Рішення №405 виконкому міської ради “Про хід виконання рішення №325 від 21.10.2021 «Про результати комісійних обстежень харчоблоків закладів освіти»”

У К Р А Ї Н А

Овруцька міська рада

Виконавчий комітет

Р І Ш Е Н Н Я

від  14.12.2021  року               №405

Про хід виконання рішення №325
від 21.10.2021 «Про результати
комісійних  обстежень харчоблоків

закладів освіти»

На виконання доручення Секретаріату КМУ від 23.09.2021 №30703\0\2-21, доручення Головного управління Держпродслужби в Житомирській області від 30.09.2021 №05-01\159, рішення виконавчого комітету №325 від 21.10.2021 року,  розпорядження міського голови від 05.10.2021 року №211 «Про створення робочої групи по перевірці харчоблоків закладів освіти» з метою перевірки та запобігання харчовим отруєнням серед учнів (вихованців) закладів освіти, було проведено раптові обстеження харчоблоків закладів освіти.

Обстежено 10 харчоблоків закладів загальної середньої освіти з 13.

В 6 виявлені порушення:

Виявлені в ході перевірки недоліки – це результат недостатньої матеріально-технічної бази шкільних їдалень, неналежний контроль керівників закладів, відповідальних осіб за організацію харчування учнів у закладах освіти та невиконання приватним підприємцем своїх обов’язків.

Враховуючи лист Овруцького управління Держпродслужби в Житомирській області  щодо результатів перевірки харчоблоків закладів освіти від 25.11.2021 року № 27-02/186 та керуючись ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради

В И Р І Ш И В:

  1. Керівникам закладів освіти спільно із харчувальником ФОП Кравчук І.В. усунути нові порушення щодо поліпшення матеріальної бази  харчоблоків  у  відповідності до  сучасних вимог  та  створення безпечних умов харчування дітей згідно  результатів комісійних обстежень харчоблоків закладів освіти до 1 лютого  2022 року, а саме:

         Великофоснянська гімназія імені О.Покальчука –

Відсутнє  затверджене  керівником  закладу  щоденне  меню-розклад.

Кухонний  посуд  використовувався  не  за  призначенням (каструля  для  першої  страви використовувалась  для  сирих овочів).

Відсутні  сушки  для  столового  посуду, готові  страви  роздавались  в  невисушений  посуд.

Не  збережені добові  проби  за 16.11.2021 року до  закінчення аналогічного прийому  їжі.

Не  дотримуються  умови  при  поводженні  з  відходами.

Порушувалось  товарне  сусідство  при  зберіганні  продуктів  в  холодильнику.

При  проведенні  зважування  готових  страв  зафіксовано  невідповідність  фактичної  ваги  страви «Гуляш  із  м’яса свинини»  та  ваги, що  зазначена  в  затвердженому примірному  меню.

         Ігнатпільський ліцей –

На  харчоблоці  не  на  всі  страви  наявні  технологічні  карти.  Документацію  по  контролю  за  організацією харчування  не пред’явлено.

Відсутні  сушки  для  столового  посуду, готові  страви  роздавались  в  невисушений  посуд.

Справність  інженерних  мереж: потребує  ремонту  кран  гарячої  води  над  однією  мийною  ванною,  протікає  труба  біля умивальника  для  рук на  харчоблоці.

Дотримання  вимог щодо умов прийняття, зберігання,  термінів реалізації продуктів харчування:

  • порушувались температурні  умови зберігання  масла  вершкового;
  • порушуються умови  зберігання  фруктів,  що  спричинило  появу  великої  кількості  плодових  мушок.

Не на  всі  продукти харчування та продовольчу сировину, що  знаходяться на  харчоблоці,  пред’явлено супровідну документацію.

          Великохайчанська філія Бондарівського ліцею

Відсутні  сушки  для  столового  посуду.

Не  дотримуються  умови  при  поводженні  з  відходами.

