Овруцька міська рада
Р І Ш Е Н Н Я
Дванадцята сесія VIII скликання
від 20 серпня 2021 року № 737
земельних відносин Овруцької міської ради
Заслухавши звіт начальника відділу регулювання земельних відносин Овруцької міської ради Жука С.П., відповідно до ст.ст. 26, 54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії міської ради з питань містобудування, житлово-комунального господарства, благоустрою, землекористування, екології, розвитку аграрно-промислового комплексу та сільських територій від 18.08.2021 р., міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити звіт начальника відділу регулювання земельних відносин Овруцької міської ради (звіт додається).
- Старостам старостинських округів до 10.09.2021 року визначити оптимальну площу громадських пасовищ та надати інформацію до відділу регулювання земельних відносин.
- Відділу регулювання земельних відносин, за результатами наради від 05.08.2021 року, та відповідно до поданої старостами інформації, здійснити заходи щодо розроблення документації із землеустрою з метою формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення, як об’єктів цивільних прав.
- Овруцькій міській раді, з метою оперативного реагування на порушення земельного законодавства, розгляду звернень громадян, забезпечення дійового моніторингу стану використання земель громади, враховуючи площу територіальної громади, розглянути можливість забезпечення відділу регулювання земельних відносин транспортним засобом.
Міський голова Іван КОРУД
ЗВІТ
ВІДДІЛУ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН
ОВРУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЗА 1 ПІВРІЧЧЯ 2021 РОКУ
Відділ регулювання земельних відносин виконавчого комітету Овруцької міської ради є відповідальним за виконання частини повноважень виконавчих органів міської ради у сфері регулювання земельних відносин, містобудування та архітектури, наповнення дохідної частини бюджету та забезпечення конституційних та законних прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до Земельного кодексу України та інших нормативних актів України.
Станом на 01.07.2021 року до відділу надійшло 893 звернення від суб’єктів земельних відносин, в т.ч. від юридичних осіб – 280, від фізичних осіб – 613.
Відділом регулювання земельних відносин за звітний період підготовлено запитів, інформацій та направлено відповідей, роз’яснень заявникам – 438 листів.
Опрацьовані звернення, які підлягали розгляду сесією міської ради, були сформовані в проекти рішень та подані на розгляд постійної депутатської комісій міської ради.
Відділом земельних відносин у станом на 01.07.2021 року підготовлено та подано на розгляд пленарних засідань Овруцької міської ради 310 проектів рішень.
Спеціалістами відділу постійно надається необхідна методична допомога громадянам та юридичним особам з питань віднесених до повноважень виконавчих органів міських рад у сфері регулювання земельних відносин.
Потрібно відмітити що, відділ виконує частину функцій відділу містобудування та архітектури.
З метою належного вирішення питання надання земельних ділянок у власність громадянам міста, за активної участі відділу регулювання земельних відносин, реалізовано проект землеустрою щодо встановлення і зміни адміністративної межі міста Овруча Житомирської області, що дало змогу громадянами, які проживають на вулицях М.Грушевського, А.Шмуйла, ім. Академіка Тутковського, Росліка, Расковинського, частина вул. 8-Березня та частина вул. Т. Шевченка, М. Ващука здійснити приватизацію земельних ділянок, здачу в експлуатацію житлових будинків, підключення житлових будинків до газопостачання та здійснення правочинів з нерухомим майном.
Особлива увага приділяється питанню виділення земельних ділянок учасникам бойових дій.
Станом на 01.07.2021 року Овруцькою міською радою передано у власність 57 земельних ділянок сільськогосподарського призначення, 11 земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, 19 земельних ділянок для індивідуального гаражного будівництва.
Надано дозволів на виготовлення проектів землеустрою з метою передачі у власність 27 земельних ділянок.
За участю відділу розроблено та затверджено 9 детальних планів території .
На даний час відділом проводяться заходи щодо розроблення детальних планів території передбаченої для будівництва та обслуговування житлових будинків в північній частині міста обмеженою вулицями Т. Шевченка М. Ващука, та Б. Хмельницького у м. Овруч та у с. Підруддя обмеженою вулицями вул. Радгоспна, вул. Молодіжна, вул. Вишнева, що дасть змогу забезпечити громадян земельними ділянками для будівництва житлових будинків та забезпечити сталий розвиток інфраструктури міста.
