програми або використовувати типові (інші освітні програми), які розробляються і затверджуються відповідно до чинного законодавства;
  • створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами;
  • визначати форми, методи й засоби організації освітнього процесу;
  • спільно з вищими закладами освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити наукову-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального й матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
  • отримувати кошти й матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб не заборонених законодавством;
  • залишати у своєму розпорядженні й використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
  • укладати правочини про співробітництво з іншими закладами освіти, підприємствами та науковими установами (у тому числі й іноземними) відповідно до вимог чинного законодавства України;
  • використовувати на договірних засадах матеріально-технічну базу вищих закладів освіти, позашкільних, науково-дослідних установ;
  • в період літніх канікул організовувати роботу літнього мовного табору на базі ліцею.

1.15. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються правочинами, що укладені між ними.

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Освітня діяльність у ліцеї проводиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства.

2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, що розробляється на основі типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України або альтернативних освітніх програм, розроблених ліцеєм чи іншими суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами та затвердженими відповідно чинного законодавства про освіту.

Освітня програма, за рішенням педагогічної ради, може бути наскрізною або для окремих рівнів освіти.

Для осіб з особливими освітніми потребами освітня програма ліцею може мати корекційно – розвитковий складник.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою ліцею і затверджується наказом директора.

На основі власної освітньої програми ліцей складає та затверджує річний навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.3. Освітній процес у ліцеї здійснюється за груповою (денною) формою навчання. З урахуванням освітніх запитів, у ліцеї відповідно до чинного законодавства, організовується дистанційна та індивідуальна (кстернат на, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) форми навчання.

2.4. Освітній процес у ліцеї організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.

2.5. Структура та тривалість навчального року, навчального тижня, режим роботи ліцею, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

Режим роботи ліцею визначається педагогічною радою на основі нормативно – правових актів, затверджується директором за погодженням з відповідною територіальною установою Держпродспоживслужби України.

Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

Під час літніх канікул адміністрація ліцею сприяє організації відпочинку дітей, в тому числі із соціально вразливих сімей, у таборах оздоровлення.

2.6. Тривалість уроків у ліцеї становить: у перших класах – 35 хвилин, у других- четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих-одинадцятих класах – 45 хвилин.

2.7. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до робочого навчального плану з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором ліцею.

2.8. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття, гуртки, секції і заходи, що передбачені окремим розкладом, спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.9. Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України (далі – МОН).

2.10. У Ліцеї ведеться поточне, тематичне, семестрове та річне (підсумкове) оцінювання знань учнів.

Результати оцінювання доводяться до учнів класним керівником.

Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили початкову школу (І ступінь), гімназію (ІІ ступінь) та ліцей (ІІІ ступінь), вимогам Державних стандартів здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначається МОН.

2.11. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.12. Невід’ємною складовою освітнього процесу у ліцеї є виховний процес. Педагогічні працівники ліцею в рамках освітнього процесу забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку учнів.

2.13. Зарахування, відрахування та переведення учнів ліцею здійснюється згідно з Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти затвердженого наказом МОН.

2.14. Випускникам, які здобули базову та повну загальну середню освіту, видається відповідний документ про освіту.

  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
  2. 1. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є:
  • учні;
  • директор, заступник(и) директора;
  • педагогічні працівники, психолог, бібліотекар;
  • інші спеціалісти;
  • батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права, обов’язки, трудові відносини (призначення і звільнення з посади), навантаження та інші види діяльності, атестація, тощо, визначаються законодавством про освіту, працю, охорону здоров’я, іншими нормативно-правовими актами, цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку ліцею.

3.3. Учні мають право на:

  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
  • особи, які здобувають повну загальну освіту в ліцеї не за місцем проживання, на період навчання забезпечуються підвезенням.

3.4. Учні зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених Державним стандартом для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися статуту, інших установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

3.5. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством про освіту.

3.6. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.7. Для учнів за рішенням педагогічної ради можуть встановлюватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені МОН, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та ліцеєм.

3.8. Ліцей забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів.

3.9. Учні ліцею забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками ліцею, які входять до штату закладу охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3.10. Заклади охорони здоров’я щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд учнів, моніторинг і корекція стану здоров’я, проведення лікувально-профілактичних заходів у ліцеї.

3.11. У ліцеї організовується харчування учнів. Відповідальність за організацію харчування, додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм покладається на Овруцьку міську раду та директора ліцею. Норми та порядок організації харчування учнів встановлюються Кабінетом Міністрів України.

