Овруцька міська рада
Р І Ш Е Н Н Я
П`ятнадцята сесія VIIІ скликання
від 22 жовтня 2021 року № 921
Положення про відділ
Згідно Закону України «Про культуру», керуючись ст.ст. 87, 89 Цивільного кодексу України, з метою створення інфраструктури єдиного культурного простору, забезпечення прав та потреб жителів Овруцької територіальної громади на отримання якісних і доступних послуг у сфері культури і туризму, враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії міської ради з гуманітарних питань, освіти, медицини, культури, фізичного виховання та соціального захисту населення, керуючись ст. 26, ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Овруцька міська рада
В И Р І Ш И Л А :
- Створити Відділ культури і туризму Овруцької міської ради, як юридичну особу (організаційно правова форма – орган місцевого самоврядування) за юридичною адресою: вулиця Шевченка Тараса, 31-А, місто Овруч, Коростенський район, Житомирська область, Україна, 11101.
- Затвердити Положення про Відділ культури і туризму Овруцької міської ради (додаток №1).
- Керівнику Відділу культури і туризму Овруцької міської ради провести відповідні організаційно-правові заходи, пов’язані з реєстрацією юридичної особи – Відділ культури і туризму Овруцької міської ради.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з гуманітарних питань, освіти, медицини, культури, фізичного виховання та соціального захисту населення.
Овруцький міський голова Іван КОРУД
Д О Д А Т О К №1
до Рішення 15-ї сесії міської ради
від 22.10.2021 року № 921
Положення
про Відділ культури і туризму Овруцької міської ради
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відділ культури і туризму Овруцької міської ради (далі – Відділ) є виконавчим органом Овруцької міської ради і утворюється Овруцькою міською радою для реалізації завдань місцевого самоврядування у сфері культури, туризму, охорони культурної спадщини та з питань молодіжної політики.
Скорочена назва: Відділ культури і туризму.
Засновником Відділу є Овруцька міська рада. Відділ є підзвітним і підконтрольним Овруцькій міській раді та підпорядковується її виконавчому комітету і міському голові.
1.2. Відділ є юридичною особою, веде самостійний баланс, має право відкривати бюджетні реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства України, у межах своїх повноважень укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, мати майнові і немайнові права, нести зобов’язання, бути позивачем і відповідачем у судах. Відділ має печатку із зображенням Державного герба України і власним найменуванням, штамп, відповідні бланки та інші атрибути юридичної особи.
1.3. Відділу культури і туризму підпорядковуються:
Овруцький будинок культури, Овруцька центральна бібліотека імені А.С.Малишка, Овруцька дитяча бібліотека, Музей історії Овруччини, сільські клубні заклади та сільські бібліотеки, що перебувають у комунальній власності Овруцької міської територіальної громади.
1.4. Місцезнаходження Відділу: вулиця Шевченка Тараса, 31-А, місто Овруч, Коростенський район, Житомирська область, Україна, 11101.
1.5. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами профільного міністерства та наказами відповідного департаменту Житомирської обласної державної адміністрації, рішеннями Овруцької міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями та дорученнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.
1.6. Положення про Відділ, структура, штатна чисельність та фонд оплати праці Відділу затверджується рішенням Овруцької міської ради.
1.7. Посадову інструкцію керівника Відділу затверджує міський голова. Посадові інструкції посадових та службових осіб затверджує керівник відділу.
1.8. Відділ утворюється та реєструється в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації та вноситься контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
- ЗАВДАННЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ ВІДДІЛУ
2.1. Завданнями Відділу є:
2.1.1. Реалізація державної політики у сфері культури, туризму, охорони культурної спадщини та молодіжної політики.
2.1.2. Здійснення контролю за дотриманням законодавства України з питань культури, мистецтв, туризму, охорони культурної спадщини та молодіжної політики.
2.1.3. Сприяння захисту прав і законних інтересів суб’єктів діяльності в галузі культури та туризму громади, у сфері реалізації молодіжної політики.
2.1.4. Сприяння підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації працівників закладів культури, підпорядкованих Відділу.
2.1.5. Сприяння збереженню і відтворенню традиційного характеру середовища та історичних ареалів населених місць, відродженню осередків традиційної народної творчості, народних художніх промислів і ремесел.