Потребують заміни  тертки  для  овочів  сирих  та  варених.

Для  зберігання  салатів  використовується  пластиковий посуд.

Частково  в  підсобних  приміщеннях харчоблоку відсутнє  штучне  освітлення  та  захисна  арматура  на  лампах  штучного  освітлення.

       Левковицька гімназія –

Порушувалось  товарне  сусідство  при  зберіганні  продуктів  в  холодильнику.

Харчоблок не забезпечено достатньою  кількістю розроблювального інвентарю (дощок, ножів).

Порушувались  умови  зберігання  фруктів (зберігались  без  піддонів  на  підлозі).

Не  проводиться  миття  тарілок  для  хліба.

Не  забезпечено  якісне  миття  підлоги  з  миючими та  дезінфікуючими  засобами.

         Хлуплянська філія Покалівського ліцею –

Оздоблення поверхонь приміщень харчоблоку не  відповідає  гігієнічним вимогам  (в  кладовій для  зберігання продуктів  одна  стіна  волога, наявні ознаки  ураження грибком).

Каналізаційна  труба  під  мийними  ваннами   потребує  заміни.

Наявне технологічне  обладнання  застаріле, відсутня електродуховка.

Столовий посуд  щерблений, потребує  заміни.

Недостатньо інвентарю  для  розробки  продуктів (дошки, ножі, тертки).

Не здійснюються  заходи по запобіганню проникнення шкідників до  приміщень харчоблоку (наявні  сліди  життєдіяльності  гризунів).

До    закладів  завезено  цукати, на  пакуванні  яких  відсутнє  маркування  та  будь-яка  інформація  про  їх  склад, супровідні  документи  на  вказану  продукцію  в  закладах  також  не  пред’явлено.

В харчуванні  використовуються продукти  із  синтетичними харчовими добавками (йогурт, фарш).

На  харчоблоки  постачається  фарш  заморожений, що  не  передбачено постановою Кабінету Міністрів України  від 24 березня 2021 р. № 305, дозволено  використання м’яса птиці, свинини, телятини, яловичини охолодженого  чи  замороженого.

24-25  листопада  2021 року спеціалістами відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Овруцького управління  Головного  управління Держпродспоживслужби в Житомирській області під  час  проведення  планової  перевірки Овруцького ліцею №4, Раківщинської  та Великочернігівської філій,  на харчоблоках закладів виявлено порушення вимог санітарного законодавства, що може негативно вплинути на стан здоров’я  учнів та потребують усунення.

Порушення організації  харчування  у Раківщинській філії:

– не  дотримується санітарно-гігієнічний  та  протиепідемічний  режим  на  харчоблоці;

– не дотримуються  правила  миття  столового посуду;

– кухонний  посуд  та  столи  для  розробки  продуктів  використовувались  не  за  призначенням;

– не  збережені  добові  проби  за  попередній  день;

– в журналі бракеражу  сирої  продукції  не  вказуються  терміни  реалізації;

– інженерні мережі  (крани, каналізаційні  труби, сифони) потребують   ремонту;

– більшість мийних ванн по  цехах  не  функціонує;

– не дотримується  товарне  сусідство  в  низькотемпературній  камері (разом  зберігається риба, м’ясо  та  масло  вершкове);

– із  наявних 4-х одиниць  холодильного обладнання працює лише  1 низькотемпературна  камера  та частково  1 побутовий  холодильник (морозильна  камера не функціонує);

– технологічне  обладнання  застаріле, працює  лише  електроплита  та електросковорідка;

– дерев’яний стелаж  для  чистого  посуду  в незадовільному  санітарному  стані, потребує  заміни;

– відсутнє штучне освітлення в кладовій  для  зберігання  продуктів;

– не  створені умови щодо запобігання проникнення шкідників до  приміщень харчоблоку ;

– до  закладу завезено фарш  заморожений, що  не  передбачено постановою КМУ  від 24 березня 2021 р. № 305; вказана  продукція  містить  синтетичні  харчові  добавки.