3.12. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів проводиться органами охорони здоров’я.

3.13. Педагогічними працівниками ліцею можуть бути особи, які дотримуються норм академічної доброчесності, особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.14. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами України.

3.15. Педагогічні працівники ліцею та інші особи, які залучаються до освітнього процесу, мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методиккомпетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ліцею та послугами його структурних підрозділів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • участь у громадському самоврядуванні ліцею;
  • участь у роботі колегіальних органів ліцею.

3.16. Педагогічні працівники та інші особи, які залучаються до освітнього процесу зобов’язані:

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку ліцею, виконувати свої посадові обов’язки.

3.17. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників ліцею визначається на підставі законодавства і затверджується наказом директора ліцею. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається освітньою програмою або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.18. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, затвердженому МОН.

3.19. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

3.20. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку ліцею, не виконують посадових обов’язків, умови колективного та трудового договорів або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до вимог чинного законодавства України.

3.21. Професійний розвиток та щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства про освіту.

3.22. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором, правилами внутрішнього розпорядку та посадовою інструкцією.

  1. 23. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

3.24. У ліцеї, за рішенням педагогічної ради та наказу директора, за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, може встановлюватися педагогічним працівникам доплата, надбавки, премії та інші види заохочень.

3.25. Директор ліцею відповідно до законодавства, колективного договору має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо.

3.26. Прийняття та звільнення з роботи педагогів та господарсько-обслуговуючого персоналу ліцею здійснює директор згідно з чинним законодавством. Їхні права та обов’язки регулюються трудовим законодавством, цим статутом та правилами внутрішнього розпорядку ліцею.

3.27. Батьки учнів та особи, які їх замінюють мають право:

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;
  • звертатися до ліцею, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ліцею;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у ліцеї та його освітньої діяльності.

3.28. Батьки учнів та особи, які їх замінюють зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.29. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення статуту ліцею на них можуть накладатися дисциплінарні стягнення, встановлені чинним законодавством, зазначеним статутом і правилами внутрішнього трудового розпорядку ліцею.

3.30. Органи самоврядування мають право брати участь в управлінні ліцеєм у порядку та межах визначених чинним законодавством про освіту та цим статутом.

  1. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ
  2. Управління Закладом в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

–   Засновник ;

–   керівник Закладу;

–   колегіальний орган управління Закладу (рада);

– колегіальний орган громадського самоврядування (профспілковий комітет первинної профспілкової організації);

  1. 2. Права і обов’язки Засновника щодо управління Закладом визначаються законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», рішеннями Овруцької міської ради, іншими нормативно-правовими актами та Статутом Закладу.
  2. Засновник Закладу або уповноважена ним особа:

– затверджує установчі документи Закладу, їх нову редакцію та зміни до них;

– укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником Закладу, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та цим Статутом;

– розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником Закладу з підстав та у порядку, визначених законодавством та умовами трудового договору (контракту);

– затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Закладу у випадках та порядку, визначених законодавством;

– здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу;

– здійснює контроль за дотриманням установчих документів Закладу;

– забезпечує створення у Закладі інклюзивного освітнього середовища;

– здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

– реалізує інші права, передбачені законодавством та Статутом Закладу.

  1. Засновник, або уповноважена ним особа, не має права втручатися в діяльність Закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
  2. Засновник Закладу зобов’язаний:

– забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази Закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

– у разі реорганізації чи ліквідації Закладу забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

– забезпечити відповідно до законодавства створення в Закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

  1. Директор Закладу здійснює безпосереднє управління Закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.

Директор є представником Закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством  та цим Статутом.

  1. Повноваження директора визначаються законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором (контрактом).
  2. Директор призначається на посаду та звільняється з посади рішенням Засновника або уповноваженого ним органу.
  3. Директор призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком від двох до шести років (строком на два роки – для особи, яка ризначається на посаду керівника Закладу вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого рішенням Засновника.
  4. Заступники директора, педагогічні та інші працівники Закладу призначаються на посади та звільняються з посад директором Закладу. Директор має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
  5. Посаду директора може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
  6. Директор:

– організовує діяльність Закладу;

– вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;

– призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

– забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

– забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

– забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу;

– сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу;

– сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників Закладу;

– здійснює інші повноваження, передбачені законом та цим Статутом.

  1. Колегіальним органом управління Закладу є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України «Про загальну середню освіту» і цим Статутом.
  2. Педагогічна рада створюється в Закладі за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники Закладу мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.
  3. Педагогічна рада:

– планує роботу Закладу;

– схвалює освітню (освітні) програму (програми) Закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

– формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

– розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

– приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

– обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

– розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

– ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

– розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

– має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

– розглядає інші питання, віднесені законом та/або цим Статутом до її повноважень.