2.1.6 Сприяння діяльності творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій, що функціонують у сфері культури та охорони культурної спадщини.
2.1.7. Сприяння формуванню репертуару мистецьких колективів, комплектуванню та оновленню фондів музеїв, бібліотек, організації виставок, розповсюдженню кращих зразків національного кіномистецтва, відродженню та розвитку народних художніх промислів, збереженню культурної спадщини;
2.1.8. Створення сприятливих умов для збереження та розвитку культурної, етнічної і мовної самобутності громадян, які проживають на території громади.
2.1.9. Забезпечення реалізації прав громадян на свободу художньої творчості, вільного розвитку культурно-мистецьких процесів, доступності всіх видів культурних послуг та культурної діяльності для кожного громадянина в межах повноважень Відділу.
2.3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.3.1. Здійснює управління закладами, які підпорядковані Відділу, організовує та координує їх діяльність, забезпечує контроль за дотриманням фінансової дисципліни.
2.3.2. Здійснює пошук, використовує й поширює нові організаційно-творчі підходи у діяльності закладів культури та туризму, впроваджує нові моделі організації культурної та туристичної діяльності.
2.3.3. Створює умови для розвитку сфери культури та туризму громади, зміцнює матеріально-технічну базу підвідомчих закладів, поповнює бібліотечний фонд.
2.3.4. Сприяє забезпеченню соціального захисту працівників підвідомчих закладів.
2.3.5. Створює умови для розвитку професійного та самодіяльного музичного, театрального, хореографічного, образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, народної художньої творчості, культурного дозвілля населення та роботи туристичних організацій.
2.3.6. Організовує та проводить фестивалі, свята, конкурси, огляди професійного мистецтва і самодіяльної художньої творчості, виставки творів образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва.
2.3.7. Сприяє роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері культури.
2.3.8. Здійснює контроль за дотриманням закладами культури, підпорядкованими Відділу, чинного законодавства, що регламентує роботу зазначених закладів.
2.3.9. Здійснює контроль за використанням приміщень закладів культури за призначенням.
2.3.10. Розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій, у тому числі об’єднань громадян, депутатських звернень та запитів у порядку, передбаченому чинним законодавством України, забезпечує виконання вимог законодавства України про доступ до публічної інформації.
2.3.11. Надає у межах своїх повноважень інформаційно-методичну та консультативну допомогу закладам, установам, підприємствам і організаціям культурної та туристичної сфери громади.
2.3.12. Готує та подає на розгляд проекти рішень Овруцької міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань розвитку культури, туризму, охорони культурної спадщини громади та молодіжної політики.
2.3.13. Організовує наради з питань розвитку галузі культури та туризму громади, бере участь у розробці відповідних програм.
2.3.14. Сприяє збереженню та відродженню осередків традиційної народної творчості, художніх промислів і ремесел.
2.3.15. Подає міському голові пропозиції щодо відзначення працівників галузі культури та туризму громади і працівників Відділу державними нагородами, присвоєння почесних звань, застосовує в межах своєї компетенції інші форми морального і матеріального заохочення за досягнення у творчій, культурно-освітній діяльності.
2.3.16. Проводить атестацію закладів, підпорядкованих Відділу, оприлюднює її результати та проводить атестацію працівників галузі культури громади.
2.3.17. Готує та подає статистичну звітність про стан та розвиток галузі культури громади.
2.3.18. Укладає в межах своїх повноважень договори, угоди, контракти, стороною яких виступає Овруцька міська рада або її виконавчий комітет.
2.3.19. Здійснює представництво інтересів Овруцької міської ради, її виконавчого комітету та міського голови в місцевих, у тому числі у взаємовідносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності в межах повноважень Відділу.
2.3.20. Аналізує матеріали, що надходять від правоохоронних органів, судів, інших державних органів та установ, сприяє своєчасному вжиттю заходів за результатами їх розгляду за дорученням керівництва Відділу в межах компетенції.
2.3.21. Здійснює контроль та координацію діяльності підвідомчих закладів.
2.3.22. Затверджує річні плани роботи закладів культури, образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва.
2.3.23. Вживає заходів щодо зміцнення міжнародних і міжміських культурних зв’язків відповідно до законодавства, підтримує дружні культурні зв’язки з відповідними структурами міст-побратимів у межах своїх повноважень.
