У К Р А Ї Н А
Овруцька міська рада Житомирської області
Р І Ш Е Н Н Я
Дев»ята сесія VІІ скликання
Від 16 березня 2018 року №350
до Верховної Ради України, Кабінету
Міністрів України щодо розподілу
об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Схвалити текст звернення депутатів Овруцької міської ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо розподілу у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад (додається).
- Доручити голові міської ради підписати звернення.
- Надіслати звернення у Верховну Раду України та Кабінет Міністрів України.
Міський голова Коруд І.Я.
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Депутати Овруцької міської ради стурбовані ситуацією щодо розподілу у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад, не підтримують та категорично проти пропозицій щодо такого розподілу субвенції.
Овруцька міська об’єднана територіальна громада утворена 13 квітня 2017 року в рамках адміністративно-територіальної реформи та відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
Мешканці 69 населених пунктів з центром у м. Овруч, а це майже 37 тис. чоловік, утворили нову адміністративну одиницю, обравши на чергових виборах 29.10.2017 року міського голову та депутатів ради. Процес об’єднання продовжується, так як до нашої ОТГ виявила бажання ще приєднатися Левковицька сільська рада, а це ще три населених пункти з населенням 804 чоловіка. До громади передано всю первинну і вторинну медицину, а це 67 ФАПів, 17 амбулаторій, центральна лікарня, поліклініка, діагностичне відділення. Заклади освіти – 19 ЗОШ та 18 ДНЗ, Мала академія народних мистецтв та ремесел, Центр дитячо – юнацької творчості. Заклади культури – 31 бібліотека, 23 клуби, 14 Будинків культури, Музична школа, Дитячо – юнацька спортивна школа, Художня школа.
З 01січня 2018 року, відповідно до вимог чинного законодавства, громада почала здійснювати свою діяльність з новим податковим кодексом, з новими повноваженнями та фінансовим ресурсом, а відповідно і з новими викликами, проблемами та шляхами їх вирішення.
Так на базі формування бюджету недостатність призначень становила 46,7 млн. грн., в т. ч. на заробітну плату 42,4 млн. грн. З них: по галузях «Медицина»- 17,6 млн. грн., «Освіта»- 19,5 млн. грн., «Культура»-2,9 млн. грн.
На 2018 рік заплановано завершення робіт по перехідних об’єктах, які розпочаті у 2017 році, а саме:
– Реконструкція котельні під фізкультурно – оздоровчий комплекс – залишок по зведеному кошторису становить – 4476,236 тис. грн.;
- Два проекти по реконструкції та модернізації вуличного освітлення – залишок по зведеному кошторису становить 11481,293 тис. грн.;
– Покращення доступу до якісної питної води для громади сіл Норинськ, Мощаниця, Підвелідники Овруцького району (капітальний ремонт) – залишок по зведеному кошторису становить – 3581,177 тис. грн;
– Реконструкція водопровідної мережі з метою покращення водопостачання для громади с. Піщаниця Овруцького району, Житомирської області – залишок по зведеному кошторису становить – 1223,345 тис. грн. В загальному робіт на 21 млн. грн. та інші. І це при тому, що тільки починається планування заходів по сільській місцевості, освіті, культурі, медицині.
Метою державнoї регіональнoї політики є створення умов для підвищення конкурентоспроможності регіонів, стимулювання сталого економічного зростання та зменшення диспропорцій у розвитку регіонів.
Кошти субвенції розподіляються за чіткою формулою: залежно від кількості сільського населення і площі громади. А чому ж така дискримінація виникає по відношенню до міського населення, чисельність якого не враховується при розподілі субвенції? Виходить, що міська об’єднана громада (місто районного значення) отримає кошти тільки на сільського жителя, має розвивати сільську територію і не приділяти уваги проблемам у місті. Це є великим недоліком з розподілу субвенції та запровадженням тої ж дискримінації між сільським та міським населенням однієї громади.
Плануючи розвиток інфраструктури громади, дуже важливим і ключовим є виявлення реальних потреб жителів, бачення проблем їх очима, визначення пріоритетів у вирішенні тих чи інших проектів. А передбачений проектом постанови обсяг субвенції в розмірі 9884,5 тис. грн. на громаду із 72 населених пунктів не забезпечить виконання навіть мінімуму запланованих заходів. Реалії процесу децентралізації не такі вже і прекрасні як їх розмальовують в ЗМІ, соціальних мережах, телеканалах. В громаді назріває питання недовіри такому процесу децентралізації та подальшого функціонування громади у такому складі.
Від імені територіальної громади, звертаємося з проханням врахувати інтереси нашої громади та вжити заходів щодо перегляду сум субвенції.
Міський голова І.Я.Коруд
Завантажити документ