Станом на 01.07.2021 року укладено 1439 договори оренди земельних ділянок.
Отримано орендної плати за 1 півріччя 2021 року 7 584 745.
Відділом постійно виконуються заходи щодо проведення експертної грошової оцінки для продажі земельних ділянок, проведення топографо-геодезичної зйомки, виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки комунальної власності, що дає змогу реалізувати соціально значущі проекти.
Спільно з юридичним відділом започатковано стягнення у судовому порядку безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів.
З метою забезпечення діяльності фермерських господарств та особистих селянських господарств за рахунок Овруцької міської ради проводяться землевпорядні роботи щодо формування земельних ділянок під господарськими дворами, що дає можливість передати земельні ділянки на умовах оренди з відповідними цільовим призначення власникам господарських дворівта отримати дохід до бюджету у вигляді орендної плати.
На жаль законодавчо не врегульовано обов’язок власників майнових паїв проводити реєстрацію нерухомого майна бувших колективних підприємств, що приводить до ухиляння недобросовісним власниками сплати орендної плати за землю та податку на майно.
Одним із джерелом збільшення доходів до міського бюджету є управління спадщиною. З метою укладання договорів управління спадщиною відділом постійно проводиться моніторинг неуспадкованих земельних часток – паїв.
Станом на 01.07.2021 року відділом проведено 65 земельних аукціонів щодо продажу права оренди земель сільськогосподарського призначення загальною площею 1034,92 га. Додатково місцевий бюджет отримав орендної плати 963 753,49 грн у рік.
Протягом 1 півріччя 2021 року підготовлено для проведення земельних торгів щодо продажу права оренди 39 земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 818 га.
Активно ведеться підготовка до проведення земельних торгів щодо продажу земельних ділянок на земельних торгах.
Підготовлено для продажі слідуючи земельні ділянки:
- вул. Р. Шухевича, загальною площею 0,5054 га, експертна вартість земельної ділянки – 306 777, 80 грн.
- по вул. Р. Шухевича, загальною площею 0,1000 га, , експертна вартість земельної ділянки – 59 440, 80 грн.
- по вул. М. Ващука, загальною площею 1,5224 га, експертна вартість земельної ділянки – 1 173 009, 20 грн.
- вул. Р. Шухевича, загальною площею 0,2278 га, експертна вартість земельної ділянки – 145 336,40 грн
- вул. Т. Шевченка, загальною площею 0,0991 га, експертна вартість земельної ділянки – 151 841,02 грн
Загальна сума доходу при мінімальній кількості учасників на торгах складе 1 836 405, 22 грн
На жаль, на даний час відсутній розроблений та затверджений Кабінетом Міністрів України порядок проведення електронних земельних торгів, що унеможливлює проведення продажі (або продажі права оренди) будь яких земельних ділянок.
Стосовно стану на 01.07.2021 року виконання дохідної частини бюджету Овруцької міської ради, яка стосується роботи відділу регулювання земельних відносин повідомляємо наступне:
ДОХОДИ | ОТРИМАНО, грн. |
ОРЕНДНА ПЛАТА З ЮРИДИЧНИХ ОСІБ | 7 339 821 |
ОРЕНДНА ПЛАТА З ФІЗИЧНИХ ОСІБ | 244 924 |
КОШТИ ВІД ПРОДАЖУ ЗЕМЛІ | 434 907 |
ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК З ЮРИДИЧНИХ ОСІБ | 1 957 239 |
ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК З ФІЗИЧНИХ ОСІБ | 57 371 |
Звертаю Вашу увагу, що головна проблема у регулюванні земельних відносинт – це відсутність дієвих важелів впливу територіальної громади на порушників земельного законодавства, відсутність дійового контролю у місцевого самоврядування за нарахуванням та сплатою плати за землю.
Користуючись нагодою, з метою оперативного реагування на порушення земельного законодавства, розгляд звернень, забезпечення дійового моніторингу стану використання земель громади, враховуючи площу територіальної громади, прошу розглянути питання щодо можливості забезпечення відділу автомобільним транспортом та програмним комплексом – локальною базою даних земельних ресурсів Овруцької міської ради Житомирської області для ведення земельного кадастру.
Начальник відділу
регулювання земельних відносин Сергій Жук
Завантажити документ