2.3.24. Забезпечує формування, публікацію та підтримку в актуальному стані матеріалів, які відносяться до компетенції Відділу на інформаційних ресурсах Овруцької міської ради.
2.3.25. Подає в установленому порядку статистичну звітність про стан і розвиток культури, туризму, охорони культурної спадщини та молодіжної політики в Овруцькій територіальній громаді; організовує з цією метою збирання та опрацювання інформації і формування банку даних.
2.3.26. Сприяє централізованому комплектуванню і використанню бібліотечних фондів.
2.3.27. Надає та реалізує пропозиції по залученню додаткових ресурсів шляхом участі в грантових програмах міжнародних організацій та фондів.
2.3.38. Реалізує повноваження органів виконавчої влади у сфері збереження та використання культурної спадщини.
2.4. Відділ має право:
2.4.1. Скликати в установленому порядку наради, ініціювати утворення та створювати робочі групи з питань, що належать до компетенції Відділу.
2.4.2. Одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів Овруцької міської ради підприємств, установ і організацій усіх форм власності документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Відділ завдань.
2.4.3. Залучати до організації та проведення культурно-мистецьких заходів спеціалістів інших структурних підрозділів Овруцької міської ради спеціалістів, окремих виконавців та творчі колективи закладів, установ, підприємств та організацій культурної сфери.
2.4.4. Залучати спеціалістів інших структурних підрозділів Овруцької міської ради, її виконавчих органів державної влади, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян для розгляду питань, що належать до компетенції Відділу.
2.4.5. Брати участь в утворенні, реорганізації та ліквідації культурних закладів всіх типів і форм власності.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ВІДДІЛУ
3.1. Діяльність Відділу здійснюється на основі перспективного та поточних планів роботи.
3.2. Керівник Відділу здійснює керівництво діяльністю Відділу, розподіляє обов’язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу.
3.3. На період відпустки або на час відсутності керівника Відділу його обов’язки виконує головний спеціаліст Відділу відповідно до розпорядження міського голови.
3.4. Виконавчий комітет Овруцької міської ради зобов’язаний створити умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечити їх телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими та іншими нормативними актами, довідковими матеріалами та літературою.
4.ПРАВОВИЙ СТАТУС КЕРІВНИКА ВІДДІЛУ, ЙОГО ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ
4.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду на конкурсній основі розпорядженням міського голови відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про культуру» чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
4.2. Особа, яка призначається на посаду керівника Відділу, повинна володіти державною мовою, мати повну вищу освіту, стаж роботи за фахом та/або стаж служби в органах місцевого самоврядування чи на державній службі не менше 5 років.
4.3. Керівник Відділу:
4.3.1. Забезпечує виконання покладених на Відділ завдань, визначає посадові обов’язки і ступінь відповідальності працівників Відділу.
4.3.3. Планує роботу Відділу й аналізує стан її виконання.
4.3.4. Видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання.
4.3.5. Відкриває рахунки у відділенні державного казначейства, має право першого підпису.
4.3.6. Заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників Відділу.
4.3.7. Візує рішення міської ради та виконавчого комітету, які стосуються діяльності відділу та підпорядкованих йому закладів культури.
4.3.8. Подає на затвердження міському голові проекти кошторисів доходів і витрат, вносить пропозиції щодо граничної чисельності і фонду оплати праці працівників Відділу.
4.3.9. Розпоряджається коштами, які виділяються на утримання Відділу.
4.3.10. Затвержує Положення, Статути закладів культури: клубних установ та установ бібліотечної системи, музеїв.
4.3.11. Переглядає та змінює за необхідністю посадові інструкції керівників структурних підрозділів підвідомчих закладів культури за узгодженням з їх керівниками, штатні розписи у межах затвердженого фонду оплати праці.
4.3.12. Сприяє фінансовому забезпеченню існуючої мережі закладів культури.
4.3.13. Вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування культурних закладів, що знаходяться в комунальній власності, аналізує їх використання.
4.3.14. Організовує з керівниками структурних підрозділів підготовку закладів культури до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточного і капітального ремонтів приміщень.
4.3.15. Організовує з керівниками структурних підрозділів проведення атестації бібліотечних, музейних, клубних працівників та працівників бухгатерії.
4.3.16. Призначає на посади та звільняє з посад керівників підвідомчих закладів, відповідно до чинного законодавства України.