  1. Рішення педагогічної ради Закладу вводяться в дію рішеннями директора.

17.У Закладі можуть діяти:

– органи самоврядування працівників Закладу (первинна профспілкова організація);

– органи самоврядування учнів;

– органи батьківського самоврядування (батьківські комітети);

– інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

  1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори (конференція) колективу Закладу.

Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

– працівників Закладу –   зборами трудового колективу;

– учнів  другого – третього ступеня – класними зборами;

– батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Визначається така кількість делегатів: від працівників Закладу 40%, учнів 30%, батьків і представників громадськості 30%.

Право скликати   збори   (конференцію)   мають   голова  ради   Закладу,  учасники зборів (делегати конференції), якщо за  це  висловилось  не  менше  третини  їх  загальної  кількості, директор, Власник.

Загальні збори (конференція):

– обирають раду Закладу, встановлюють термін її повноважень;

– заслуховують звіт директора і голови ради Закладу;

– розглядають питання освітньої, виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності Закладу;

– затверджують основні напрями  вдосконалення освітнього процесу,

– розглядають інші найважливіші напрями діяльності  Закладу;

– приймають рішення про стимулювання праці керівників та  інших педагогічних працівників.

  1. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада Закладу.
  2. Метою діяльності ради є:

– сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

– об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо  удосконалення освітнього процесу;

– формування позитивного іміджу та  демократичного стилю управління  Закладом;

– розширення колегіальних форм управління  Закладом;

– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

  1. Основними завданнями ради є:

– підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю,  державними та приватними інституціями;

– визначення стратегічних завдань, пріоритетних  напрямів розвитку Закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню  освітнього процесу;

– формування навичок здорового способу життя;

– створення належного педагогічного клімату в закладі освіти;

– сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;

– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення освітньої діяльності та виховання учнів,  творчих пошуків і  дослідно-експериментальної роботи педагогів;

– сприяння організації  дозвілля та  оздоровлення  учнів (вихованців);

– стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), – сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів (вихованців) та Закладом з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

  1. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів  (вихованців) II-III ступенів навчання,  батьків і  громадськості (по 5 осіб).

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин   приймається   виключно загальними  зборами (конференцією).

На чергових  виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

  1. Рада Закладу діє на засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання вимог законодавства України;

– колегіальності ухвалення рішень;

– добровільності і рівноправності членства;

– гласності.

  1. Кількість засідань ради визначається їх доцільністю.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора, Засновника,  а  також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним  є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту,  доводяться  в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу,  учнів (вихованців),  батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

24.У разі непогодження адміністрації закладу освіти з  рішенням ради створюється  узгоджувальна  комісія,  яка  розглядає  спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Закладу.

  1. Очолює раду голова,  який обирається зі складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення  поточних  питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій   і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд  усі  питання,  що стосуються    діяльності Закладу, пов’язаної  з організацією освітнього процесу,  проведенням  оздоровчих та культурно-масових заходів.

  1. У Закладі можуть функціонувати методичні комісії, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування, класних керівників, творчі та динамічні групи вчителів, Школа адаптації молодого вчителя, майстер-класи, соціально-психологічна служба.
  2. У Закладі можуть створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада, учнівська рада, Президентська служба, батьківський  комітет.
  3. Наглядова (піклувальна) рада Закладу створюється за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законодавчих актів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.
  4. Наглядова (піклувальна) рада Закладу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Члени наглядової (піклувальної) ради Закладу мають право брати участь у роботі колегіальних органів Закладу з правом дорадчого голосу.

До складу наглядової (піклувальної) ради не можуть входити учні та працівники Закладу.

  1. Наглядова (піклувальна) рада має право:

– брати участь у визначенні стратегії розвитку Закладу та контролювати її виконання;

– сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

– аналізувати та оцінювати діяльність Закладу та його директора;

– контролювати виконання кошторису та/або бюджету Закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором Закладу;

– вносити Засновнику Закладу подання про заохочення або відкликання директора Закладу з підстав, визначених законом;

– здійснювати інші права у відповідності до чинного законодавства та цього Статуту.

