Про можливість призначення пенсій в автоматичному режимі

Пенсійним фондом України постійно розширюється перелік інтернет-послуг, що робить систему призначення пенсії більш відкритою та спілкування з Фондом зручнішим.

Через сервіси вебпорталу Пенсійного фонду України користувачі мають змогу контролювати надходження відомостей стосовно себе як застрахованих осіб, спілкуватися дистанційно із спеціалістами Пенсійного фонду, отримувати документи в електронному вигляді, подати електронне звернення-анкету для внесення змін до персональних даних у реєстрі застрахованих осіб, заяву на призначення/перерахунок пенсії, додаткові документи для допризначення пенсії, надати скан-копію трудової книжки. Такі сервіси доступні на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/

Відповідно до Указу Президента України №837/2019 від 08.11.2019 Пенсійний фонд України запровадив нову сервісну послугу – автоматичне призначення пенсій.

Автоматичне призначення пенсії – сервіс Пенсійного фонду України, який дозволяє призначити пенсію автоматично при досягненні пенсійного віку з урахуванням всіх наявних у Пенсійному фонді України даних, завчасно поданих громадянами. Сервісом з автоматичного призначення пенсій може скористатися кожен, хто ще не отримує пенсійні виплати, але хотів би, щоб у майбутньому вони нараховувалися автоматично. При цьому немає необхідності додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України, оскільки сервіс дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію заздалегідь без будь-яких часових обмежень. Фахівці Пенсійного фонду України завчасно проведуть перевірку наявних даних і за потреби повідомлять про необхідність доопрацювання документів.

Підставою для автоматичного призначення пенсії є подання особою через вебпортал анкети-заяви та згоди на застосування такого механізму, засвідченого персональним кваліфікованим електронним підписом.

У тому випадку, коли людина завчасно вирішила систематизувати та оформити «пенсійний» пакет документів і провести перевірку наявних у Пенсійному фонді даних, процедура автоматичного призначення пенсії складається з таких нескладних кроків:

  •  підготувати сканкопії документів за визначеним переліком;
  •  авторизуватися на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) за допомогою КЕП;
  •  на панелі керування зліва ввійти до розділу «Щодо пенсійного забезпечення», а в ньому – «Анкета надання інформації для автопризначення пенсії за віком»;
  •  заповнити атрибути анкети (загальні дані; дані документу, що посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення тощо);
  •  додати скановані копії документів (обов’язкові та ті, які особа вважає за необхідне надати) для підтвердження права на певні доплати та пільги;
  •  підписати анкету КЕП та надіслати її до органу Фонду.

Пенсія буде призначена автоматично при досягненні пенсійного віку. Додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України не буде потреби.

Автоматичне призначення пенсії – дуже актуальний та зручний на сьогодні сервіс Пенсійного фонду України, оскільки дозволяє призначити пенсію без  відвідування сервісного центру та відповідно уникнути очікування в чергах чи незручних годин прийому та небажаних контактів під час карантину.

 

 

Розмір тексту-+=