4.3.17. Представляє інтереси громади в галузі культури, туризму, реалізації молодіжної політики, у відносинах з юридичними і фізичними особами.
5. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ ВІДДІЛУ
5.1. Працівники Відділу мають право:
5.1.1. Користуватися правами і свободами, які гарантуються громадянам України Конституцією та законами України.
5.1.2 На повагу особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян.
5.1.3. На своєчасну оплату праці залежно від займаної посади, якості, досвіду та стажу роботи.
5.1.4. На здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці.
5.1.5. На соціальний і правовий захист.
5.1.6. Брати участь у розгляді питань і прийнятті рішень у межах своїх повноважень.
5.1.7. Вимагати затвердження керівником чітко визначеного обсягу службових повноважень за посадою.
5.1.8. Користуватися іншими правами відповідно до чинного законодавства України.
5.2. Працівники Відділу зобов’язані:
5.2.1. Дотримуватися Конституції України, законів та інших актів законодавства України.
5.2.2. Працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження, накази, доручення керівництва, використовувати весь робочий час для продуктивної праці, додержуватися трудової дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна ради громади та її виконавчих органів.
5.2.3. Вживати заходів для негайного усунення причин та умов, що перешкоджають або ускладнюють нормальне виконання функціональних обов’язків.
5.2.4. Підвищувати продуктивність праці, знати Конституцію України, законодавство з питань місцевого самоврядування, державної служби, розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян.
5.2.5. Утримувати своє робоче місце в чистоті, дотримуватися установленого порядку зберігання матеріальних цінностей, документів, оргтехніки, здійснювати економію енергетичних ресурсів, додержуватися чистоти в адміністративній будівлі.
5.2.6. Поводити себе гідно, додержуватися моральних і етичних правил у взаємовідносинах із співробітниками та відвідувачами.
5.2.7. Дотримуватися прав і свобод людини і громадянина.
5.2.8. Постійно вдосконалювати організацію своєї роботи, підвищувати професійну кваліфікацію.
5.2.9. Проявляти ініціативність, творчість у роботі.
5.2.10. Дотримуватись обмежень, передбачених законодавством України, щодо служби в органах місцевого самоврядування.
5.2.11. Підтримувати авторитет міської ради громади та її виконавчих органів.
5.2.12. Зберігати державну таємницю, інформацію про громадян, що стали їм відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків, а також іншу інформацію, яка, згідно із законодавством України, не підлягає розголошенню.
5.2.13. Не допускати дій та бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
5.2.14. Проходити атестацію, як посадових осіб місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України.
5.2.15. Суворо дотримуватися вимоги щодо заборони паління в приміщеннях (на робочих місцях, у кабінетах та у місцях загального користування).
5.3. Працівники виконують й інші обов’язки відповідно до чинного законодавства України.
5.4. Посадовим особам Відділу забороняється:
5.4.1. Брати участь у діях, що суперечать національним інтересам України. 5.4.2. Вчиняти дії, що можуть бути розцінені як використання свого службового становища в корисних цілях, а також дії, які, відповідно до чинного законодавства України, вважаються корупційними.
5.4.3. Виявляти всупереч інтересам справи, упередженість або прихильність до будь-якого підприємства, установи, організації, об’єднання громадян або конкретної особи.
6. ФІНАНСОВЕ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ВІДДІЛУ
6.1. Відділ фінансується за рахунок коштів міського бюджету, виділених на його утримання та з інших джерел фінансування, що не суперечать чинному законодавству України.
6.2. Відділ володіє і користується майном, що знаходиться в його оперативному управлінні. Розпорядження майном здійснюється відповідно до положень чинного законодавства України.
6.5. Оплата праці працівників Відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ВІДДІЛУ
7.1. Працівник Відділу, який не вжив передбачених цим Положенням заходів до усунення порушень законодавства, що призвели до негативних економічних наслідків, ущемлення прав і законних інтересів працівників, несе відповідальність в установленому законодавством України порядку.
7.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
- ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Покладання на Відділ обов’язків, не передбачених цим Положенням, а також тих, що не відносяться до фахової діяльності Відділу, не допускається.
8.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.
8.3. Реорганізація чи ліквідація Відділу здійснюється на підставі рішення Овруцької міської ради.
Секретар міської ради Віктор КИСІЛЬ
Завантажити документ