Порушення організації  харчування  у Великочернігівській філії:

– до  закладу завезено  цукати, на  пакуванні  яких  відсутнє  маркування  та  будь-яка  інформація  про  їх  склад, сир кисломолочний  без  первинного пакування, супровідні  документи  на  вказану  продукцію  не  пред’явлено;

– для  зберігання  готових страв  використовується  пластиковий посуд (миска «салат» тощо);

– порушувались  температурні  умови  зберігання  масла  вершкового, огірків квашених;

– із  закінченим терміном реалізації  масло  вершкове ТМ «Ранчо» 360 г  та зефір біло-рожевий ПП  «Торговий дім «Солодкий  світ» 1115 г;

– ємності  для  відходів  без  кришок.

Порушення організації  харчування  в Овруцькому ліцеї №4:

– не  дотримується санітарно-гігієнічний  та  протиепідемічний  режим  на  харчоблоці;

– в  одній  мийній  посуду  відсутня  гаряча  проточна  вода;

– відсутні  сушки  для  столового  посуду, готові  страви  роздавались  в  невисушений  посуд;

– використовується щерблений столовий  посуд;

– інвентар  для  розробки  продуктів в незадовільному  санітарному  стані, потребує заміни;

– неправильне  маркування столів для  розробки  продуктів, використовуються  не  за  призначенням;

– огірки  квашені  зберігаються  у пластиковій  тарі, що  не  призначена  для  харчових  продуктів (відра  з  будівельних  матеріалів);

– не  створені умови щодо запобігання проникнення шкідників до  приміщень харчоблоку;

– журнал  бракеражу сирої  продукції  ведеться  неправильно;

– не  пред’явлено медичну  книжку  1 працівника харчоблоку;

– ємності  для  відходів  не  марковані.

       По  харчоблоках Норинського,  Бондарівського ліцеїв, Піщаницької  гімназії  пропозиції, що  були  надані  за  результатами  попередніх  обстежень, виконано.

  1. Керівникам закладів освіти:
  • Продовжувати щоденний контроль за організацією харчування учнів (вихованців);
  • Організувати проведення, за необхідності, поточного ремонту систем (електро, водо, тепло, систем вентиляції, тощо);
  • Скоординувати роботу з приватним підприємцем щодо покращення матеріально-технічного стану їдалень;
  1. Відділом з гуманітарних питань Овруцької міської ради організовано раптові рейди-перевірки «Стан організації харчування у закладах освіти» ;

навчальний семінар «Особливості організації харчування учнів(вихованців) у закладах освіти» для керівників закладів освіти, приватних підприємців, кухарів, медичного персоналу та відповідальних осіб за організацію харчування учнів спільно з працівниками Держпродспоживслужби проведено та надано зразки нового циклічного меню.

подано заявку на департамент освіти та науки ОДА на придбання 11 пароконвертоматів, 11 картоплерізок та 11 овочерізок.

  1. Приватному підприємцю, кухарям, які надають послуги з харчування учнів:

1) Реалізовувати продукцію відповідно до асортименту, визначеного санітарним регламентом, відповідно до постанови КМУ №305 від 24.03.2021 року «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».

2) Суворо дотримуватись рецептури, технології приготування їжі та видачі страв.  (Термін: постійно)

3). Систематизувати супровідні документи на продукти харчування

4) Дотримуватись вказівок щодо ведення журналів бракеражу сирих продуктів харчування, готової продукції. (Термін: постійно).

5) Зберігати на мішках з сипучими продуктами етикетку пришивну маркувальну, за якою можна відстежити номер партії та термін дії товару, до повного використання вмісту мішка. (Термін: постійно).

  1. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету № 325 від 21.10.2021р. «Про результати комісійних обстежень харчоблоків закладів освіти».

 

Овруцький міський голова                                                           Іван КОРУД



  Завантажити документ
Розмір тексту-+=