  1. Штатний розпис Закладу затверджується директором відповідно до виробничих потреб на основі діючих нормативних документів в галузі освіти та фінансових можливостей.
  2. Для забезпечення управління освітнім процесом, організації навчальної, наукової і методичної роботи в закладі освіти вводяться посади заступників директора з освітньої, виховної, науково-методичної роботи, господарської роботи, кураторів, практичного психолога, педагога-організатора, соціального педагога, посадові обов’язки яких визначає і затверджує директор Закладу.

Практична робота по керівництву Закладу здійснюється на основі чіткого розподілу обов’язків між директором і його заступниками.

  1. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі чинного законодавства директором   Закладу.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмової згоди педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Майно ліцею становлять основні фонди, оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі ліцею.

5.2. Майно ліцею перебуває у комунальній власності і є власністю Овруцької міської ради та закріплено за ліцеєм на праві оперативного управління.

5.3. Реалізуючи право оперативного управління, ліцей володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, з обмеженням, визначеним у цьому статуті та за згодою Овруцької міської ради.

5.4. Джерелами формування майна ліцею є:

  • майно, передане йому Овруцькою міською радою;
  • кошти місцевого бюджету;
  • безоплатні, благодійні внески, пожертвування тощо фізичних, юридичних осіб, дари, а також майно, передане за заповітом, не заборонені законодавством;
  • майно, придбане в інших юридичних і фізичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством України;
  • інші джерела, не заборонені законодавством України.

5.5 Ліцей відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.6. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна здійснюється у випадках, передбачених чинним законодавством України.

5.7. Збитки, завдані ліцею внаслідок порушень його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.

5.8. Ліцей є неприбутковою організацією.

  1. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ

6.1. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється на основі його кошторису, затвердженого засновником.

6.2. Джерелами формування кошторису ліцею є:

  • кошти субвенції з державного бюджету;
  • кошти місцевого бюджету;
  • кошти, отримані за надання платних послуг, що надаються у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • доходи від оренди приміщень, споруд, обладнання;
  • безоплатні, благодійні внески, пожертвування фізичних і юридичних осіб, дари, а також майно, передане за заповітом.

6.3. Відповідно до Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених МОН, директор ліцею формує та затверджує штатний розпис та тарифікацію педагогічних працівників ліцею.

6.4. У ліцеї створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб здобувачів освіти за рахунок коштів місцевого бюджету в розмірі, не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел, що не заборонені законодавством України.

6.5. Кошти фонду загального обов’язкового навчання зберігаються на рахунку ліцею у відповідній установі і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором.

6.6. Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюється ліцеєм відповідно до законодавства України. Витрачання коштів фонду здійснюється згідно з наказом директора.

6.7. Контроль за правильним витрачанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюють органи, уповноважені законодавством України та засновник.

6.8. Ліцей за погодженням із засновником має право укладати правочини про співробітництво з іншими закладами освіти, юридичними та фізичними особами

6.9. Бухгалтерський, оперативний облік та статистичну звітність веде відповідно до чинного законодавства України бухгалтерія ліцею.

6.10. Аудит та перевірка фінансової діяльності ліцею здійснюється згідно з чинним законодавством України.

  1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

7.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

7.2. Державний нагляд (контроль) у ліцеї здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом відповідно чинного законодавства України.

7.3. Центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом проводиться інституційний аудит ліцею один раз на 10 років.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Позапланові перевірки проводяться у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

7.4. Контроль та вивчення з питань, не пов’язаних з освітньою діяльністю ліцею, проводяться засновником та органом управління освітою відповідно до законодавства України.

  1. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

  1. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ЛІЦЕЇ

9.1. Шкода, заподіяна учнями ліцею, відшкодовується відповідно до законодавства України.

9.2. Злісне ухилення батьків від виконання обов’язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.

  1. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ

10.1. Ліквідація, реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділ, перетворення) та перейменування ліцею здійснюється за рішенням засновника, а у випадках, передбачених чинним законодавством України – суду або органу, визначеного законодавством України.

10.2. Ліквідація ліцею здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється засновником, а у випадках, передбачених чинним законодавством України, судом чи органом, визначеним законодавством України. До складу ліквідаційної комісії входять представники Овруцької міської ради, її виконавчого комітету та ліцею.

10.3. Засновник або орган, який прийняв рішення про ліквідацію ліцею, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами.

10.4. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ліцеєм.

10.5. При реорганізації чи ліквідації ліцею працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

10.6. У разі ліквідації ліцею, його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу місцевого бюджету.

  1. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
  2. 1 Зміни і доповнення до цього статуту затверджуються рішенням сесії Овруцької міської ради та реєструються у порядку, встановленому чинним законодавством України.

 



  Завантажити документ
Розмір тексту-+=