Овруцька міська рада
Р І Ш Е Н Н Я
Вісімнадцята сесія VIII скликання
від 23 грудня 2021 року № 1120
Овруцької міської ради в новій редакції
У зв’язку з введенням в дію постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими потребами», а також із необхідністю приведення у відповідність установчих документів, з метою ефективного управління комунальною установою «Овруцький інклюзивно-ресурсний центр» Овруцької міської ради, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації засідання постійних депутатських комісій міської ради від 17.12.2021 р., міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Статут комунальної установи «Овруцький інклюзивно-ресурсний центр» Овруцької міської ради (код ЄДРПОУ 42071257) в новій редакції (додаток 1).
- Директору комунальної установи «Овруцький інклюзивно-ресурсний центр» Овруцької міської ради (Ірині ШАДУРІ) забезпечити проведення відповідних реєстраційних дій.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на начальника відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради Ткачука В.Г.
Міський голова Іван КОРУД
ДОДАТОК 1
до рішення міської ради
від 23.12.2021 р. №
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Рішення ____сесії ___ скликання
Овруцької міської ради
від __________ 20___ № _______
Овруцький міський голова
____________ Іван КОРУД
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА
«ОВРУЦЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО–РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
Овруцької міської ради
(нова редакція)
код ЄДРПОУ 42071257
місто Овруч
2021 рік
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Комунальна установа «Овруцький інклюзивно-ресурсний центр» Овруцької міської ради (далі – Центр)є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Повне найменування українською мовою: Комунальна установа «Овруцький інклюзивно-ресурсний центр» Овруцької міської ради;
Скорочене найменування українською мовою: КУ « Овруцький ІРЦ».
- Центр є правонаступником Комунальної установи «Овруцький інклюзивно-ресурсний центр» Овруцької районної ради.
- Засновником комунальної установи є Овруцька міська рада (далі – Засновник) – ідентифікаційний код 04053370, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію 12951200000000338, місцезнаходження: вулиця Тараса Шевченка, будинок 31а, місто Овруч, Житомирська область, 11101.
Засновник розробляє та затверджує установчі документи Центру відповідно до вимог законодавства, у тому числі цього Статуту.
- Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,«Про професійну (професійно-технічну) освіту»,Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ від 22.08.2018 № 617, від 21.10.2020 № 983, від 21.07.2021 № 765, іншими актами законодавства та цим Статутом.
- Юридична адреса Центру: вулиця Богдана Хмельницького, будинок 32 в, місто Овруч, Житомирська область, 11104.
- Центр є самостійною юридичною особою публічного права, що утворюється як бюджетна установа; має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства.
- Центр провадить свою діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
- Центр утворюється з розрахунку один інклюзивно-ресурсний центр не більш як на 7 тис. дітей, які проживають на території територіальної громади.
- У своїй діяльності Центр підпорядковується засновнику. Орган управління освітою Овруцької міської ради здійснює координацію діяльності Центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства, Положення про інклюзивно-ресурсний центр та цього Статуту.
- Центр має необхідні приміщення, пристосовані для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, утому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
- Центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Овруцькій міській територіальній громаді, за умови подання відповідних документів.
- У разі відсутності інклюзивно-ресурсного центру у відповідній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до інклюзивно-ресурсного центру.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них засновника та відповідний орган управління освітою. Утакому разі діяльність Центру організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України «Про співробітництво територіальних громад».
- Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
II. ЗАВДАННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами (від 2 до 18 років) на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.
- Основними завданнями Центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників Центру:
– у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
– у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) залучення (у разі потреби) педагогічних працівників Центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
6) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
– дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
– дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
7) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
8) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
9) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
10) інформування громади (інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад, особи з яких обслуговуються Центром) про діяльність Центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
11) ведення обліку осіб, які звернулися до Центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ» за формою, визначеною додатком 1;
12) підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності Центру.
- Орган управління освітою міської ради подає щороку не пізніше ніж 25 лютого визначеній МОН установі, що належить до сфери його управління, зведену інформацію про діяльність Центру з використанням АС «ІРЦ» відповідно до форми, затвердженої МОН.
4.З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний:
1) у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
2) вносити засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою та центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру;
3) залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
III. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
- Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС «ІРЦ») зверненням (заявою) до центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі – заявники).
Усі письмові звернення (заяви) до Центру щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС «ІРЦ». У разі звернення до Центру щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) Центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
документи, що посвідчують особу заявників;
свідоцтво про народження дитини;
інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до Центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
- Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви) (додаток 2) відповідно до пункту 11 Положення про інклюзивно-ресурсний центр.
- У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
документи щодо додаткових обстежень особи;
копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
- Уразі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
- Центр може проводити комплексну оцінку, утому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями Центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці Центру за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.
- Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
7.Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку особи;
оцінка мовленнєвого розвитку особи;
оцінка когнітивної сфери особи;
оцінка емоційно-вольової сфери особи;
оцінка освітньої діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
- Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження особи.
- Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку (додаток 4).
- Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
- Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
- Метою проведення оцінки освітньої діяльності особи є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок осіб дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
- У разі потреби фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
- Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.
Обробка та захист персональних даних осіб в Центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
- Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
За результатами комплексної оцінки:
визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) згідно з додатком 3;
визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
- За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку згідно з додатком 4.
17.Фахівці Центру ознайомлюють батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
- Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
- Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.
- Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».
- У разі встановлення фахівцями Центру наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
- Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися дозакладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.
23.Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі:
переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
- У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
- Повторна комплексна оцінка проводиться за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
- За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (додаток 5), який зберігається в АС «ІРЦ», що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів).
IV. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
- Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці Центру, які:
надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома;
виконують інші обов’язки відповідно до завдань Центру та посадових обов’язків.
- Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
- Тривалість робочого тижня педагогічних працівниківЦентру становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань Центру, визначених цим Положенням, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:
проведення комплексної оцінки;
здійснення системного кваліфікованого супроводу;
надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань Центру, Положенням про інклюзивно-ресурсний центр.
V. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Керівництво діяльністю Центру здійснює керівник (директор), який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади засновником Центру або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Рішення про проведення конкурсу приймається засновником Центру або уповноваженим ним органом (посадовою особою):
одночасно з прийняттям рішення про утворення Центру;
не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником (директором) Центру;
не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником (директором) Центру, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посади керівника (директора) Центру проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
На посаду керівника (директора) Центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія») та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником Центру.
- Керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру:
1) планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру;
2) призначає на посаду працівників Центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників Центру, заохочує працівників Центру, накладає на них дисциплінарні стягнення;
3) створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
4) розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
5) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру;
6) представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
7) подає засновнику річний звіт про діяльність Центру;
8) видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
9) діє від імені Центру без довіреності;
10) залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань Центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;
11) вносити засновнику Центру пропозиції щодо підвищення ефективності його діяльності.
- Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники – керівник (директор), фахівці (консультанти) Центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).
У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує відповідно 7 тис., Центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису Центру додаткові посади фахівців (консультантів) Центру вводяться за рішенням його засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке інклюзивно-ресурсний центр обслуговує.
Штатний розпис Центру передбачає посади інших працівників (адміністратор інклюзивно-ресурсного центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність інклюзивно-Центру.
Штатний розпис Центру затверджує його засновник відповідно до законодавства. До штатного розпису Центру додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.
- На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія»), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.
- Призначення на посади педагогічних працівників Центру здійснюється керівником (директором) Центру.
- Обов’язки керівника (директора) та інших працівниківЦентру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених керівником (директором) Центру.
- На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
- У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
- Кількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами відповідно до Положення про інклюзивно-ресурсний центр.
Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі вводяться такі посади:
вчитель-логопед – з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
вчитель-дефектолог – з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
практичний психолог – з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
вчитель-реабілітолог – з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
За наявності автотранспортних засобів (автобус) вводиться посада водія.
- .Штатний розпис Центру, режим його роботи затверджується засновником або уповноваженим ним органом.
- 11. Працівники Центру мають право на:
належні умови та оплату праці відповідно до її кількості і якості, кінцевих результатів та законодавства;
щорічну основну та додаткові відпустки відповідно із законодавством;
пенсію за вислугу років за наявності стажу безперервної педагогічної роботи відповідно із законодавством;
підвищення кваліфікації, стажування та перепідготовку;
захист професійної честі та гідності;
захист персональних даних.
- Працівники Центру зобов’язані:
один раз на п’ять років проходити атестацію як педагогічні працівники;
постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;
особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
сприяти зростанню престижу Центру;
дбайливо ставитись до майна Центру;
дотримуватись вимог охорони праці;
на високому рівні здійснювати свою професійну діяльність;
виконувати вимоги Статуту та правила внутрішнього розпорядку.
Працівники Центру несуть дисциплінарну, адміністративну, кримінальну відповідальність відповідно із законодавством.
VI. УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Адміністрування функціонування АС «ІРЦ» здійснює визначена МОН установа, що належать до сфери його управління.
- Орган управління освітою міської ради забезпечує:
1) використання та наповнення даними АС «ІРЦ» у взаємодії між Центром та закладами освіти;
2) розгляд звернень стосовно діяльності Центру в установленому законодавством порядку;
3) здійснення координації роботи Центру та забезпечення і здійснення контролю за його діяльністю, дотриманням вимог законодавства та Положення про інклюзивно-ресурсний центр;
4) здійснення контролю за дотриманням права дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання;
5) надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо утворення інклюзивно-ресурсного центру;
6) визначення потреби у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, формування регіонального замовлення на їх підготовку.
- Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук, КУ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»:
1) розробляють методичні рекомендації щодо роботи фахівців Центрів, впровадження доказових методик уроботі з дітьми з особливими освітніми потребами відповідно до категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів);
2) проводятьдослідження та поширення новітніх освітніх технологій з метою покращення роботи Центрів;
3) проводять аналіз застосування методик комплексного психолого-педагогічного супроводження осіб з особливими освітніми потребами, форм і методів навчання, технічних засобів тощо;
4) здійснюють науково-методичне забезпечення підвищення кваліфікації методистів центрів підтримки інклюзивної освіти, педагогічних працівників Центрів, закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
5) організовують і проводять науково-методичні семінари, тренінги, конференції, конгреси, засідання за круглим столом та сприяють впровадженню сучасних форм і методів підготовки, підвищення кваліфікації методистів центрів підтримки інклюзивної освіти, фахівців центрів, педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
- Органмісцевого самоврядування (засновник):
1) утворює, реорганізовує та ліквідує Центр, затверджує та змінює його склад, графік роботи, організовує та проводять конкурси на зайняття посади директора (керівника) та педагогічних працівників Центру;
2) призначає напосаду та звільняє з посади директора Центру;
3) заслуховує звіт про діяльність Центру;
4) залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно дозапитів Центру;
5) забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання;
6) проводять моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти.
- 5. Управління діяльністю Центру здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
- Безпосереднє керівництво діяльністю Центру здійснює директор (керівник), який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади засновником або органом управління освітою Овруцької міської ради.
Строк найму, права, обов’язки і відповідність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
- 7. Директора Центру може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства.
- Директор Центру:
1) планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
2) подає на затвердження засновнику проєкти змін до Статуту;
3) визначає граничну чисельність працівників Центру;
4) призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства, затверджує їх посадові інструкції;
5) створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
6) встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах;
7) розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
8) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру;
9) представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
10) подає засновнику річний звіт про діяльність Центру;
11) вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.
VII. ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Для організації та обліку роботи фахівці Центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
річний план роботи Центру;
річний план роботи фахівців Центру;
щотижневі графіки роботи Центру та фахівців Центру;
звіти фахівців Центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
журнал обліку заяв (додаток 6);
журнал обліку висновків про комплексну оцінку (додаток 7);
журнал обліку консультацій;
особові справи осіб, які пройшли комплексну оцінку.
VIII. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ЖІЯЛЬНІСТЬ
1.Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
- Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
- Фінансування Центру здійснюється засновником відповідно до законодавства.
- Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
- Джерелами фінансування Центру є кошти засновника, кошти передані з інших адміністративно-територіальних одиниць та громад, дітей яких обслуговую Центр, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.
- Центр має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності».
Надходження, отримані Центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності Центру, передбаченої його установчими документами.
Центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
7.Центр є неприбутковою установою, що одночасно відповідає таким вимогам:
– утворений та зареєстрований в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
– установчі документи Центру містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
- Центр самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Центру у визначеному законодавством порядку.
- Керівництво Центру несе відповідальність перед засновником за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
- Списання з балансу основних засобів, інших матеріальних ресурсів, які зносилися або морально застаріли проводиться Центром відповідно до Положення, яке затверджено рішенням сесії районної ради, та чинного законодавства України.
- Відносини Центру з іншими підприємствами, установами, організаціями та громадянами в усіх сферах виробничої діяльності здійснюються на основі договорів згідно чинного законодавства України.
12.Перевірка та ревізія порядку використання майна, господарської та фінансової діяльності Центру здійснюється відповідними контролюючими органами, Засновником.
IX. ПРАВОВИЙ СТАТУС
- Центр є самостійною юридичною особою публічного права.
- Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
- Центр здійснює господарську діяльність.
- Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
- Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
- Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
Х. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
- Трудовий колектив Центру складається з осіб, які беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром.
- Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором.
- Право укладання колективного договору від імені засновника надається директору Центру, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
- Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Центру, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
XI. ПРИПИНЕННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Діяльність центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію центру приймається засновником. Припинення діяльності центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
- Під час реорганізації центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається засновником.
- Центр, що є юридичною особою, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
XII. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
1.Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
XІII. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
- У всьому, що не врегульовано цим Статутом, слід керуватися чинним законодавством України.
- Цей Статут запроваджується в дію з моменту державної реєстрації відповідно до чинного Законодавства.
Секретар ради Віктор КИСІЛЬ
Завантажити документ