Всі громадяни, незважаючи на вік, стать, професію, соціальний стан, є споживачами. Ми купуємо продукти харчування, одяг, взуття, користуємось послугами транспорту, перукарень тощо. І, мабуть, у кожного з нас були в житті такі ситуації, коли доводилося наражатися на певні ризики, пов’язані з придбанням товарів неналежної якості.
Зараз багато говорять про те, що законом передбачений захист прав споживачів. Але куди насправді звертатися громадянам у подібних ситуаціях і як діяти, знають далеко не всі. Отже, що ж робити та куди звертатися, якщо продавець порушує права, підсунувши неякісний товар?
Задля ефективного захисту своїх прав завжди вимагайте у продавця документ, який засвідчує факт придбання вами товару (фіскальний чек).
Спори між споживачами та продавцями (виконавцями робіт, надавачами послуг) можуть бути вирішені шляхом переговорів, для чого насамперед необхідно звернутися до продавця (керівника юридичної особи, фізичної особи-підприємця) з вимогою про усунення недоліку.
Звернутись Ви маєте право усно або письмово, але краще претензії, вимоги до продавця чи виробника товару, виконавця послуг висувати в письмовій формі та залишити собі копію заяви-скарги із позначкою про те, що її прийняли.
У зверненні слід зазначити: дату купівлі товару; наявність розрахункового документа, що підтверджує факт купівлі-продажу товару; описати дефект, що проявився і викласти свою вимогу; дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (серія і номер паспорта, дата і місце його видачі); дані про товар (найменування, фабричний, (серійний) номер, артикул, дата продажу, вартість на дату продажу); суму сплачених за товар коштів.
У разі відмови продавців прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом того, що вкладено в поштовий конверт.
Якщо ж безпосереднє звернення до продавця не дало Вам бажаних результатів (наприклад, заява взагалі не була розглянута, не було надано відповіді на неї чи вона виявилась необґрунтованою чи незаконною, проведені переговори із закладом, де придбали товар, не завершились задоволенням ваших вимог), ви можете звернутись за захистом своїх прав до суду або до державного органу у сфері захисту прав споживачів з обов’язковим наданням відповідних підтверджуючих документів.
Для громадян нашого району таким державним органом є Головне управління Держпродспоживслужби в Житомирській області.
Надсилати звернення можливо на поштову адресу: 10002, м. Житомир, вул. Гагаріна, 55, електронну адресу: g.upr@zt-dpss.gov.ua, а також звернутись за телефоном: (0412) 43-18-42
Додаткова інформація висвітлена на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області zt-dpss.gov.ua
Надання консультативної та практичної допомоги громадянам при оформленні звернень, що стосуються захисту прав споживачів, забезпечують також і спеціалісти в Овруцькому районному управлінні за адресою вул.Житомирська, 33 А, м.Овруч або за телефоном 4 00 47.
Пам’ятайте, що для вирішення питання та проведення перевірки закладу, де ви придбали товар, у зверненні необхідно зазначити такі відомості: найменування суб’єкта господарювання, адресу здійснення його діяльності, надати копію розрахункового документа, копію Вашого звернення до суб’єкта господарювання. Звернення має бути оформлене із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян».
Бажаємо, щоб Ваші права ніколи не порушувалися!
Начальник Овруцького районного
управління Головного управління
Держпродспоживслужби в
Житомирській області В.І.Каплюк